بازدید 5365

عدم تطابق گزارش دولت و عملکرد صندوق توسعه ملی در سال ۹۷

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد که گزارش سازمان برنامه و بودجه مغایر عملکرد واقعی صندوق توسعه ملی در سال ۹۷ است.
کد خبر: ۸۹۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ 26 April 2019

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گزارش عملکرد دولت در اجرای قانون بودجه سال 97، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور با حضور در کمیسیون گزارشی از منابع و مصارف بودجه سال 97 ارائه کرد و براساس این گزارش اعلام شد 92 درصد درآمدهای پیش بینی شده تحقق یافته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: همچنین اعلام شد که 97 درصد از بخش هزینه های جاری و 80 درصد از هزینه های عمرانی پرداخت شد، اما در بخش هایی سوال و ابهاماتی وجود داشت که قرار شد در گزارش عملکرد اصلاح شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: یکی از بخش هایی که مورد سوال قرار گرفت استفاده از منابع صندوق توسعه ملی کل کشور در قانون بودجه سال 97 بود، دولت پیش بینی کرده بود که بالغ بر 14 هزار و 375 میلیارد تومان از منابع این صندوق استفاده کند.

وی گفت: نوبخت در نشست کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرد دولت 13 هزار و 528 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برداشت کرده یعنی حدود 94 درصد از این بخش بودجه سال 97 بهره مند شده است.

حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تفاوت گزارش دولت با واقعیت، اظهار داشت: گزارشی که دولت ارائه کرده با عملکرد صندوق توسعه ملی در سال 97 متفاوت است، این صندوق معادل دلاری کل رقمی که تعهد کرده در طی سال 97 به دولت پرداخت کرده است.

این نماینده مجلس توضیح داد: در6ماه اول سال صندوق توسعه ملی بالغ بر 11 هزار و 875 میلیون تومان به صورت ریالی به دولت پرداخت کرده است، سپس بخش هایی از دولت که مجاز به برداشت از صندوق توسعه بودند با دریافت مجوزی باقی اعتبار مورد نیاز از صندوق را به صورتی ریالی و ارزی دریافت کردند.

وی گفت: بنابراین اگر اعداد و ارقامی که از محل منابع صندوق توسعه ملی به دولت پرداخت شده را براساس نرخ ارز نیمایی تسعیر کنیم و در حساب ها اعمال کنیم مجموع رقمی که در کل سال 97 از این صندوق به دولت پرداخت شد بالغ بر 162 هزار و 864 میلیارد تومان می شود یعنی بیش از 120 درصد منابع صندوق توسعه تحقق یافته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: عملکرد صندوق توسعه ملی با گزارش منابع و مصارف قانون بودجه سال 97 سازمان برنامه و بودجه متفاوت و مغایر است که تاکید شد این موضوع در گزارش دولت اصلاح شود چرا که درآمد وصولی دولت در سال 97 بیش از 92 درصد بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی