بازدید 4360

ترامپ درباره تماس تلفنی با پوتین: علاقه داریم روابط تجاری بیشتری با روسیه داشته باشیم

دونالد ترامپ روز جمعه در مورد مکالمه تلفنی طولانی خود با همتای روسش، اعلام کرده است که در زمینه بهبود مراودات تجاری با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم عقیده است.
کد خبر: ۸۹۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ 04 May 2019

تابناک اقتصادیدونالد ترامپ روز جمعه در مورد مکالمه تلفنی طولانی خود با همتای روسش، اعلام کرده است که در زمینه بهبود مراودات تجاری با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم عقیده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از RT و خبرگزاری 112 اوکراین، ترامپ در پاسخ به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «ما در نظر داریم تا مراودات تجاری زیادی با روسیه داشته باشیم. در حال حاضر نیز روابط تجاری بین دو کشور وجود دارد و اندکی افزایش داشته است. اما پوتین علاقه دارد که تجارت بین دو کشور بیشتر شود و ما هم علاقه داریم روابط تجاری بیشتری با روسیه داشته باشیم».

ترامپ درباره تماس تلفنی با پوتین: ایالات متحده روابط تجاری بسیاری با روسیه خواهد داشت

دونالد ترامپ طی پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: ما درباره تجارت، ونزوئلا، اوکراین، کره شمالی، کنترل تسلیحات هسته ای و حتی شایعات کذب دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده صحبت کردیم. مکالمه بسیار سازنده ای بود.

طبق اعلام اداره گمرک روسیه، حجم مبادلات بین این کشور و ایالات متحده آمریکا در سال گذشته حدود 25 میلیارد دلار بوده ، که نسبت به سال 2017 افزایش 7.86 درصدی را تجربه کرده است.

با این حال، جنگ تحریم های اعمال شده از سوی ایالات متحده علیه مسکو، مانع از آن شده است که این دو کشور همکاری پربارتری را داشته باشند. تحریم های ایالات متحده که به علت مسائل موجود در اوکراین علیه روسیه وضع شده اند، صدها نفر از اشخاص، شرکت ها و شاخه های کامل اقتصاد این کشور را هدف قرار داده اند.

مسکو در پاسخ به این اقدامات، واردات مواد غذایی از آمریکا را ممنوع کرد. قبل از این اتفاقات و تحریم های متقابل وضع شده، حجم معاملات بین روسیه و ایالات متحده آمریکا چیزی حدود 29 میلیارد دلار بوده است.

ترامپ و پوتین، در مکالمه تلفنی خود در روز جمعه، علاوه بر مسائل تجاری بین دو کشور، درباره امکان تشکیل توافق هسته ای سه جانبه بین آمریکا، روسیه و چین، وضعیت کنونی ونزوئلا و مواردی دیگر نیز صحبت کردند.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در این باره اعلام کرد: «این تماس که طبق گفته کارکنان کاخ سفید، بیش از یک ساعت به طول انجامید، شامل موارد دیگری مثل توافق کنترل سلاح های هسته ای سه جانبه بین چین، روسیه و ایالات متحده و برنامه تسلیحاتی هسته ای کره شمالی نیز بوده است».

طبق اعلام مقامات روسی، طرف آمریکایی شروع کننده این تماس بوده است.

ترامپ، پیش تر در پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرده بود که مکالمه تلفنی او با پوتین، طولانی و خوب بوده است. بعد از آنکه با انتشار گزارش رابرت میولر، مشخص شد که هیچ تبانی بین کمپین ترامپ و روسیه وجود نداشته است، ترامپ مجدداً یادآوری کرد که او همواره اعلام کرده است که « کنار آمدن با روسیه، با چین، به طور کلی با همه کشورها یک اتفاق خوب است، نه یک اتفاق بد».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی