بازدید 2713

ثبت نام ۳۲۰۰ زوج برای طرح ازدواج دانشجویی

کد خبر: ۸۹۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ 29 April 2019
رئیس ستاد ازدواج دانشجویی تهران گفت: طبق آخرین آمار ستاد ازدواج دانشجویی استان تهران، ۳۲۲۹ زوج جوان در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام منصور میراحمدی، رئیس ستاد ازدواج دانشجویی استان تهران در خصوص وضعیت و آمار ازدواج‌های دانشجویی استان تهران گفت: طبق آخرین آمار ستاد ازدواج دانشجویی استان تهران ۳۲۲۹ زوج جوان در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ۴۲۹ زوج ثبت نامشان تائید نشد و اعزام آن‌ها به دور بعد موکول خواهد شد و ۲۸۰۰ زوج دیگر که ثبت نام آن‌ها تکمیل شده است در قالب ۴۲ کاروان زیارتی از نیمه آذرماه سال گذشته تا نیمه اردیبهشت ماه سال جاری اعزام خواهند شد.

میراحمدی ادامه داد: این تعداد از زوج‌های دانشجو قالبا از دانشگاه‌های سراسری، فرهنگیان، آزاد و پیام نور است که مجموعا شامل ۲۷ دانشگاه هستند که در این دوره ثبت نام کرده اند.
 
رئیس ستاد ازدواج دانشجویی تهران افزود: برنامه‌های ازدواج دانشجویی در دو بخش قبل از ازدواج و بعد از ازدواج صورت می‌گیرد که آموزش‌های قبل از ازدواج توسط دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به دانشجویان تدریس می‌شود و ستاد ازدواج دانشجویی استان تهران نیز با جذب اساتید خبره حوزه ازدواج و خانواده از تمامی دانشگاه‌ها قصد دارد تا با ایجاد بهترین فضای آموزشی و مشاوره‌ایی برای دانشجویان جهت انتخاب صحیح آن‌ها کمک کند.

 
وی تصریح کرد: بعد از مشخص شدن کاروان‌های اعزام به مشهد مقدس که اسکان آن‌ها به مدت دو شب و سه روز می‌باشد، در بدو ورود به مشهد افتتاحیه دوره در یکی از رواق‌های حرم مطهر رضوی با حضور اساتید شناخته شده و برجسته حوزه خانواده مانند حجت الاسلام پناهیان، ماندگاری، مرادی و عالی برگزار می‌شود؛ به علاوه اینکه یک جشن ازدواج نمادین به عنوان یادگاری در حرم مطهر امام رئوف نیز در دومین روز اسکان در مشهد مقدس برپا خواهد شد.
 
میراحمدی اضافه کرد: از جمله برنامه‌های اردوی زیارتی زوج‌های دانشجو در مشهد مقدس، جلسات مشاوره‌ای و مهارت زندگی به صورت تخصصی در موضوعات مختلف مانند ثبات بنیان خانواده، مسائل زناشویی، فرزندآوری و تربیت فرزند و... می‌باشد.
 
وی اشاره کرد: بعضا تعدادی از دفاتر نهاد مقام معظم رهبری نیز با همکاری مسئولان دانشگاه جشن ازدواج دانشجویی مختصری را هم در دانشگاه برگزار می‌کنند و دانشگاه‌هایی هم که بضاعت مالی خوبی دارند، نیز هدایای ویژه‌ایی به زوج‌ها تقدیم می‌کنند.
 
هدایای ویژه رهبر معظم انقلاب به زوج‌های دانشجو
رئیس ستاد ازدواج دانشجویی استان تهران افزود: تمام هزینه‌های مشاوره قبل و بعد از ازدواج، سفر مشهد مقدس، جشن ازدواج دانشجویی و هدایای ویژه از جانب مقام معظم رهبری به زوج‌های جوان اهدا می‌شود.
 
وی با اشاره به کسری بودجه‌های دانشگاهیان از وضعیت ستاد ازدواج دانشجویی در سال جاری گفت: کسری بودجه دانشگاه‌ها و بودجه اختصاصی نهاد رهبری تاثیرات قابل مشاهده‌ای در نحوه برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های ازدواج دانشجویی ایجاد کرده‌ است که با این وجود سعی شده با هزینه‌های معقول‌تر حداقل برنامه‌ها تغییر کند و از کیفیت برنامه‌ها نیز کاسته نشود و تنها موردی که در این چند سال با مشکل رو به رو شده است نیز سکه اهدایی مقام معظم رهبری با زوج‌های جوان می‌باشد.
 
میراحمدی در رابطه با ارتباط ستاد ازدواج دانشجویی با زوج‌های دانشجو پس از ازدواجشان گفت: نهاد مرکزی مقام معظم رهبری و ستاد ازدواج دانشجویی استان به دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها توصیه کرده است که حتی المقدور جلسات مشاوره ایی با زوج‌های جوان در یک سال اول زندگی مشترکشان را فراهم کنند که با مسائل زندگی مشترک به بهترین شکل مواجه شوند.
 
ارتقای خوابگاه های دانشجویی از لحاظ کمی و کیفی 
رئیس ستاد ازدواج دانشجویی استان تهران اضافه کرد: با مذاکراتی که صورت گرفته، قرار بر این است که از لحاظ کمی و کیفی خوابگاه‌های دانشجویی ارتقا پیدا کند و مشکلات این خوابگاه‌ها رسیدگی شود و این در حالی است که برخی از دانشگاه‌ها نیز با کاهش تعداد خوابگاه‌ها و نزول کیفیت آن‌ها رو به رو بوده است.

وی افزود: پیشنهاد‌هایی نیز صورت گرفته که با همکاری نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و خیرین ملزومات ارتقای سطح کیفی و کمی خوابگاه‌های دانشجویی فراهم شود تا در دوره دانشجویی و چند سال اول زندگی دغدغه مسکن برای زوج‌های جوان حل شود و برای بحث اشتغال نیز عمدتا برای دانشجو‌های رشته‌های فنی مذاکراتی با کارخانه‌ها و مراکز صنعتی صورت گرفته است که با اولویت پذیرش دانشجویان متاهل مسئله اشتغال آن‌ها نیز مرتفع شود.

رئیس ستاد ازدواج دانشجویی استان تهران گفت: با وضعیت اقتصادی که جامعه درگیر آن است، تعداد جوان‌هایی که به سمت ازدواج گام بر می‌دارند، کاهش پیدا کرده و هر سال از تعداد آن‌ها کاسته می‌شود و مسائلی مانند شغل، مسکن، جهزیه و سربازی از عمده‌ترین موانع ازدواج برای جوانان است و این دلایل باعث می‌شود که قشر‌های معدود و عمدتا مذهبی اقدام به ازدواج در دوره دانشجویی بکنند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود که استقبال از ازدواج دانشجویی در بین جوانان نیز کاهش پیدا کند و با برنامه ریزی‌هایی که شده نیز قرار بر این است که با تسهیل روند ازدواج و ایجاد امکانات مناسب برای این امر هر ساله تعداد ازدواج‌های دانشجویی نیز افزایش پیدا کند.

میراحمدی خاطرنشان کرد: برآوردی که از ثبات زندگی زناشویی و آمار‌های طلاق در بین جوانان شده، حاکی از این نکته است که ازدواج‌های دانشجویی باثبات‌تر از ازدواج‌های دیگر بوده و کمتر به طلاق منتج شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی