بازدید 13762

برخورد عجیب با داریوش مهرجویی در جریان طی مراحل درمان

داریوش مهرجویی در جریان رسیدگی به مراحل درمانی‌اش در یکی از بیمارستان‌های خصوصی به واسطه عدم پوشش بیمه‌ در نظر گرفته شده برای سینماگران، با برخورد عجیبی مواجه و به این هنرمند پیشکسوت بی‌حرمتی شد؛ موضوعی که باید در فضای عمومی مورد توجه قرار گیرد تا مسئولین مرتبط در زمینه پوشش درمانی هنرمندان تجدیدنظر جدی کنند.
کد خبر: ۸۹۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳ 03 May 2019

برخورد عجیب با داریوش مهرجویی در جریان طی مراحل درمانداریوش مهرجویی در جریان رسیدگی به مراحل درمانی‌اش در یکی از بیمارستان‌های خصوصی به واسطه عدم پوشش بیمه‌ در نظر گرفته شده برای سینماگران، با برخورد عجیبی مواجه و به این هنرمند پیشکسوت بی‌حرمتی شد؛ موضوعی که باید در فضای عمومی مورد توجه قرار گیرد تا مسئولین مرتبط در زمینه پوشش درمانی هنرمندان تجدیدنظر جدی کنند.

به گزارش «تابناک»؛ یکی از چالش‌هایی که از سال‌های دور مطرح بود و هنوز به طور کلی رفع نشده، پوشش درمانی مناسب اهالی فرهنگ و به ویژه چهره‌های شاخص فرهنگی از جمله سینماگران برجسته است؛ اتفاقی که انتظار می‌رفت، در چارچوب صندوق اعتباری هنر تحقق یابد، ولی شواهد نشان می‌دهد، هنوز ضعف‌هایی در این زمینه وجود دارد که می‌تواند در شرایط سخت و حساس گریبان اهالی فرهنگ و هنر این مملکت را بفشارد.

به تازگی داریوش مهرجویی برای درمان به یکی از بیمارستان‌های غرب تهران مراجعه می‌کند و پس از طی بخشی از مراحل درمانی، قصد استفاده از بیمه تکمیلی را داشته که بیمارستان مذکور تأکید کرده اعتباری برای این بیمه قائل نیست و باید هزینه‌ها نقدی پرداخت شود. در نهایت با اقداماتی که از سوی برخی صورت می‌پذیرد، این موضوع فیصله می‌یابد و مراحل درمان این سینماگر پیشکسوت کشورمان در بیمارستان دیگری پیگیری می‌شود؛ موضوعی که احتمالاً به دلیل حفظ حرمت این سینماگر از رسانه‌ای شدنِ آن پیشگیری شد.

برخورد عجیب با داریوش مهرجویی در جریان طی مراحل درمان

با این حال به نظر می‌رسد از قضا برای هشدار به مسئولین مرتبط باید این موضوع رسانه‌ای می‌شد تا مسئولین نسبت به انعقاد قرارداد با بیمه‌های درمانی تکمیلی با پوشش گسترده و خدمات ویژه اقدام کنند. باید پذیرفت این کفِ خدماتی است که انتظار می‌رود به چهره‌های موثر و پیشکسوت فرهنگی از جمله سینماگران ارائه شود و در جهت حفظ سلامت و آرامش نخبگانی که منشأ آثار مهم فرهنگی بوده‌ و هستند گام‌های مؤثری برداشته شود.

پوشش بیمه تکمیلی سینماگران، یکی از موضوعات چالش‌برانگیزی است که انتظار می‌رود در دستور کار سازمان سینمایی باشد و مسئولان کنونی سازمان سینمایی، بخشی از اعتبارات آزاد شده از محل کوچک‌سازی این سازمان را در زمینه این امر ضروری هزینه و امنیت درمانی را به عنوان یکی از دغدغه‌های اهالی سینما، دست‌کم برای گروه موثر در سینما فراهم کنند؛ اقدامی که در صورت تحقق، یک گام موثر برای بهبود شرایط سینمای ایران است.

یکی از راهکارهای عبور از این چالش می‌تواند ایجاد یک بیمه درمانی و یک مجموعه درمانی مستقل و تخصصی برای اهالی فرهنگ باشد. مشابه چنین اقدامی در قالب فدراسیون پزشکی ورزش صورت پذیرفته است. تمامی ورزشکاران باید برای ورزش کارت بیمه ورزشی دریافت کنند که هزینه آن به حساب فدراسیون پزشکی ورزشی واریز می‌شود و فدراسیون پزشکی ورزشی پوشش درمانی به ورزشکاران آسیب دیده ارائه می‌نماید و تا حدودی هزینه‌های درمانی‌شان را پوشش می‌دهد.

این امکان وجود دارد که با ایجاد یک مجموعه مشابه و کسر مبلغی اندک از قراردادهای هنرمندان و تزریق یک سرمایه اولیه قابل توجه از اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، زیرساخت فنی لازم برای شکل دادن به ساختار مشابه را فراهم کرد تا این مشکل عمده برطرف شود، چون روش‌های مختلف و مرسومی که در سال‌های پیشین مورد استفاده قرار گرفته، نتیجه‌بخش نبوده است. این سرمایه‌گذاری می‌تواند حتی در خرید سهم یکی از بیمارستان‌های خصوصی باکیفیت باشد تا اهالی فرهنگ بتوانند مابه ازای درآمد وزارت فرهنگ از قدرالسهم‌شان از بیمارستان، از خدمات درمانی آن بیمارستان استفاده کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۵
پزشک نوکر در خونه ی کسی نیست که هم بهش فحش بدی هم تهمت و هم انتظار داشته باشی که عاشق چشم و ابروت باشه
رفتار عجیبی نیست بیمارستان خرج داره مگر آقای مهرجویی برای این مردم مجانی کار می‌کند که توقع دارید بطور رایگان درمان شود خواستند از بیمه استفاده کنند بیک بیمارستان دولتی مراجعه می‌کردند
اینها قانونی رفتارمی کنند درمان وآموزش جزو حقوق مردم نیست
این مشکلی است که مردم عادی هر روز و ساعت با آن مواجه اند، اما وقتی مثل آقای مهرجویی با آن مواجه میشه باید رسانه ای بشه. اگر قانونا باید بپذیرند پس بهتر است از طرق قانونی برخورد کنید تا موضوع برای همیشه حل بشه و قانون هم جایگاه خودشو پیداکنه.
همه مردم باید بیمه تکمیلی داشته باشن
این کارگردانها همشون میلیاردرن اونوقت شما چی میگی؟؟؟؟ پس این صدها میلیاردتومن هزینه های سینما توی جیب کی میره پس این پولهای نجومی را کی میگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایشان هم مثل بقیه مردم ،
برخی از پزشکا برای خودشون یک ساز میزنن و به جای اینکه به قسم پزشکی عمل کنن تبدیل شدن به یک سری هتل دار و آدم بی رحم طما که جیبشون هیچ انتهایی نداره و هر کدومشون در ماه بیش از 400 میلیون تومن درآمد داره

دلال ها یک ساز دیگه میزنن

واردات کالا کلا در انحصار چند نفر انگشت شمار هست

من مشکل رو فقط از این مرده ساده لوح میبینن که باوجود اینکه میبینن هر سال داره شرایط بدتر میشه باز همبه آینده امیدوارن و زاد و ولد میکنن
فکر کردید بیمارستان خصوصی موسسسه خیریه است
بیمارستان هزینه ها را از کجا پرداخت کند
با سلام و ضمن ابراز تاسف براي اتفاق پيش امده در خصوص هنرمند گرامي جناب مهرجويي، نكته اي در انتهاي گزارش بود مبي بر خريد قدرالسهم سهام بيمارستان خصوصي براي جبران هزينه هاي درماني هنرمندان تا انجايي كه ميدانم سهام بيمارستانها فقط به پزشكان و گروههاي پزشكي بطور اختصاصي واگذار ميشود و لذا امكان خريد سهام بر غير پزشك ميسر نيست....
هنرمند وغیرهنرمند نداره هرکس موقع درمان در مرکز درمانی مورد نظر باید در ابتدا از وضعیت بیمه ای خودش مطمئن بشه .اگر یک فرد عادی و زحمتکش دچار این مشکل شده و بناچار باید از مرکز درمانی دیگری استفاده می کرد هم اینقدر حساس می شدید ؟ احترام ایشان بجا ، ولی هر چیزی تعریف خودشو داره و از قشر تحصیلکرده و روشنفکر و هنرمندو... بیشتر انتظار میره که مقررات و قوانین رو رعایت کنند وبه ان احترام گذاشته وتمکین کنند تا افراد عادی جامعه. ولی متاسفانه در کشورما تا کسی کمی سرشناس میشه خودش و بقیه محق میدونند تا تمام امکانات براشون بی چون و چرا فراهم باشه و بقیه تاکمربراشون خم بشوند.متاسفم.
گناهش، هنرمند بودنش است.!!!
حالا چه اشکالی داره اقای مهرجویی درد من کارگرو حس کنه که از بی پولی دارم میمیرم
تابناک عزیز این هنرمندان و سلبریتیها باید دوراندیش باشند در زمانیکه با درآمدهای آنچنانی دنیاگردی و کیف میکنند به فکر بیماری و بیمه درمانی شان باشند و مانند سایر کارگران و کارمندان که ماهانه مبلغی از حقوقشان بابت بیمه کسر میگردد قسمت ناچیزی از درآمدشان را صرف این امور نمایند. بنابراین حین درمان ایشان مانند سایر اقشار مردم میباشند و تباید توقع خاصی داشته باشند.
هر وزارت خانه ای برای خودش یک بیمارستان داره مثلا شرکت نفت با پول این مردم برای کارکناش لاکشریترین خدمات روفراهم میکنه و به اونها حقوق های بالاب 30 میلیون تومن در ماه میده

وزارت بهداشت از پول نفت به هر پزشک کارانه های چند صد میلیون تومنی میده

مجلس به نمایندگان خانه، ماشین و حقوق های چند صد میلیونی میده


اما وقتی میخوان حقوق کارگر رو 200 تومن بالا ببرن بودجه ندارن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر