بازدید 12777
۵

تغییر مساحت جنگل‌های ایران در چند دهه اخیر

بر اساس اعلام مدیرکل دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سالانه حدود ۱۲ هزار هکتار جنگل در کشور تخریب می‌شود. مساحت جنگل‌های شمال از سال ۱۳۳۶ تا سال ۱۳۴۰ بیش از دو میلیون هکتار بوده و در سال ۹۵ با در نظر گرفتن وسعت اراضی جنگل‌کاری شده، وسعت این جنگل‌ها به حدود دو میلیون و ۷۳ هزار هکتار رسید. در این اینفوگرافی، وضعیت گذشته و حال جنگل‌های کشور را مشاهده خواهید کرد.
کد خبر: ۸۹۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 01 May 2019

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
این آمار کاملا درسته ! ولی با این تفاوت و تحلیل که درختان قطور و کهنسال را می بُرند و به جای آن چند نهال کوچک می کارند البته اگر بکارند و با این اوصاف ممکن است به مساحت جنگل ها افزوده شود و کیفیت فدای کمیت و زیاده خواهی جنگل خوارهای پرنفوذ می شود و این می شود که طرف فکر می کند جنگل نیز خاریده خواهد شد.
من از کارشناسان سازمان جنگلها هستم به صراحت اعلام میکنم این آمار دروغ محضه و اوضاع خیلی وخیمتر از این حرفهاست
من از طرف دولت تدبیر(برای ثروتمندان)و امید(برای فقرا)ب مردم قول همکاری میدم
جنگل های ارسباران را نه تنها نام نبرده اید بلکه در آمار ام نیامده!
الان ماههاست که جنگل های ارسباران را قطع کرده و به کارخانه کاغذسازی شمال میبرند! هر روز ده ها و شاید صدها کامیون! و هیچ به اصطلاح فعال محیط زیستی هم اعتراض نمی کند! چون اینجا آذربایجان است
شاید خیلی ها مثل من دلشون میخواد که در جنگل کاری مشارکت داشته باشن ولی نمی دونیم که باید چکار کنیم. کاش سازمان منابع طبیعی و سایر سازمانهای مرتبط، مکانهایی را برای این امر معرفی میکردن و به مردم میگفتن که چه نوع درختی و در کجا بکارید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر