بازدید 8325
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

دستمزد کارگران جوابگوی معیشت چند روز هم نیست

کد خبر: ۸۹۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸ 26 April 2019

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دستمزدی که کارگران در این شرایط سخت اقتصادی می‌گیرند جوابگوی معیشت و زندگی حتی چند روزه آنها نیست و به نوعی باید فکری اساسی به حال این قشر شریف شود.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، صدیف بدری در جشنواره تجلیل از کارگران و نخبگان جامعه کار و تولید در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: برگزاری چنین آئین‌هایی نباید تنها به تجلیل صوری و بزرگداشت‌های ظاهری خلاصه شود بلکه بهتر است در این برنامه‌ها مشکلات اساسی جامعه کارگری مطرح شده و مسئولان سالانه یکی از این دغدغه‌ها و موانع را برطرف کرده تا به ارتقای جایگاه و منزلت کارگران کمکی حقیقی شده باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی به دلیل تنگناهای اقتصادی و سختی کار بار روانی سنگینی روی کارگران وجود دارد، خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر کارگران در تامین نیاز خود با پنج برابر افزایش قیمت روبرو هستند در حالی که به هیچ وجه حقوق و دستمزد آنها به همین میزان افزایش نیافته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس تلاش برای حل مشکلات معیشتی و تامین نیاز مالی کارگران است که به نظر می‌رسد باید به تناسب نرخ تورم حقوق و دستمزد کارگران افزایش یابد تا یک کارگر با درآمد معمولی سه تا چهار میلیون تومان بتواند تنها بخشی از مشکلات زندگی خود را مرتفع کند.

بدری به دریافتی‌های کمتر از یک و نیم میلیون تومان کارگران و شرایط سخت معیشتی آنها اشاره کرد و گفت: در حالی که در اغلب واحدهای تولیدی چندین برابر افزایش یافته و صاحبان تولید در تامین مواد اولیه با مشکل روبرو هستند این وظیفه دولت است تا اجازه ندهد در این مجموعه‌های تولیدی تعدیل نیرو و یا اخراج کارگران اتفاق افتاده و مشکلات موجود چندین برابر شود.

وی ادامه داد: رونق تولید منوط به حمایت سیستم بانکی است که با این روند کنونی بانک‌ها امکان رونق تولید وجود ندارد و باید قوانین و مقررات در این حوزه اصلاح شده و امکان پرداخت تسهیلات برای صاحبان واحدهای تولیدی به راحتی اتفاق بیفتد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت جلوگیری از واردات بی‌رویه و تضمین شده را یادآور شد و بیان کرد: دست‌های آلوده‌ای در کار است تا از این واردات تضمین شده عده‌ای سود به جیب برده و مانع از حمایت تولید داخلی شوند.

بدری جلوگیری از قاچاق و توجه به مدیریت جهادی را در جنگ اقتصادی تمام عیار استکبار جهانی یادآور شد و تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا در توطئه جدید صادرات نفت ما را به صفر برساند در حالی که متولیان اتاق جنگ اقتصادی باید راهکاری درست پیش‌بینی کنند تا با تکیه بر توان داخلی و نیروی انسانی ماهر بتوانیم از این برهه حساس اقتصادی با مدیریت جهادی عبور کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر