بازدید 3147

اولین دیدار رهبران روسیه و کره شمالی

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (پنج‌شنبه) در اولین نشست با رهبر کره‌شمالی در محوطه دانشگاه فدرال خاور دور در جزیره روسکی با او دیدار کرد.
کد خبر: ۸۹۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ 25 April 2019

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (پنج‌شنبه) در اولین نشست با رهبر کره‌شمالی در محوطه دانشگاه فدرال خاور دور در جزیره روسکی با او دیدار کرد.

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاروان کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی حدود ۳۰ دقیقه پس از ورود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به جزیره روسکی وارد شد و این در حالی است که هتل محل اقامت او دقیقا در نزدیکی محل دیدار است.

مراسم استقبال رسمی در میدانی نزدیک ورودی اصلی ساختمان این دانشگاه برگزار شد. تدابیر امنیتی در این شهر و جزیره روسکی پیش از این نشست به شدت افزایش یافته بود. خصوصا پلیس و کارکنان سرویس امنیتی این دانشگاه اطراف ساختمان "اس" و مبادی ورودی سایر ساختمان‌ها را بستند. پوتین با هلی‌کوپتر وارد جزیره روسکی شد.

پوتین مذاکراتش با رهبر کره شمالی را با ذکر این نکته که کرملین به تلاش‌ها در جهت حل و فصل بن بست هسته‌ای کره شمالی کمک می‌کند، آغاز کرد.

رهبر روسیه ضمن خوشامدگویی به اون به وی به دلیل انتخاب مجددش به عنوان رهبر کره شمالی تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که این دیدار می‌تواند به توسعه روابط و حل و فصل مساله هسته‌ای کره شمالی کمک کند.با این حال گفت که کارهای زیادی برای توسعه روابط باید انجام گیرد.

وی همچنین از تلاش‌های کره شمالی برای بهبود روابط با آمریکا استقبال کرد و گفت مذاکرات باید به درک بهتر برای اقدامات لازم روسیه در جهت حمایت از این گفتگوها کمک کند.

کیم جونگ اون نیز ضمن تبریک به پوتین برای پیروزی‌اش در انتخابات سال گذشته از وی به خاطر دعوتش برای برگزاری اولین دیدار میان رهبران دو کشور و سفر وی از مسکو برای دیدار با وی تشکر کرد و گفت: از شما سپاسگزارم به خاطر دعوت از من و گذاشتن وقت برای دیدار با من به رغم مشغله بسیار و همچنین سفر هزاران کیلومتری برای آمدن به اینجا از مسکو برای دیدار با من.

وی خطاب به پوتین ابراز امیدواری کرد که این دیدار بتواند به تحکیم و تقویت روابط میان مسکو و پیونگ یانگ کمک کند.

اون گفت: همانطور که فرمودید امدوارم دیدار ما به تقویت دوستی دیرینه و روابط عمیق میان کره شمالی و روسیه کمک کند. اوضاع در شبه جزیره کره در حال حاضر توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده است. امیدوارم مذاکرات ما رخداد مهمی در ارزیابی این شرایط با یکدیگر و تبادل دیدگاه‌ها در باره این شرایط و حل وفصل این مساله با کمک یکدیگر شود.

وی افزود: امیدوارم تبادل نظر واقعی و حقیقی داشته باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان