بازدید 3556

مذاکرات تجاری سازنده ایالات متحده و چین در پکن

طبق اعلام استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده، چین و ایالات متحده در روز چهارشنبه مذاکرات سازنده ای در زمینه اختلافات تجاری اخیر خود داشته و در طی هفته آینده این مذاکرات را در واشنگتن ادامه خواهند داد و امیدوار هستند تا به جنگ تجاری بین دو کشور پایان دهند.
کد خبر: ۸۹۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲ 01 May 2019

تابناک اقتصادیطبق اعلام استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده، چین و ایالات متحده در روز چهارشنبه مذاکرات سازنده ای در زمینه اختلافات تجاری اخیر خود داشته و در طی هفته آینده این مذاکرات را در واشنگتن ادامه خواهند داد و امیدوار هستند تا به جنگ تجاری بین دو کشور پایان دهند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، منوچین به همراه نماینده تجاری ایالات متحده، رابرت لایتهایزر، مذاکراتی یک روزه را در چین برگزار کردند. این مذاکرات قبل از سفر لیو هی، معاون نخست وزیر چین به واشنگتن در هفته آینده برای دور بعد مذاکرات که می تواند دور پایانی آن نیز باشد، اتفاق افتاد.

مذاکرات تجاری سازنده ایالات متحده و چین در پکن

منوچین طی پیامی در اکانت توییتر خود اعلام کرد: ما مکالمات سازنده ای با معاون نخست وزیر چین، لیو هی داشته ایم. این مذاکرات را در طی هفته آینده در واشنگتن ادامه خواهیم داد.

منوچین از بیان جزئیات بیشتر درباره این مکالمات خودداری کرد.

این سه نفر در پایان ملاقات خود در پکن در مقابل دوربین ها قرار گرفته و با لحنی محترمانه در حال گفت و گو بین خود بودند، اما با هیچ یک از خبرنگاران صحبتی نداشتند.

لیو در شب سه شنبه درست بعد از رسیدن مهمان هایش از آنها پذیرایی کرده بود.

منوچین پیشتر در روز چهارشنبه در پاسخ به خبرنگاران در هتل محل اقامت خود در پکن درباره اینکه آیا در روز سه شنبه نیز با لیو ملاقات داشته است گفت: بله، ما با هم ملاقات کردیم. یک شام کاری دلپذیر را با هم صرف کردیم، ممنون.

پکن و واشنگتن پیشرفت هایی در مذاکرات اخیر خود درباره سرقت مالکیت معنوی و انتقال زوری تکنولوژی داشته اند که می تواند به پایان تعرفه های گمرکی متقابل وضع شده از سوی این دو کشور علیه یکدیگر، کمک شایانی کند. این تعرفه های دو طرفه برای هر دو طرف میلیاردها دلار خسارت به بار آورده، موجب آشفتگی بازارهای مالی شده و زنجیره تأمین کالا در جهان را مختل کرده است.

اما مقامات ایالات متحده به صورت غیرعلنی اعلام کرده اند که مکانیزم ضمانت اجرای این توافق ها و مشخص کردن بازه زمانی برای برداشتن تعرفه های گمرکی مهمترین نکات این توافق هستند. 

مقامات چینی نیز تصدیق کرده اند که وجود ضمانت اجرای کارآمد امری حیاتی است، اما معتقدند چنین ضمانت اجرایی باید به صورت دو طرفه عمل کرده و تنها برای چین محدودیت قرار ندهد.

افراد مطلع در واشنگتن معتقدند که پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده تعرفه های گمرکی وضع شده بر روی 250 میلیارد دلار از کالاهای چینی را حذف خواهد کرد، و در صورت تصمیم بر حذف این تعرفه ها، چنین تصمیمی چه زمانی اجرایی خواهد شد؛  احتمالاً جزو آخرین مسائلی است که در مذاکرات به آن پرداخته خواهد شد. دونالد ترامپ اعلام کرده است که احتمال دارد تعرفه های گمرکی روی برخی محصولات چینی را تا مدت قابل توجهی باقی بگذارد.

ایالات متحده همچنین چین را برای باز کردن بیشتر بازارهای خود به روی شرکت های آمریکایی تحت فشار قرار داده است. چین نیز متعهد شده به اصلاحات ادامه دهد و شرایط فعالیت شرکت های خارجی در خاک این کشور را تسهیل بخشد.

در طی نظراتی که در روز چهارشنبه منتشر شد، رگولاتوری اصلی بانکداری و صنعت بیمه چین اعلام کرد که دولت این کشور، بخش های بانکی و بیمه خود را بیش از پیش به روی سرمایه های خارجی باز خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی