بازدید 20379

مصوبه جدید دولت برای مهار رشد قیمت خودرو

کد خبر: ۸۹۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 30 April 2019
در جلسه کمیته خودروی وزارت صمت مصوب شد؛ سهم فروش فوری خودروساز‌ها ۱۰درصد افزایش یابد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، در جلسه کمیته خودرو، بر این نکته تأکید شد که هرگونه افزایش قیمت خودرو‌های تولیدی، هیچ دلیل اقتصادی ندارد، زیرا تولید و تحویل خودرو‌ها بر اساس برنامه ادامه دارد و مردم به جوسازی دلالان در فضای مجازی توجه نکنند.

براساس تصمیم این کمیته کسانی که قصد خرید محصولات ایران خودرو و سایپا را دارند می‌توانند با شرایط اعلام‌شده اقدام به خرید خودرو نمایند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۵۷
ها ها ها ... خشودشونو به خواب زدن
بابا جان درها را باز کنید بس است دیگر مگر عاغازاده ها چقدر میخاهند بخورند پس چرا سیر نمیشوند لامصبها...
خسته نباشند! خیلی زحمت کشیدند!!
بابا خجالت بكشيد ماشين ملت و تحويل بدين ثبت نام ي قطعي تير 97 تحويل آخر سال هنوز خبري نيست
ه ه هه هه هه خندیدیم
واقعاً تصمیم شگفت انگیزیه
دلالها هم میگن چشم
شتر در خواب بیند پنبه دانه
خدایی خودتان متوجه شدید که بخشنامه چی گفته؟چه تصمیمی گرفتن؟ عامل اصلی گرانی خود دولت و خودرو سازان هستند.خودروسازان اعلام کردن قیمت خودرو تولیدی را 5 درصد زیر قیمت بازار می دهند! خوب بازار هم که بالا میرود پس قیمت خودرو تولیدی هم بالا می رود و این رویه دلال بازاری ادامه دارد. باید مصوب بکنند که قیمت خودروسازان ثابت و منطقی باشد، بازار خودش به تثبیت لازم می رسد وگرنه اینگونه ریگ توی کفش داشتن دولت و خودروسازان به جایی نمیرسه همانگونه که در بقیه امور بی لیاقتی و بی کفیاتی آنها ثابت شده.
عجب فکری
در عجبم اینها که اینقدر باهوش هستند و راهکارهای اینچنینی ارائه میکنند تا حالا کجا بودن . ناسا داره دنبالتون میگرده . انیشتین
وای..... عجب تدبیری......
گله ما از گرگ نیست نصف گله را سگ چوپان خورده است ،ما از دست خودرو سازان به کی پناه ببریم خودرو سازان این تاج داران عرصه احتکار به هیچ کسی در این نظام جوابگو نیستند.
اینها اگر واقعا بدنبال کنترل بازار خودرو وکاهش التهاب از طریق افزایش عرضه هستند نه افزایش قیمت باید با انجام تعهدات معوق وتسریع در تعهدات اتی با امکان دریافت هزینه تسریع ضمن تامین نیاز بزار از ایجاد جو روانی وموج های تورمی جلوگیری شود کاملا واضح است این سیستم جدید خصوصا با تبعیت ازقیمت حاشیه بازار بجز تشدید گرانی والبته سهیم شدن خودرو سازها در بخش کوچکی از افزایش قیمت تاثیری نداشته وهمچنان به سود پول های باد اورده وسرگردان وبه ضرر مصرف کننده است
عجب مصوبه قوی و محکمی!!!!!!!!!!!!!!!!!
قابل توجه خریدارن محترم خودرو
خواهشمند است جهت دریافت حواله انواع خورو اعمم از داخلی و خارجی، لاکچری و معمولی، شاسی بلند و معمولی در اسرع وقت به کمیته خودرو مراجعه نمایند.
الان این مصوبه به نفع مردم بود یا به نفع خودروساز ؟ الان خودرو ساز تعهدات قبلی رو انجام داده ؟ بهش اجازه دادن که تا میتونه از آب گل آلود ماهی بگیره. تابناک خواهش میکنم بررسی کن که الان فروش فوری که گذاشتن چه تاثیری روی کنترل قیمت خودرو گذاشت که با این مصوبه بیشترش هم کردن؟

در کل علی برکت الله
رانت و انحصار مراکز قدرت در تامين کالاها، خودرو و مايحتاج مردم بيداد مي کند بعد دنبال دشمن فرضي و ساختگي مي گردند دشمنان ملت همان زالوصفتان چپاولگر داخلي هستند که هر روز با ترفندهاي مختلف جيب ملت را خالي مي کنند.
واقعا دستشون با این تدابیر فوق العاده درد نکنه که به فکر مردمند خصوصا قشرهای متوسط و ضعیف !!!
چقدر زحمت کشیدند.بجای حذف مافیا ی خودرو ، زمینه رانت رو زیاد کردند.اصولا سازوکار فروش به این شکل مشکل داره
بابا چقدر شما دولتیها زحمت می کشین! یه موقع طوریتون نشه؟ با این تصمیمهای بسیار مهم!!!
چرا اصول انکار ناپذیر علم اقتصاد را نادیده میگیرند.با عرضه بیشتر قیمت کاهش می یابد .این عرضه نه فقط از افزایش دستوری تولید داخل بلکه با واردات آن محقق خواهد شد. هر گونه بازار انحصاری نتیجه اش میشود وضعیت فعلی
بابا عجب شیر تو شیری شده خودشان با انداختن صحبت گران شدن بنزین استارت گرانی تمام کالاها را می دهند بعد اینطوری بیانیه صادر می کنند ؟/بابا توایران چه خبره ؟/ترامپ جان تو خبرداری ؟/...
برای مهار رشد قیمت ها !!!!
یعنی هرجه تا حالا گران شده هیج؟
فقط از حالا به بعد جلوی رشد قیمت گرفته بشه؟

بخندیم یا گریه کنیم؟
خودرو سازها به راحتی با استفاده از گذاشتن افرادی در سایت دیوار و سایت های فروش خودرو ، برای خرید و فروش صوری با قیمت های بالا ، قیمت های بازار را بالا نگه می دارند و تا هر زمان بخواهند 5 درصد زیر قیمتی که خودشان دوست دارند می فروشند البته این تجربه را سال 90 نداشتند ولی الان به راحتی همه چیز تحت کنترلشان است!وارادات خودرو هم که ممنوع شده!
این دولت فقط شعار داد شعار شعار شعار ... خسته نشدید
فقط حرف و بیانیه می دهند. راست می گویند واردات خودروی خارجی را ازاد کنند و تعرفه گمرکی را پایین بیاورند. انوقت ببینید چه می شود. هم خودرو سازان داخلی سر راه می ایند هم دست دلال ها و افراد طمع کار کوتاه می شود و اگر بدشان نیاید مردم هم یک نفس راحت می کشند. چرا نمی خواهند برای مردم کاری کنند.
خودروسازها دقیقا همین را می خواهند فروش پشت پرده 20درصدی به دلالها و مجددا تشدید قیمتهای بازار وتکرار این موضوع وافزایش سهم فروش نقدی به قیمتهای نجومی که خودرو سازها که تحت عنوان قیمت حاشیه بازارتعیین می کنند
زورتون نمي رسه
اداره كشور از دستتون در رفته
تنها راه مهار دلالان و خودروسازان حريص و طماع ، باز گذاشتن مسير واردات خودرو هاي ارزان قيمت خارجي براي قشر هاي ضعيف جامعه است تا در يك بازار رقابتي و سالم ببينيم آيا خودروسازان ناز پرورده حكومت ، مي توانند رقابت كنند يا خير ؟
یک نفر از مسولان اگر توانست در سایت ایران خودور یک خودرو ثبت نام کند من 50 درصد قیمت آنرا به عنوان هدیه به این مسول می دهم....
ایران خودرو فقط 30 ثانیه زمان فروش دارد آن هم به ما نمی رسد!!!
دروغ می گویند کسانی که ادرس غلط می دهند. واردات ماشین خارجی را ازاد کنید. همه امور دست خودشان است. فقط برای سود بیشتر این مردم را بیچاره کردند. در جامعه کم کم یک عده مرفه و ازاد و بی درد که هر روز به قیمت خانه و ماشین و اموالشان اضافه می شود و یک عده بیچاره با دهان متعجب و باز به مسئولین خیره شدند که چه می کنند. چه می کنند وای وای چه می کنند این مسئولین
وای چه تصمیم اثرگذاری! ازفرداقیمت خودرو نصف میسه
همه چیز در خبر خوبه
در عمل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قیمت دلار را مانند ارز نیمایی ثابت نگه دارید تا التهاب افزایش قیمت جامعه از بین برود
دولت همیشه بیخیالللللللللللللللللللللل
قیمت دلار را مانند ارز نیمایی ثابت نگه دارید تا التهاب افزایش قیمت جامعه از بین برود
دیگه دستتون برای همه رو شده.اول میزارید خوب که گرون شد فروش را ازاد میکنید.البته این مردم حقشون همینه.اگر مردم ما عاقل بودن خیلی وقت پیش باید خودرو داخلی نمیخریدن.
اینجوری ماشین ارزون نمیشه...
باید دیگه بنزین بهیچوجه به کسی ندهند و برای آتش زدن خودروی دیگران با آتش زننده خودرو ، نسبتی از قیمت روز خودرو را جایزه بدهند ...
هر کسی خودروی گرونتر آتش بزنه ، جایزه بیشتری میگیره ...
ممنونم
در تهران که ترافیک قیامت می کند و در بسیاری از مناطق شهر حتی یک جای پارک پیدا نمی شود چرا بجای حذف سفرهای غیر ضروری درون شهری و اشاعه فرهنگ پیاده روی و استفاده از دوچرخه و اتوبوس واحد و مترو ، مردم را به خرید ارابه های مرگ تشویق می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
راهش این هست که دولت الکترونیک کامل پیاده بشود
فرهنگ دور کاری هم دولت رواج دهد
با این کار میلیاردها تومان صرفحه جویی می شود
باید فقط ۳۰ لیتر در ماه به هر پلاک و فارق از سایز موتور داده بشه ، و لیتری ۵۰۰۰ تومن .
حتی یک لیتر بیشتر هم حتی لیتری یک میلیون خم داده نشه ...
کافیه همینو توی مجلس طرح موضوع کنند و بگن از سال دیگه اجرایی میشه ، دیگه شاسی بلند قیمتش میشه اندازه پشگل !!!
البته اگه نمایندگان عزیز خودشون ضرر نکنند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
برادرم نمیدونم خودتو زدی ب ساده گی یا واقعا ساده ای. پول داره پول بنزین ده هزاری هم داره. بعدشم فکر کردی سمند زپرتی کمتر از شاسی بلند مصرف میکنه. بعدشم دولت قیمت بنزین رو ب دلار کنه بجاش ب دلار حقوق بده. ببینم قیمت بنزین ایران ارزان یا خارج.
خیلی خنده در بود از این به بد جلسه را زنده در برنامه خندهوانه اجرا کنید بیشتر بخندیم شاید پورسانت تیزر هم به کمیته محترم تعلق بگیره.
کدوم سایت و کدوم خودروساز خودرو را به قیمت مصوب میده دولت که سهامدار عمده خودروسازی است خوش قیمتها رو بالا میبره ، تولیدو کم میکنه و اجازه واردات هم نمیده حالا بگرد دنبال غاز فروش
اگر راست میگید می خواهید قیمت پایین بیاید تعرفه واردات را بردارید اجازه ورود خودرو دست دوم همرده پژو و پراید را بدهید.
چطور وقتی قیمت مرغ و گوشت و برنج بالا می رود با ارز 4200 این کالاها را وارد می کنید آن موقع بیکاری کشاورزان مهم نیست ولی وقتی صحبت از واردات خودرو می شود می گویند بیکاری زیاد می شود.
تا درها باز نشه ماشین ارزان نمیشه پس نتیجه میگیریم عامل اصلی تمام گرافروشیها و تمامی گرانی ها همین دولت و مجلسن
مصوبه جدیدش10درصدافزایشه بعدمیخوادقیمت رو مهارکنه؟؟؟؟؟؟!!!!!!
اين مصوبات به پشيزي نمي ارزد و دلا لان سگ محلشان نمي گذارند .
در کل تاریخ ایران هرج و مرج بیشتر از دوره آقای روحانی(برکتی!) وجود نداشته .در هیچ دوره ای اینقدر به مردم فشار گرانی و تورم اقتصادی ثبت نشده. در هیچ دوره ای اینقدر جسارت از سوی دشمنان خارجی سرنزده که الان شاهد آن هستیم .با این همه افتخارات و خواب دستگاه های نظارتی ،صدور این مصوبه های بی ارزش نوبره والا.
این همه گرانی کالا و خدمات در همه زمینه ها بی سابقه و شرم آوره.حالا که مردم زیر بار گرانی ها دارن له میشن رییس دولت دستور (آبکی)مقابله با گرونی هارو صادر کرده در حالی که خود دولت و شرکت های دولتی مثل همین دو خودروساز (خودرو باز) عامل اصلی گرونی ها هستن .دقیقا یعنی :کی بود کی بود /من نبودم...!
فکرمیکردم دیگه نسل نوابغ ورافتاده. !!!!!!!!!!!!!!!
ملت اگه یه ذره اتحاد داشتند با یه ماه نخریدن پشت این خودرو سازها رو به خاک مینشاندند. کاش ملت همگی برن واس انصراف از تحویل خودرو...متاسفانه همه بفکر خودشونن و همه هم تک تک اسیب میبینن بخاطر عدم اتحاد.
وقتی ب نمایندگان بی کفایت رای میدیم باید منتظر چنین اتفاقی هم باشیم. خودمون کردیم
خخخخخخخخخخخخخخخخ
کلا" خسه نباشین ، خعلی کار مییکتید
دولت تکلیف کند هر روز تحویل همانروز خودرو به قیمت مصوب و به مصرف کنندگان واقعی تحویل دهند ببینید چقدر خودرو پایین میاید ضمنا درها باز شود و بازهم مصرف کننده واقعی به شرط عدم فروش ماشین دست دوم وارد کند بیینید حباب ماشین مثل بادکنک چه اسان میترکد البته جناب رحمانی و خودوسازان الان دارند به ما میخندد چون خودشان باعث و بانی اینهمه اشفته بازار هستند
این بیشتر شبیه جوک و تمسخر کردن مردم است تا مصوبه
گل بگیرید در این دو شرکت گاری سازی
بخدا مردم حقوق کل پرسنل این دو شرکت بدهند کمتر متضرر میشن تا اینکه محصولاتشان بخرند
افسوس که این مزرعه را آب گرفته
دولت تدبیر و امید را خواب گرفته
کاشکه صنعت ما وزیر ومملکت ما ریس جمهور نداشت از این گرونتر نمیشد
فقط و فقط و فقط و فقط فقط یک راه داره با چه زبونی بگیم واردات باید باید باید آزد بشه
"بیگ لایک" خودروسازان انحصارگر به مجلس بی کفایت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی