بازدید 5027

حجم بالایی از پایتخت نشینان در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه حجم بالایی از پایتخت نشینان در بافتهای فرسوده زندگی می کنند،گفت: طبق برنامه چهارم ،پنجم و ششم توسعه سالانه الزامی است که سالانه ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده نوسازی و مقاوم سازی شود.
کد خبر: ۸۹۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ 27 April 2019

صدیف بدری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت بافتهای فرسوده در کلان شهرها بویژه در پایتخت،گفت: براساس مطالعات علمی، نقشه عمرانی بافتهای فرسوده مشخص شده است بنابراین الزامی است که برطبق قوانین مصوب شده در برنامه ششم توسعه، وضعیت بافتهای فرسوده تعیین تکلیف شود .

وضعیت سکونت های غیر رسمی بر طبق مطالعات علمی مشخص شده است

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت سکونتهای غیر رسمی بر طبق مطالعات علمی در کشور مشخص است تصریح کرد: حجم بالایی از مردم کشور بویژه پایتخت نشینان در بافتهای فرسوده زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: تعدادی از بافت‌های فرسوده مسکونی و برخی نیز کاربری های عمومی _تجاری در کشور را تشکیل می دهند بنابراین با شرایط کنونی الزام آور است که یک برنامه مناسب و کاربردی در این خصوص انجام‌ شود زیرا بی تفاوتی به وضعیت بافتهای فرسوده خطرات جانی و مالی برای ما به همراه دارد.

سالانه 10 درصد از بافتهای فرسوده طبق قانون نیازمند نوسازی و مقاوم سازی
بدری افزود: سالانه 10 درصد از بافتهای فرسوده برطبق برنامه چهارم تا ششم توسعه می بایست نوسازی ومقاوم سازی شوند زیرا به لحاظ محدودیت های بودجه ای امکان دستیابی به اهداف مذکور وجود ندارد.

کاهش خسارتهای احتمالی زلزله با ترمیم بافتهای فرسوده
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس یادآورشد: اگر بطور واقع بینانه قصد داریم از خسارتهای ناشی از زلزله جلوگیری کنیم، الزامی است که با اراده و عزم جدی مشکلات عمرانی بافتهای فرسوده در کشور بویژه کلان شهر تهران را مرتفع کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها