بازدید 5189

حقوق معوقه نیروهای شبکه بهداشت پرداخت شد

کد خبر: ۸۹۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵ 04 May 2019

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه شرکت‌ها موظفند ظرف مدت سه هفته حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند، گفت: اختلال به وجود آمده در خصوص پرداخت حقوق کارکنان بهداشت طی روزهای گذشته رفع شده است.

به گزارش فارس، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در خصوص مطالبات نیروهای بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۸ هزار خانه بهداشت و در مجموع ۲۶ هزار مرکز ارایه خدمت یعنی مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت در کشور وجود دارد و در سطح شهر و روستا، ۲۲ هزار مراقب سلامت به کار گرفته‌ایم که عمده این تعداد برون سپاری شده‌اند همچنین ۳۰ هزار بهورز هم در خانه‌های بهداشت مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه قسمت عمده پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت را برون سپاری کرده‌ایم اظهار داشت: اساس اعتباری که سالانه در اختیار حوزه بهداشت قرار می‌گیرد و بر اساس عملکردی که این افراد در خانه‌های بهداشت اعتبار به شبکه‌ها و دانشگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از مطالبات وزارت بهداشت و درمان که قرار بود پایان سال قبل تخصیص داده شود اما این اتفاق رخ نداد، گفت: این موضوع، پرداختی به شرکت‌ها را به تاخیر انداخت و ما کاملا به شرکت‌ها حق می‌دهیم. گرچه شرکت‌ها موظف هستند تا سه ماه حقوق کارکنان را بدهند اما برخی شرکت‌ها بضاعتشان کمتر بود و نتوانستند حقوق را به طور کامل اختصاص دهند. این اختلالی بود که خوشبختانه هفته گذشته رفع شد، گرچه ما هنوز هم تخصیص کامل اعتبارات را دریافت نکرده‌ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها در سال جدید، در بخش حقوق و دستمزد، اعتباری که به صورت سرانه در اختیار ما قرار می گیرد ثابت است که این موضوع چالش‌هایی را برای ما ایجاد کرده است و محدودیت اعتباری وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر