بازدید 14133
گزارش تحلیلی «تابناک» از بازتاب انتشار فیلم اخراج شفر از تمرین استقلال و پیام‌های زننده کی روش؛

چرا پایان کار شفر و کی روش درفوتبال ایران سیاه شد؟ / آیا مربیان بزرگ بعدازاین، پیشنهاد ایرانی ها را می‌پذیرند؟ / افشای کارشکنی کی روش درمذاکرات اروپایی تاج نشانه چیست؟/خوش استقبال و بد بدرقه ایم

فوتبال ایران درپایان راه همکاری با مربیان بزرگ خارجی، آن‌ها را به بدترین شکل ممکن بدرقه می‌کند. آیا ریشه این بداخلاقی، در بهانه گیری‌های مالی و عدم کسب نتیجه نهفته است یا ازضعف مدیران فوتبال ما نشأت می‌گیرد؟ چرا کی روش که خود به کج خلقی و بهانه جویی متهم است، پس از هشت سال کار با ما به همه همکاران خارجی اش توصیه می‌کند، سرمربی ایران نشوند؟ برخوردزشت با شفر را چگونه هضم کنیم؟ آیا نتایج برانکو هم بد بوده که برای گرفتن پولش به فیفا نامه زده؟
کد خبر: ۸۹۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 01 May 2019

فوتبال ایران طی بیش از یک دهه اخیر در استخدام مربی خارجی برای تیم های بزرگ باشگاهی و تیم های ملی اش، روند افزایشی در پیش گرفت و در این میان در کنار خیل مربیان بی کیفیت و گمنامی که توسط مدیران منصوب دولتی وارد شدند و با قراردادهای محیرالعقول ارزهای بی شماری از بیت المال خارج کردند، بعضا و به ندرت مربیان تراز اول و بادانشی نیز آمدند که تأثیر چشمگیری در ارتقای سطح حرفه ای فوتبال ایران داشتند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ پس از آلن راجرز و رایکوف، دو مربی سرشناس خارجی که پیش از انقلاب، فوتبال ایران را با آموزه هایشان در دو باشگاه تاج و پرسپولیس به قله قاره رساندند، مربیان کارآمد کم داشتیم تا اینکه طی یکی دودهه اخیر تصمیم گیران متوجه شدند اگر قرار به بهره گیری از دانش خارجی در فوتبال است، راهی به جز استفاده از مربیان معتبر و سرشناس جهانی نداریم و استخدام مربیان بیگانه به صرف نام لاتین و یا چشم رنگی آنها، تنها به باد دادن منابع مالی است.

آمدن «تومیسلاو ایویچ» مربی نامدار جهانی به ایران، موج استخدام ویچ ها را به راه انداخت و از آن زمان ده ها مربی کروات یا مکتب یوگسلاو جذب تیمهای مختلف ایرانی شده اند. بلاژویچ، آری هان، استانکو ، دنیزلی و بقیه هم به ایران آمدند و هر یک تأثیر خود را گذاشتند تا مربیان بومی متوجه اختلاف سطح دانش فوتبالی خود بشوند و بپذیرند مربیگری چیزی فراتر از تجربیات دوران بازی خودشان است.

بعد از چند مربی موفق مثل برانکو ایوانکوویچ، جوانی که در فوتبال ما از دستیاری بلاژ به سرمربیگری تیم ملی و جام جهانی رسید، نوبت کلاس بالاتری از مربیان بین المللی شد که کار در حرفه ای ترین فضای فوتبال را لمس کرده بودند؛ کارلوس کی روش پرتغالی، جان توشاک ولزی و البته وینفرد شفر آلمانی... همگی نامدار و دارای سوابقی طولانی در میادین بین المللی.

فوتبال ایران؛ معروف به خوش استقبال و بد بدرقه

فارغ از مدت حضور این مربیان در فضای فوتبال ایران، یک عادت ناپسند هنوز در فوتبال ما ترک نشده است؛ «بدرقه بد خارجی ها»! ما همیشه انسان های مهمان نوازی بوده و هستیم و هر کدام از مربیان خارجی فعال در لیگ یا تیم ملی ایران، در کوتاه ترین زمان ممکن ارتباط عاطفی عمیقی با فرهنگ و مردم ایران برقرار کرده اند و پس از مدتی اینجا را وطن دوم خود نامیده اند اما گویا هنوز مشکلی قدیمی سرجایش هست؛ «خوش استقبال» و « بد بدرقه».

همین موضوع باعث شده برخی کارشناسان لقب «لوله دودکش» را به فوتبال ایران الصاق کنند؛ از این جهت که ما افراد را در لحظه ورود تا سرحد یک قدیس، پاک و عاری از اشتباهات بشری می بینیم؛ اما همین چهره درخشان و سفید را بعد از چند صباحی، با زشت ترین القاب و عناوین و با صورتی تیره و دودگرفته از انتقادها و تهدیدها به سوی مسیر خروجی مشایعت می کنیم.

برای مثال، نمونه کم نداریم و تقریبا همه اهالی فوتبال خوب یادشان می آید که در هر برهه ای چه رفتاری با مربیان خارجی که مهمان فوتبال ما بوده اند، داشته ایم. از ایویچ بزرگ که در آستانه جام جهانی و در حالی که تیم ملی مراحل آماده سازی اش را طی می کرد، ناگهان و به بهانه باخت در بازی های تدارکاتی اخراجش کردیم و پشت سرش چه حرفها که نزدیم اما بعدها درباره اش نوشتیم که معمار دفاع بتنی تیم ملی در جام جهانی 98 فرانسه او بود! ما بعد از او به هموطن خود جلال طالبی هم رحم نکردیم اما برای جام جهانی چهارسال بعد مربی سرشناسی چون بلاژویچ را آوردیم که بعد از آن همه ابراز احساسات، با زشت ترین رفتار و الفاظ روانه خانه اش کردیم.

یادمان نرفته همین برانکو را بعد از جام جهانی 2006 آلمان، چگونه تاراندیم و چندین مورد دیگر تا اینکه رسیدیم به کارلوس کی روش و وینفرد شفر!

ما با کی روش چه کردیم؟!

هشت سال تمام با مرد پرتغالی زندگی کردیم؛ کسی که فوتبال زمین خورده ما را در آسیا دوباره بلند کرد و به تیم ما شخصیت و پرستیژ تازه ای داد. با او به صدر رنکینگ آسیا برگشتیم و پنج بار کره جنوبی را مغلوب کردیم. در دوره او ترسمان از آسیایی ها ریخت و دو بار به عنوان صدرنشین به جام جهانی صعود کردیم. هرچند او نیز مانند هر انسان دیگری مجموعه ای از ضعف ها و قدرت ها بود و قطعا ایراداتی نیز داشت که خیلی های شان به تفاوت دیدگاهش از فوتبال حرفه ای برمی گشت. به او اما پس از گذراندن حدود یک دهه ،انگ دلالی چسباندیم و جبهه های شخصی پیش رویش گشودیم و کاری کردیم که از انتشار متون احساسی برای تجلیل از مردم و جامعه ما، به شکایت و انتشار پیام های منزجرکننده برسد. با او چند ده میلیون دلار جایزه از فیفا گرفتیم اما برای هزینه پاداش ها در راه فوتبال خساست به خرج دادیم و برخلاف قولی که به او دادیم بخش عمده پول را صرف پرداخت بدهی ها و معوقات و پوشاندن چاله های مدیریتی خودمان کردیم. در نهایت حقوق طبیعی و معمولی یک مربی تراز اول همچون کی روش را که از ماهها قبل مشخص بود که در چه زمانی باید پرداخت می شد، به هر دلیلی ندادیم و نامه ها و ایمیل هایش را هم بی پاسخ گذاشتیم. مقام تکریم و تجلیل را تا حد اهدای یک تابلو فرش در فرودگاه تنزل دادیم که حاصلش آن شد که تابلو را همانجا به یک هوادار بخشید و رفت.

چرا پایان کار شفر و کی روش در فوتبال ایران، سیاه شد؟ / آیا مربیان بزرگ بعدازاین پیشنهاد استقلال و تیم ملی را می پذیرند؟ / افشای کارشکنی کی روش در مذاکرات اروپایی تاج

بارها به رقم دریافتی او که خودمان توافق و امضا کردیم، تاختیم و گفتیم دستمزدش نجومی است اما وقتی رفت دیدیم که با مبلغی بیش از دو برابر دستمزدی که ما به او می دادیم، راهی تیم معروف تر با ستاره های بزرگ تر و امکاناتی بسیار بیشتر شد. کشوری که محدودیت های ما را هم نداشت و ...

بیشتر بخوانید

ما به کسی که هشت سال مقابل رقبا برای ما جنگید و رگ غیرتش برای ما بیرون زد و برای حریف مشت گره کرد و احساساتی شد و حتی مقابل تیم ملی کشور خودش هم برایمان سنگ تمام گذاشت و تا آستانه حذفشان پیش برد، چه کردیم؟ کاری کردیم که رفتار ما را در همه عالم جار بزند و با هرکسی که می خواهد با قرارداد ببندد، بگوید که اینجا جای خوبی نیست! از ما پیش این و آن بد بگوید و تا ابد از ما کینه به دل بگیرد. ما با کی روش چه کردیم که امروز روی تمامی اصول حرفه ای و کدهای اخلاقی فیفا پای می گذارد و در حالی که خودش تیم و دغدغه دارد، علیه ما افشاگری می کند؟ وقت آن نیست که به خودمان بیاییم و در رفتارمان تجدیدنظر کنیم؟

Image result for ‫کی روش + شفر‬‎

وینفرد شفر؛ درس عبرتی برای مربیان خارجی در ایران

باشگاه استقلال سال گذشته و در اوج استیصال، وارد مذاکره با یک مربی پا به سن گذاشته خارجی شد که بیاید و اوضاع وخیم تیم بعد از سرمربیگری مربی جوان ایرانی یعنی علی منصوریان را جمع و جور کند. رقم اولیه برای مربی بیکاری مثل شفر که سابقه کار با چند بازیکن ایرانی در لیگ امارات را داشت، معقول بود؛ بین 300 تا 400 هزار دلار...

وینفرد شفر با آن موهای معروفش آمد و استقلال را در میانه راه به دست گرفت و از آن مجموعه بهم ریخته، تیمی مستحکم و حطرناک ساخت که دوبار الهلال عربستان را در دیداری حیثیتی مغلوب کرد. دربی را از پرسپولیس برد و اگر زمان کم نمی آورد چه بسا قهرمانی پرسپولیس را هم تهدید می کرد. داستان چنان پیش رفت که مربی 400هزاردلاری، در بازار آشفته ایران ناگهان رقمی بیش از یک میلیون دلار پیدا کرد. چرا که برای پز دادن برای مدیران ناکارآمد بهترین ابزار بود. سینه ستبر می کردند که ما شفر را حفظ کردیم و آینده استقلال با همین تمدید، تضمین شد.

چرا پایان کار شفر و کی روش در فوتبال ایران، سیاه شد؟ / آیا مربیان بزرگ بعدازاین پیشنهاد استقلال و تیم ملی را می پذیرند؟ / افشای کارشکنی کی روش در مذاکرات اروپایی تاج

پایان فصل تیم آماده و کامل شفر، قلع و قمع شد و بخاطر ضعف در انعقاد قرارداد و قوانین فوتبال، مامه تیام بازیکنی که در استقلال دوباره سربلند کرد، هوای دلارهای عربی به سرش زد. به واسطه سقوط اقتصادی و ارزش ریال، مهره های کلیدی تیم ساز جدایی کوک کردند و از آن استقلال رویایی، بعد از جام جهانی هیچ نماند! مدیران وقت استقلال هرچه در توان داشتند به کار گرفتند تا شفر را نگه دارند. تصورشان از توان این مربی آن بود که با کاربلدی اش ، ناکارآمدی آنها را جبران می کند و با دست خالی، یک استقلال قوی تر می سازد! با مشتی از خریدهای مصدوم و درجه دو در کنار یکی دو خارجی عجیب و غریب، به خیال جادوی پیرمرد ژرمن راهی لیگ شدند و نتیجه شگفت انگیز نبود؛ استقلال بدون مهره های محوری اش لنگید.

نیم فصل شد و مدیرانی که استقلال را به این روز انداختند، بار خود را بستند و رفتند. مدیران تازه برای خاموش کردن خشم هوادار و نجات خود از زیر فشار سکوها، قرض کردند و تا توانستند بازیکن خریدند. خریدهایی نامتوازن و بعضا خارج از نیاز تیم! استقلال بیمار نیم فصل اول، کم کم با این نوشدارو جان گرفت اما جام گرفتنش بعید بود.

شفر همین بعید را با نتایجی عالی، نزدیک و کاری کرد که همین مدیران فعلی، بعد از شکست سپاهان در اصفهان و غلبه بر الهلال در دیدار رفت، سراسیمه مصاحبه کردند و از قطعی بودن قرارداد شفر گفتند! تأکید بر قرارداد هنگفتی که امروز غرامت 17 میلیارد تومانی از آن شنیده می شود.

مدیران استقلال گویا ابتدای فصل را از یاد برده اند و بودجه نجومی غول های قطر و امارات و عربستان را فراموش کرده اند که امروز از شفر قهرمانی می خواستند! رفتار مشمئزکننده ما با یک آلمانی که بارها با رسانه های کشورش از عشق و صلح و امنیت ایران گفته بود و به هر شهرستانی که رفت، زبان مدح ازمردمانش گشود و پیام زیبایی از ایران به جهان مخابره کرد، امروز مایه شرمساری است.

چرا پایان کار شفر و کی روش در فوتبال ایران، سیاه شد؟ / آیا مربیان بزرگ بعدازاین پیشنهاد استقلال و تیم ملی را می پذیرند؟ / افشای کارشکنی کی روش در مذاکرات اروپایی تاج

ما می توانستیم یک مربی حرفه ای را به شیوه ای حرفه ای کنار بگذاریم و سراغ سیاه بازی هایی نظیر تعلیق مربی(!) نرویم. دستمزد نجومی شفر، چیزی است که ما پایش را امضا کردیم و اگر هم حالا به هر دلیلی قایل به ادامه همکاری نیستیم، می توانیم مردانه و روراست با او جلسه بگذاریم و اجازه ندهیم چنین تصاویری نظیر ممانعت از حضور بر سر تمرین از ایران به دنیا مخابره شود. تصاویری نظیر همان که مانوئل ژوزه بی مصرف از برخورد پرسپولیس به فیفا برد و سنگین ترین غرامت تاریخ فوتبال را به ما تحمیل کرد.

چرا ما باید همیشه، طعم تجربیات تلخمان را چندباره بچشیم و آزموده را بارها بیازماییم. اگر پرداخت خسارت فسخ قرارداد با شفر برایمان سخت و سنگین است، راهش بستن در زمین تمرین به روی او و پاسخ ندادن به تماس هایش نیست. اگر استخدام پسرش به عنوان آنالیزور تیم را قبول نداشتیم همان زمان جار می زدیم و می گفتیم استقلال مهد کودک مربیان اروپایی نیست.

برانکو و پرسپولیس هم به سمت دهانه قیف می روند؟

متأسفانه این بداخلاقی ورزشی، تنها متعلق به زمان شکست نیست. رفتار باشگاه پرسپولیس هم با سرمربی موفقش این اواخر به سردی گراییده و مرد محجوب کروات که کسی روی شخصیت او بحثی ندارد، مجبور شده برای دریافت مطالباتش به فیفا نامه بزند! در این هیاهو، رئیس هیأت مدیره باشگاه در یک مصاحبه بی مورد و عاری از مدیریت و دانش، اینهمه دستاورد برانکو را زیر سؤال می برد و به او که دوسال با دست خالی جور فریب و کلاهبرداری مدیران قبلی را کشید، می تازد! بعد با او جلسه می گذارند و به جای دادن حق و حقوقش، با اهدای یک انگشتر همه چیز را به آینده حواله می دهند!

بد نیست که یک بار به کردار و رفتارمان نگاه کنیم و کمی هم دلمان برای فرهنگ غنی و اصیل مان بسوزد. باید پذیرفت که همیشه حق با ما نیست و تکرار اتفاقاتی از این دست را نمی توان به بدجنسی مربیان خارجی و سواستفاده گر بودن آنها ربط داد. یک مرتبه هم باید نگاهی به اشتباهات مکرر خودمان بیندازیم و از خود بپرسیم چرا با جیلی که توان پرداخت دستمزد مربی یک میلیون دلاری را ندارد، سراغ لقمه بزرگتر از دهان مان می رویم و تحریم ها و نرسیدن جوایز آسیایی و نتایج تیم را بهانه بازیچه کردن اعتبارمان در نهادهای بین المللی فوتبال می کنیم.

نویسنده: مجید کوهستانی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
بادرود:اصولامامردم درکلیه سطوح سیاسی ،اقتصادی ،اجتمایی خوش استقبال وبدبدرقه می باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
بله دقیقا
آفرین واقعا مقاله خوبیه. از مدیریت رفاقتی و فامیلی نتیجه ای بهتر نمیشه انتظار داشت. فوتبال ما آینه تمام قد کل مملکت ماست که گروگان دست غوغا سالاران شده
مربیان بزرگ که نمیپذیرند کوچولوهای ژیگول ولی میپذیرند !!!!
شيواترين و گوياترين نقدى است كه تاكنون درباره مديريت!!! بى تدبير و تربيت ورزش كشورمان، به رشته تحرير درآمده... به كجا و تا كجا اين مسير قهقرا را ميرويم؟؟!!!
تنها دلیل پایان بد برای دو مربی یاد شده این است که این دو نفر خیلی زود ایرانی شدند و خوی و خصلت ایرانی ها رو گرفتند!
دقت کنید، جناب برانکو چون ایرانی نشد، ماندگار ماند و محبوب. از جمله ویژگی های ایرانی بودن که دو مربی (شفر و کیروش) گرفتند این بود که بعد از پایان بازی یا در حین بازی به داور اعتراض می کردند، در مصاحبه های خود علیه دیگر مربیان صحبت می کردند. اما برانکوی ماندگار این اخلاق رو ندارد!
جالب اینجاست که یک مربی ایرانی که ۳۰ سال ایران نبوده (آقای افشین قطبی) در مصاحبه تلویزیونی و یا در زمین بازی هرگز حاضر نیست علیه داوری صحبت کند. بعد از برد اول به تیم مقابل خودش روحیه می ده و تعریف می کنه، بعد از باخت اول به تیم مقابل تبریک می گه و بیان می دارد که این باخت برای ما پیتامین بود. علیرغم ایرانی بود جناب قطبی، ویژگی های اخلاقی وی سبب محبوبیتش شده.
حالا این رفتارهای اخلاقی را با رفتار آقای مایلی کهن و آقای قلعه نوعی و بقیه مقایسه کنید.
کیروش باید می رفت، شفر هم زودتر از این حرفها باید کنار گذاشته می شد.
البته قبل از همه اینها، جناب تاج به عنوان رییس مافیای فوتبال ایران باید برود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
من از روز اول هم به اطرافیان و فامیل خود میگفتم که کیروش اصلا نباید ایران میامد و تیمهای ایرانی با این تنزل اخلاقی و فرهنگی و فساد موجود در ایران که در این 40 سال گذشته که رخ داده فقط بدرد قلعه نویی و مایلی کهن و حاج علی اقا پروین و این جور ادمها میخورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
برانکو شاید قابل مقایسه با شفر باشد اما مقایسه او با کی روش، بیشتر به جوک شباهت دارد
درجهان آبرویی برایمان نگذاشتند
عکس باموگیرینی
برای اینکه ایرانی جماعت خوش استقبال و بد بدرقه و آماده خور است
عالي بود تابناك
اگر این مدیرانی که فقط قرارداد امضا می کنند و شاید سال دیگر نباشند به خاطر اشتباهات امضاشون بازخواست شوند اینقدر راحت کار بی خاصبت نمی کنند
وقتی تعهد موقت بر تخصص دائم ارجحه الی الابد این اتفاقات مجددا رخ میده!
کیروشبهترین بود مسئولین فوتبالی مابدبودن که قدراوراندانسته اگربااوحرفه ای برخوردمیشد ایشان عاشق فوتبال ایران بودوفوتبال ماازاینهم بهترپیشرفت میکرد ولی حیف شدکه امثال تاج حرفه ای نبوده ونیستن هرکس دیگربیادهمین اش وهمین کاسه هست
در کشوری که انسانهایی با مغز کوچک وادعاهایی بزرگ حاکم هستن هیچ چیز سر جایش نخواهد بود
سلام و احترام،
من كمتر مطالب حوزه ورزش را ميخوانم
اين مطلب بسيار خوب و درست نگاشته شده. ممنونم لذت بردم
هر چند كه اگر امكان داشت تيتر مناسبي بايد براي آن انتخاب مي شد.
اما واقعا اين خوش دعوت و بد بدرقه در همه عرصه هاي زندگي ما است. قدري بايد به تعادل برگرديم. منطق و شلوغ كاري را كم كنيم و با دنيا با زبان تمدن ايران صحبت كنيم. اگر قرار است قراردادي لغو شود خب راه دارد همه جاي دنيا مگر اينگونه رفتار مي كنند.
ممنونم آقاي كوهستاني
همه این مشکلات ناشی از تحریمهاست
تحریم های ظالمانه
پول نفت که نیاد، نمیشه پول شفر و برانکو و کی روش را داد

آنچنان رونق اقتصادی .... خخخخخخخخخخخخخخخخ
با بزرگان تاريخي امان نيز همين کرديم
خیییلی زشت بود یکم شخصیت داشته باشید
چندین سال است که رفتار مدیران کشور اینگونه شده و فقط مختص فوتبال هم نیست!همیشه مشکلات و ضعفها و کاستیهای خود را می خواهند با قربانی کردن دیگران و شو به پا کردن بپوشانند.
مقاله زیبایی بود
تحلیلی دقیق و عالی بود.
مربی تراکتور مشهور نیست یا تراکتور از تیم های ایرانی نیست
به خدا ظلمه که در کشور ایران بنزین سهمیه بندی بشه. ظلم مضاعف هم اینه که سهمیه ی بنزین در کل کشور یکسان باشه. جنوب ایران با گرما و شرجی وحشتناکش که بدون کولر نمیشه از خودرو استفاده کرد با شمال و شمال غرب و همدان و قزوین و ... که نیازی به استفاده از کولر ماشین خیلی احساس نمیشه ، به یک اندازه سهمیه داشته باشن. ۶۰ لیتر رو کجای دلمون بذاریم؟
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
با عرض سلام بزرگوار دقیقا این چه ربطی به این مقاله داشت؟؟
اصولا همه چیز در یک جامعه به هم متصل و یکسان عمل می کنه... جامعه ای که هزار جور چاله چوله فرهنگی و عرفی و اجتماعی داره نمیشه که یهو تو یه زمینه حرفه ای و عالی عمل کنه! چنین انتقاداتی خوب هست اصولا ولی دردی دوا نمیکنه چون باید از یک نسل و سیستم زندگی و آموزشی اصلاحات شروع بشه
حرف حق جواب نداره! قضیه شفر یک آبروریزی بزرگ برای ما ایرانی ها بود. بنده خودم در ایام جام جهانی از شبکه سوئیس و البته در مصاحبه هایی که ایشون کلاً به آلمانی انجام می داد می دیدم و می شنیدم که ابن بندۀ خدا چقدر از ایران و ایرانی تعزیف و تمجید می کنه. امان از دست فرصت طلبانی که به نام مدیر و هیأت مدیره به جان مال و اموال و اخلاقیات مردم افتادند و کارشون فقط هدردادن بیت المال و خراب کردن وجهه ما در دنیاست ... از مجیدی هم انتظار نداشتیم بعنوان یک استقلالی اصیل با اولین پیشنهاد پشت شفر رو خالی کنه. کار خوبی نبود، شاید اگه مجیدی زیر بار نمی رفت، امثال فتحی هوس نمی کردن شفر رو با این سرعت و به قیمت بی آبرو کردن استقلال کنار بذارن!
من موندم تا کی میخواهم از فرهنگ نداشته و تمدنی که هزاران سال هست رنگ و رخی ازون در این مردم ندیدیم بت بسازیم. بابا کشور جهان سومی هستیم دیگه.دیگه از یه مدیری که سررشته ای از فوتبال نداره و با رابطه میاد سر کار چه توقعی هست
در یک کلام عرض کنم که بیش از حد افتضاحیم و بیش از حد بد ! فقط تا وقتی با کسی کار داریم مهمان نواز و مهربان نشان میدهیم و زمانی که کارمان با طرف مقابل تمام شد روی زشتمان را به او نشان میدهیم . کلا بیش از حد تصور بدیم .
باتشکر از تحلیل وقایع فوتبال درست به هدف زدید
بهترین مربی برای این بازیکنان و تماشا گران استاد اسدی است . بیخود دنبال قاتل بروس لی نگردید.
کی روش که ده سال بود دیگه بیشتر بودنش فایده ای نداشت شفر هم نتونست مدیریت کنه
کی روش که ده سال بود دیگه بیشتر بودنش فایده ای نداشت شفر هم نتونست مدیریت کنه
از کدام فرهنگ می گویید ؟ ازفرهنگی که به فنا رفت واز آن چیزی جز دغلکاری فریب ودزدی واختلاس باقی نمانده است. عفو برتوای چرخ فلک.
گزارش بسیار درست و دلسوزانه و رو راستی بود
خدا را شاهد میگیرم که در وسطش بغضم ترکید
واقعا چرا حیثیت و آبرو و ثروت مادی و معنوی مردم و کشور و اعتبار آنها را باید در دستان مشتی مدیران اکثرا ضعیف و کم سواد و کم تجربه و لجباز و احیانا فاسد قرار بدهیم ؟
خوشبختانه بدلیل علاقه و آشنا بودن اکثر مردم به فوتبال این دست اشتباهات و خطاها قابل لمس و فهم است
ولی قطعا در اکثر حوزه ها از صنعت و کشاورزی و تجارت و سیاست و فرهنگ و بانکداری و اقتصاد هم اوضاع بهتر از این نیست و کاملا قابل لمس و احساس و فهم است .
فدراسیون گوش به این حرفها نده . برن گرونترین مربی کره زمین رو بیارن و علی الحساب 200 میلیون دلار از بیت امال مردم گرسنه بهش بده تا بکمک اون موش پلنگهای ما در این فوتبال درپیتی و فاسد فیل هوا کنن . برو دیگه . برو گردن خوردت پول مردم رو بازم آتیش بزن
باید تصدی دولتی ازتیمهای قرمز وابی پایتخت برداشته شود ولاغیر مدیریت دولتی برای این تیم جز حیف کردن بیت المال فساد وسوئ تدبیر ومتضرر شدن مردم چیزی به بار نخواهد داد
از ایرانی بودن خودم شرمم میاد
این رفتار جزئی از فرهنگ مدرن ایران شده.فقط که فوتبال نیست, همه جا هست. هر کسی خوب کار کنه برای پایین کشیدن اش از چیزی کم نمی گذارند.
مگر با خود هامون چکار می کنیم. که نباید با بقیه کنیم.
کارشکنی کی روش؟ عجیب نیست کسی که میخاد مربی یه تیم بشه از مربی قبلی استعلام کنه. انتظار داشتین که دروغ به به همکاراش توی دنیای حرفه ای؟
مقاله بسیار درستی بود.به این مقالات واقعا نیاز داریم.متاسفانه بعضی با همین روشها مدیر شدند و اخلاق فاسدشان مایه شرمساریست.
احتمالا استقلال هم با مجیدی به همان وضع پرسپولیس با علی کریمی در آخرین فصل همراهی کریمی با پرسپولیس کشانده می شود.
با آمدن مجیدی معلوم بود ته داستان به پایان فصل نرسیده همین می شود
بهتر بود مجیدی مدتی در تیم های امید و جوانان استقلال تجربه می اندوخت و آزمون پس میداد بعد مجال این جولان را در تیم اصلی می یافت.
رفتار كيروش در ايران در مقابل ايران و ايراني درست بود؟
با پول ايران همش در اروپا در حال عشق و حال بود وقتي هم ميومد ايران به يكي ميپريد، الان برو ببين باهاش جوري قرارداد بستن كه نميتونه از اون كشور خارج بشه....
رگ گردنش هم اگه بيرون ميزد بخاطر منافع خودش هم بود عزيزم شما چقدر ساده ايي،
کاش یک‌روانشنای یا جامعه شناس ااسیب شناسی این رفتار، ریشه اون و‌درمانش رو توضیح بده. در روانشناسی فردی این رفتار نشانه شخصیت بُردرلاین و یا حاشیه ای هست. عشق لحظای که با مشاهده کوچکترین رفتار نا مطابق با میل تبدیل به نفرت عمیق میشه، دنیایی از سیاه سفید بدون خاکستری ،استقبال با فرش قرمز توسط رییس الروسا، خداحافظی توهین آمیز و بدست دربان ورزشگاه
در روانشناسی شخصی درمان چنین شخصیتی سخت، طولانی و گاه نا ممکن هست، شاید در سطح جامعه جور دیگری باشه.
اگر هم درمان ناپذیر هست یک چاره اش تدوین اساس نامخ و قانون داخلی هست که اجازه برخی رفتار ها رو در جذب و دفع افراد نده و شخصیت اونها حفظ بشه.
ممنون از اقاى كوهستانى كه خيلى عالى نوشته. مشگل كار از مديران بى تجربه و بيسواد است كه در راس كار قرار ميگيرند. يك باشگاه فوتبالى دبيرستانى در غرب خيلى بهتر از باشگاهاى مهم ايران اداره ميشوند. بسى جاى تاسف و بازى با ابروى يك ملت!
اگه چندتا مدیر قبلی رو آویزون میکردند مدیرهای بعدی اشتباهات ( خلافها ) اونهارو تکرار نمیکردند. مگه میشه تو این مدت کم اینقدر اشتباه تکراری بشه . مگه اینکه برای عده ای سود داشته باشه
اینها همش بخاطر مدیران ورزشی بی تدبیر و پول دوست داخلیه!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی