بازدید 2019

اختصاص تحقیقات طلاب به حمایت از تولید داخل

کد خبر: ۸۹۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ 29 April 2019

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران گفت:ما سعی می‌کنیم در راستای تحقق شعار سال، بخشی از تحقیقات طلاب را به موضوع حمایت از تولید داخلی اختصاص دهیم.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمدحسین کبیریان در خصوص فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در راستای تحقق شعار سال، گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۸ توسط رهبر معظم انقلاب، مساله اصلی و محوری که باید در سال جاری مورد توجه همه مردم به خصوص طلاب قرار بگیرد، رونق تولید است.

وی افزود: وقتی نام تولید برده می‌شود، به طور طبیعی ذهن‌ها به یاد تولید اقتصادی می‌افتد اما با نگاهی جامع‌تر به مسأله تولید می‌توان گفت هر قشری مولد نوعی محصول هستند از جمله مراکز علمی که وظیفه آنها تولید علم است.

حجت الاسلام کبیریان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بر تولید علم و هم‌زمانی آن با شعار سال، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران باید خود را موظف به تولید علم دانسته و در مسیر رونق تولید علمی گام برداشته و در این عرصه اثرگذار باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران، با بیان اینکه خروجی پرداختن به تولید علم در حوزه‌های علمیه بحث پژوهش است، عنوان کرد: سعی ما بر این است که امسال سال تعالی و تکامل بحث‌های تولید علم، تحقیق و پژوهش طلاب باشد، همچنین ما در حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران خود را موظف می‌دانیم، به مطالبه تحصیل جدی‌تر خواهران طلبه که مقدمه و لازمه امر پژوهش است، بپردازیم.

وی افزود: خواهران طلبه نیز در لبیک به ندای حضرت آقا باید خود را موظف بدانند با نشاط و جدیت بیشتر به تحصیل بپردازند و در عرصه پژوهش، مقاله و پایان‌نامه‌نویسی جهش خوبی داشته باشند تا در جشنواره علامه حلی شاهد نتایج درخشان آنان از لحاظ کمی و کیفی باشیم.

حجت الاسلام کبیریان، بیان کرد: اینکه حضرت آقا در چند سال اخیر بارها و بارها بر رونق تولید و استفاده از تولید داخلی تاکید داشتند بیانگر اهمیت مسأله تولید ملی و نهادینه کردن آن است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با اشاره به اینکه بخشی از بحران‌های اقتصادی کشور ناشی از سو مدیریت‌ها است، ابراز داشت: تحول در مدیریت‌ها یکی از الزامات رفع مشکلات اقتصادی کشور است اما کافی نیست چرا که تحول در فرهنگ و نگرش عامه مردم نیز لازمه رفع مشکل اقتصادی است، از این جهت طلاب می‌توانند در نهادینه کردن توجه به تولید ملی در فرهنگ و نگرش جامعه مؤثر باشند.

وی در ادامه افزود: به اعتقاد بنده خواهران و برادران طلبه می‌توانند در این راستا نقش مهمی ایفا کنند، طلاب می‌توانند جامعه مخاطب خود را به استفاده از تولیدات داخلی ترغیب و تشویق کرده و از مصرف تولیدات خارجی پرهیز دهند.

حجت الاسلام کبیریان در پایان خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم در راستای تحقق شعار سال، بخشی از تحقیقات طلاب را به موضوع حمایت از تولید داخلی، پرهیز از مصرف تولیدات بیگانه و نیز پرهیز از مصارف غیرضروری و تجملی سوق دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار