بازدید 14512
«آزادی» بررسی می‌کند:

عارف مخالف نامگذاری خیابانی به نام «شجریان» بود؟

زهرا نژاد بهرام، دیگر عضو شورای شهر نیز گفت: «من شخصا چیزی در این باره از آقای عارف نشنیدم. مثل شما از اخبار این موضوع را مطلع شدم و بعد هم که تکذیب شد، بیشتر نمی‌دانم».
کد خبر: ۸۹۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 04 May 2019

شورای شهر تهران با نام‌گذاری برخی خیابان‌ها و معابر به نام مشاهیر عرصه ادب و هنر توانست بعد از مدت‌ها موجبات رضایت بدنه رای خود را فراهم آورد. رضایتمندی از اصلاح طلبان پایتخت اما ادامه نیافت زیرا خبر رسید که محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید این اقدام را به باد نقد گرفته و برای جریان اصلاح طلب هزینه‌زا دانسته است.

به گزارش «آزادی»، توییت یک خبرنگار اصلاح طلب مبنی بر اینکه «خبر رسیده آقای عارف که خودش چیزی جز هزینه برای اصلاحات نبوده، در واکنش به نام‌گذاری چند خیابان به نام افرادی چون شجریان و فروغ فرخزاد و … درجلسه‌ای به اعضای شورای شهر تاخته و گفته: «مگر دین ندارید؟! چرا برای اصلاحات هزینه درست می‌کنید؟! این چه نام‌گذاری هست و…» با موجی از انتقاد به عارف همراه شد.

منتقدان عارف کارنامه وی در مجلس و شورای عالی سیاست گذاری را زیر ذره‌بین گذاشته و بر وی تاختند. اطرافیان عارف خیلی زود این اظهارات را تکذیب کردند اما غائله نخوابید. بر اساس پرس و جوی خبرنگار «آزادی» از اعضای شورای شهر درباره صحت خبر منتشر شده از موضع‌گیری عارف نسبت به نام‌گذاری‌های اخیر نشان می‌دهد که هیچ یک از شورایی‌ها اظهارات مذکور را تایید نمی‌کنند. ادبیات و نحوه پاسخگویی‌ اعضا اما این گمانه را به ذهن می‌رساند که «تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها».

عارف مخالف نامگذاری خیابانی به نام «استاد شجریان» بود؟

محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیته نام‌گذاری شورای شهر به تلفن‌های خبرنگار «آزادی» پاسخ نداد اما ادبیات و جملات دیگر اعضای شورای شهر روشن کرد که نمی‌توان به سفت و سختی علیرضا خامسیان یا حسن رسولی عضو شورای شهر اظهارات منتسب به عارف را تکذیب کرد. الهام فخاری عضو شورای شهر بعد از شنیدن سوال «آزادی» در این باره گفت: « من الان امکان صحبت ندارم اما شما از آقای حق‌شناس یا آقای هاشمی بپرسید که ماجرا چه بوده است.»

زهرا نژاد بهرام، دیگر عضو شورای شهر نیز گفت: «من شخصا چیزی در این باره از آقای عارف نشنیدم. مثل شما از اخبار این موضوع را مطلع شدم و بعد هم که تکذیب شد، بیشتر نمی‌دانم».

شهربانو امانی، دیگر عضو شورای شهر نیز با تاکید بر اینکه «فرایند نام گذاری معابر و میادین در حیطه اختیارات ذاتی شورا است و کمیته‌ای هم برای این کار وجود دارد که تمام شاخص‌های امر را با دقت بررسی می‌کند» گفت: « نام‌گذاری‌های اخیر از آنجایی که به نام‌آوران عرصه علم و ادب مختص بود با اعتراض‌هایی همراه شد. به خصوص اینکه نام چند زن نیز در میان بود و آقایان این را برنمی‌تابند. شاهدید در که این سال‌ها نام شهدای زن را نیز بر خیابان‌ها نگذاشته‌اند. درباره اینکه آقای عارف نیز مخالفت کرده‌اند یا نه چیزی نمی‌دانم و باید از آقای حق‌شناس سوال کنم. اما به طور کلی همیشه معترضانی هستند».

اگرچه هیچ یک از اعضای شورای شهر تهران اظهارات منتسب به عارف را تایید نکرده‌اند اما موج انتقاد از وی ادامه دارد. تاکید هر یک از اعضای شورای اصلاح طلب مبنی بر اینکه شخصا چیزی نشنیده‌اند و اطلاع بیشتری ندارند و سکوت رئیس کمیته نام‌گذاری درباره اظهارات عارف این گمانه را به ذهن می‌رساند که اعضای پارلمان شهری نمی‌خواهند بیشتر از این زمینه انتقاد از عارف و به تبع آن جریان اصلاح طلب را فراهم کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۱۰
افراد ضد منافع ملی می شوند در اولویت برای نام گذاری در خیابان
در هیچ کجای دنیا چنین چیزی تا به حال دیده نشده
تابناک عزیز از اینکه مردم ومسئولین را بجان هم می اندازید
بی نهایت سپاسگزارم.
باز جای شکرش باقیه که آقای عارف زیاد صحبت نمی کنن
اثا نامگذاری رو ول کنین فکری به حال معیشت مردم کنین!
البته آقای عارف درست می گند چرا باید نام خیابانهای شهر اسلامی به نام کسانی گذاشته شود که به دین این ملت اعتقادی ندارند وآنهم به اذعان خودشان چرا نباید خیابانهای تهران بنام مشاهیر نامدار هنری معتقد از جمله سلحشور ویا میر باقری یا حاتمی کیا نباشد ولی بنام کسانی باشد که علنی به دین وآئینه این ملت جسارت می کنند
اصلاح طلبان ایران رابایدعافیت طلبان نامید!
آیا فرهنگ و هنر صدسال اخیر ایران شخصیت هائی بر جسته تر از اینها نداشت؟!
شما هم زا آّ ب گل آلود ماهی بگیرید چه کار زشت و کثیفی میکنی تابناک
از عارف .... برمیاد چنین چیزایی
احتمالا ژن شجریان و فروغ مورد تایید آقای عارف نیست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل