بازدید 13969
یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

از نماینده مجلس تا شخص رئیس‌جمهور، مقصر وضعیت کنونی است/ دست‌های پشت پرده، شبانه قوانین را دور می‌زند

این روزها، گرانی‌های پی درپی و بالا رفتن قیمت‌ها و پایین آمدن ارزش پول، باعث سرگردانی مردم در بازارها شده و البته قشرهای کم‌درآمد و حقوق‌بگیر، بیش از هر کس دیگر با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند و بیشتر فشارها بر دوش این قشر است، ولی در این بین نه کسی مسئولیتی قبول می کند و نهادی به فکر بهتر کردن اوضاع است.
کد خبر: ۸۹۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 26 April 2019

از نماینده مجلس تا شخص رئیس‌جمهور، مقصر وضعیت کنونی است/ دست‌های پشت پرده، شبانه قوانین را دور می‌زنداین روزها، گرانی‌های پی‌درپی و بالا رفتن قیمت‌ها و پایین آمدن ارزش پول، باعث سرگردانی مردم در بازارها شده و البته قشرهای کم‌درآمد و حقوق‌بگیر، بیش از هر کس دیگری با مشکلات زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و بیشتر فشارها بر دوش این قشر است، ولی در این بین، نه کسی مسئولیتی قبول می کند و نهادی به فکر بهتر کردن اوضاع است.

به گزارش «تابناک»؛ برخی از مردم، مجلس شورای اسلامی را مسئول این وضعیت می‌دانند و اعتقاد دارند که نظارت‌های صورت گرفته از سوی مجلس کافی نبوده و دولت هر کار که توانسته علیه مردم انجام داده است. عده‌ای دیگر اما نهادهای قضایی را مسئول وضعیت موجود می‌دانند و بر این باورند که برخورد مناسبی با اخلالگران اقتصادی نشده است.

اما در این میان، بیشتر نهادها و به ویژه برخی از نمایندگان مجلس، دولت را مقصر وضعیت کنونی می‌دانند. به اعتقاد آنان، سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی نهادهای تصمیم‌گیر و همچنین قوانین بالادستی از سوی مسئولان دولتی به خوبی اجرا نشده و همین باعث پدید آمدن این وضعیت شده است.

روح‌الله حضرت‌پور در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: من نمی‌گویم که مجلس شورای اسلامی در به وجود آمدن اوضاع کنونی در کشور سهیم نبوده است. حتماً ما نمایندگان اشتباهاتی داشته‌ایم؛ بنابراین، از عملکرد مجلس و نمایندگان دفاع نمی‌کنم؛ اما به ‌عینِه می‌بینید که نمایندگان در زمان تصویب بودجه تمام پیشنهادهایی که دادند به نفع منافع ملی و منافع نظام بود و هیچ‌ یک جناحی و سیاسی نبود و درواقع همه به فکر منافع ملی بودند، ولی کمبودهایی وجود دارد و این موضوع هم به‌ هیچ ‌عنوان کتمان کردنی نیست.

وی در ادامه گفت: اما واقعیت این است که ما در بخش اجرایی مشکلاتی داریم و برنامه‌ریزی‌های ما برای معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصاد و مبارزه با تحریم و گرانی درست بوده است. هم در سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبری و هم در برنامه ششم توسعه راهکارهایی برای برون‌رفت از این مشکلات وجود دارد، ولی هیچ‌ یک اجرا نشده است. اگر همه برنامه‌های ما در راستای این سیاست‌ها اجرا می‌شد، می‌توانستیم به نتیجه مطلوب برسیم؛ اما همان ‌طور که می‌بینید، نه ‌تنها نتیجه‌ای نمی‌گیریم، بلکه عقب می‌رویم. برنامه دولت باید در راستای بهبود وضعیت زندگی مردم باشد، ولی متأسفانه برنامه‌ریزی دولت برای مثال در ایجاد درآمد، تنها روی فروش نفت و مالیات است. نمی‌شود با فروش نفت و یا فشارهای مالیاتی کشور را اداره کرد، بلکه باید در بخش‌های دیگر هم کار کنیم؛ برای نمونه، ما می‌توانیم از بخش گردشگری و حتی گردشگری سلامت و یا زمینه‌های دیگری که در کشور وجود دارد، ایجاد درآمد کرده و با اولویت قرار دادن این مسائل، بسیاری از کسری ها را جبران کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از ایرادات ما این است که واردات و صادرات کشور در همه زمینه‌ها به ویژه مواد غذایی در دست عده‌ای خاص است. دلالان در بازارهای ما جولان می‌دهند و دولت تا زمانی که نخواهد نمی‌شود با آن برخورد کرد، باید واردات و صادرات ما کامل به بخش خصوصی واگذار شود.

نماینده مردم ارومیه افزود: اگر لازم است مواد غذایی وارد کشور شود، باید به نحوی عمل شود تا هر که توان مالی دارد، بتواند وارد کند و از انحصار خارج شود. انحصاری بودن واردات اقلام باعث شده تا دلال‌ها از موقعیت سوءاستفاده کرده و قیمت‌ها را بالا ببرند.

وی در پاسخ به این که آیا مجلس هم در پدید آمدن این وضعیت سهمی دارد، گفت: به هر حال کمبودهایی در مجلس وجود دارد، ولی متأسفانه نماینده‌ها قدرت اجرایی ندارند و عده‌ای قوانین را دور می‌زنند و کار خود را می‌کنند؛ مثلا در همین موضوع واردات خودرو، با اینکه مجلس وارد شده و اقداماتی هم انجام داده و حتی قوانینی در این خصوص وجود دارد، باز هم دست‌های پشت پرده ای است که نمی‌گذارند کاری صورت بگیرد و شبانه کارهایی می‌کنند که مجلس اصلاً خبردار نمی‌شود.

این نماینده مجلس در پایان گفت: پس از چهل سال مشکل اساسی کشور شده گوشت؛ این نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی در کشور وجود ندارد و این نوع مشکلات انرژی زیادی از همه می‌گیرد، باید هر کس به سهم خود تلاش کند تا این مشکلات رفع شود؛ از من نماینده تا شخص رئیس‌جمهور مقصر این مشکلات هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۴۴
و خيلي اشخاص ديگر
به ملخ خوری افتادیم. مملکت با این همه منابع. حای تاسف داره
به اصلاح طلبا باشه میگن تقصیر مظفردین شایه یا احمدی نژاد
همه میخوان که مشگلات رو حل کنند اما نه فقط نتونستن بلکه مشگلی هم به مشگلات اضافه کردند. حرص مال دنیا نمیذاره و خدارو شکر که لباس آخرت جیب نداره.
تا زمانی که فقط مردم عادی تاوان تصمیم های اشتباه مسئولین را می دهند وضعیت همین است
ولله شما اينكاره نيستيد ديگه حرافي بسه كي بود كي بود من نبودم دستم بود تقصير آستينم بود
پس بالاخره پذیرفتید فساد وجود دارد و سیستماتیک است
ایران بهشت دلالان زالو صفت و مدیران بی کفایت // پیاز دانه ای 2500
فقط از نماینده مجلس تا رئیس جمهور؟ همین؟
تو رو بخدا فکری برای بازار خودرو بکنید تا قبل از اینکه دودش تو چشم همه بره. ما صدامون را از طریق چه کسی به مسولین برسونیم. بخدا ظلم بزرگی است که در حق مردم روا داشته شده. دلال خودرو نشسته تخت نرد بازی میکنه و با یه تاس انداختند قیمت خودرو را بالا میبرد. با تاس بعدی انداختن مجدد قیمت جدیدی کشف میکتد. وزیر صنعت آیا متوحه نیستند؟. نمایندگیهای داخلی خیانت بزرگی را انجام میدهتد. والا .. ما ایرانی هستیم نه امریکایی. چرا نظارت مرده. به خدا پناه میبریم از شر مسولین فاسد.
به نمایندگی مراجعه کردم خودرو را معامله کردم فردا که رفتم برای تحویل میگه ببخشید خودرویی که حدود یکسال پیش وارد کردم در انبار دچار مشکل است نمیتوانم تحویل دهم. پولت را پس میدن. فرداش متوجه میشی که همان خودرو را با قیمت بیشتر قصد فروش دارند.
همین نمایندگی ادعا میکند رتبه ۱ فروش را از کشور مبدا دریافت کرده. میخواهم بگویم ایکاش رتبه ۱ انسانیت و مرام و وجدان را کسب می کردید.
تا پای مردم به اعتراضهای خیابانی باز نشده کاری کنید.....
سلام:متاسفانه خیلی راحت قانون رادورمیزنندوراحت ترازآن بی اعتنابه قانون هستند.نمونه اش همین تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان که هنوزجوهرش خشک نشده بررسی کنیدببینیدآیا واقعاعمل شد؟ جارزدن؛گوش فلک راکرکردن؛نمایندگان محترم کلیپ هادادن بیرون....اما کوچکترین اثری داده نشد!بفرماییدبه شرکت های وابسته به سیستم بانکی کشور ویاشرکت های شستا....ببینیدچه خبر.
قوانین خلق الساعه و ظالمانه بلای جان و مال مردم بیچاره ایران شده اند .
در 7 اسفند 97 مبلغ 25 میلیون تومان به حساب کوتاه مدتم در بانک سامان میدان ونک تهران واریز کردم اما به بهانه اینکه تاریخ افتتاح حسابم 29 آذر 15 سال قبل بوده تا آخر اسفند 97
( 22 روز ) یک ریال سود ندادند ضمن اینکه تا 5 . 2 . 98 از حسابم یک ریال هم برداشت نکرده ام و در مراجعه به امور اداری بانک سامان واقع در چهارراه پارک وی، به غیر از یک فنجان چای ، هیچ چیزی دریافت نکردم! علت این سرقت علنی چیست و مسبب آن کیست؟
حلقه مفقوده شورای نگهبان است
باز فصل انتخابات شد....,
تا زمانی که فاسد هست فساد هم هست.

دولت و مجلس دست در دست هم مردم را بدبخت کردند

حالا که به انتخابات مجلس نزدیک شده ایم یادی از فقیر فقرا کرده اید .
اگر دوبار خود روسای جمهور را استیضاح می کردین می فهمیدن که هر کاری نباید بکنند
گوشت

آره دیگه قراره تا ۱۴۰۰ با گوشت و پیاز و شکر و رب گوجه و غیره حواسمونو پرت کنن جوری که اصلا برای یک ثانیه هم به پیشرفت و رشد و شکوفایی کشورمون فکر نکنیم
چرا؟؟ مسلمونی مسئولیت قبول کردن و عمل کردن؟
یکی نیست به این دولت و آقای رئیس جمهور بگه شما که توان و قدرت اجرایی نداشتی چرا کاندید شدی؟؟؟

آقایون توی خواب نازن و در عیش و سرمستی و اصلا از قیمت ها کاملا بی خبر
اقای نماینده اگر مردم فریب نیستی پیشنهاد قانون از کجا آورده ای را در صحن مجلس مطرح کنید تا ملت وکشور ازاینهمه بلایا نجات پیدا کنند
تا زمانی که داعیه صدور انقلاب به کلیه جهان را داشته باشیم و نتوانیم این درآمد محدود را به صورت کامل در درون کشور خودمان هزینه کنیم و البته روحیه کارکردن و کارآفرینی را در خودمان تقویت کنیم وضعمان از این خوب نخواهد شد .
دولت خبر داشت قرار است وضعیت به کجا برسد که وزارتخانه اش ۶۰۰۰ خودرو وارد کرده و الان خودرو ۳ برابر شده و میخواهد بفروشد.
خودتون هم قبول دارید کارایی ندارید ولی باز هم چهار چنگولی چسبیدید به صندلیتون..کاش مراجع گرفتن اینجور حقوق ها رو هم حرام اعلام کنن
از نماینده مجلس چرا میپرسی؟
از مردم بپرس تا بفهمی از نظر مردم چه کسی و کسانی مقصرند؟
مقصر اصلی علیرغم نا کارامدی و بی کفایتی دولتمردان و مجلسی ها این دو نیستند بلکه کسانی هستند که نه دنیای امروز را می شناسند و نه تغییر زمانه را چین امروز چه شباهتی به چین عهد مائو دارد یا روسیه امروز چه شباهتی به روسیه عهد خروشچف و استالین دارد ؟یعنی ما از انها بالاتریم؟
نماینده مجلس ، نماینده واقعی مردم نیست و نماینده منتخب شورای نگهبان است . کاش راجع به میزان دانش و اطلاع نمایندگان همین شهر یک بررسی کوتاه انجام میدادید تا ببینید که صلاحیتشان در چه حد است
چه عجب یک نفر آمد وبا شجاعت تمام حقیقت را بیان کرد!!
رییس جمهور و همه ی آقایان در دولت خیلی خوب میدونن چه گندی زدند و خیلی خوب میدونن چه گرانی بی سابقه ای بر مردم بیچاره تحمیل کردن

از قدیم هم گفتن اونی که خوابه رو میشه بیدار کرد اما اونی که خودشو زده به خواب هرگز

این حاشیه های ساختگی که هم شاهدش هستیم در همین راستاست ‏‎ ‎
پس دکترایی که ظریف میگفت ما داریم در دور زدن تحریم ها نبوده بلکه در دور زدن قوانین بوده
بادرود:تمامی نابسامانیهای اقتصادی ۴۰ساله کشوربدلیل عدم رعایت قوانین ومقررارت ونداشتن دولت الکترونیک میباشد،چراکه بادردست داشتن آمارواطلاعات هرفردحقیقی وحقوقی کلیه درآمدهاوسرمایه های هرفردوازطرفی مخارج وهزینه های اومشخص خواهدشد وکارخانجات وشرکتهاو گمرکات وادارات وسازمانهاوبانکهاوبیمه هاو.... ازاین طریق قابل کنترل خواهندبودکه بااطمینان دیگرشاهد فسادهای ریزوکلان مانندرانتهاواختلاسهاواحتکارهای این سالها نخواهیم بود.
وقتی کشور رو الابختکی اداره میکنید میشه همین
جناب آقای نماینده وقتی مقصر وضعیت پیش آمده هستید و خودتان اذعان میکنید و مجلس و مسئولین اجرایی مقصرند بهترین راه برای شماها که از عهده مسئولیت خود برنیامدهاید استعفا می باشد چرا که افرادبا انگیزه و پر انرزی جایگزین شماها شود و بدانند اگر آنها هم نتوانستند از عهده اداره امور برآیند کنار خواهند رفت این حداقل کاری است که می توانید بکنید حالا مسئولیت قضایی شماها بماند که به مسولیت خو عمل نکردهاید .
له شدیم.
در ایران دوتا سیستم نا همگرا یا دوتا رییس جمهور داره که خلاف هم عمل میکنن، کل سیستم غلطه و اینجوری مشکلات ادامه خواهد داشت
مشکل از دولته چرا که قبل از خروج آمریکا از برجام قیمت ارز رو سه تا چهار برابر کرد تا کمبود نقدینگی رو از فروش ارز به مردم جبران کنه و مردم همیشه در صحنه دلار هجده هزار تومنی رو خریدند و انبار کردند حالا دولت ادای آدمهای خوب رو درمیاره و می خواد دلار رو پایین نگه داره ولی باز مردمی که دلار دارند برای حفظ ارزش دلار دقت کنید دلار نه ریال باز هجوم میاره برای خرید پس نتیجه گرانی و تورم میشه و باز مردم از کلاهی که سرشون رفته خبر ندارن و بازی ادامه داره چاپ کنید تا شاید بعضی‌ها از خواب بیدار بشن
متاسفانه این وظیفه مجلس بوده که به کار دولت رسیدگی کند نه مردم!!
پس تقصیر اصلی متوجه مجلس است ، این مجلس ناکارامد ترین مجلس بود چون همه نمایندگان را از لیست ها انتخاب کردند و به کار هر یک توجه نکردند!
مثلا در مورد خودرو شما نمایندگان مجلس چه کردید! اگه میگفتید هر کس میتونه خودرو تا ده سال از برند های موجود رو وازد کنه یا هر دانشجو خارج از کشور تحصیل کرد میتونه یک خودرو وارد کنه بدون گمرک میدید چی میشه! ولی شما ها چه کردید که بهش گفت اقدام موثر! تازه مگه میشه مملکتی که چهل ساله داره از کج روی مسیولیتونش به فنا میره یک شبه درست کنید! وقتی ارز در زمان احمدی یک شبه خوابیدیم بلند شدیم دیدیم 1000 تومن شد 4000 تومن اقدامی کردید! حالا هم مشکل گوشت رو نمیتونید حل کنید فکر میکنید فردا که همه گزینه های امتحان شده برای ایجاد نارضایتی اجرا بشه میتونید جلوشو بگیرید
مملکت به حال خودش رها شده دولت خودش با سیاست گران کردن دلار اقتصاد را بهم ریخت ولی این بار با واکنش غیر پیش بینی مردم مواجه شد از جمله گران کردن تمام اجناس توسط تمام صنوف که به دلار بستگی داره مواجه شد
من فکر میکنم کلید رییس دولت گم شده همه دنبالشن پیداش کنن مجلس هم بیشتر
آفرین بر گفتن قسمتی از حقیقت
رطب خورده..........؟
بیا بین مردم ببین چه خبره ؟؟
یارو توی این شرایط دنبال گران کردن اجناس و دو نرخی کردن بنزین و ....... هستش؟؟
بعدش مدعی فکر مردم ...................؟
نمیدونم دیگه نمیدونم؟؟؟؟؟؟؟
به قول ظریف ما دکترای دورزدنیم. درسته اول در کشور تمرین می کنند بعد در دیگر کشور ها
این اوضاع اقتصادی همه اتفاق نظر دارند که حداقل 50 درصد معلول خط مشی سیاست خارجی ماست. چرا رد گم میکنی تابناک؟ چه کسی سیاست خارجی را تعیین میکنه. بنابراین دولت ها فقط مسول این وضع نیستند
آقای حضرت پور گل گفتی ولی شل گفتی هم دولتها وهم نمایندگان دورهای مجلس فقط برای منافع خودشان کار کردند میگی نه داریشان را قبل از انقلاب چک کن و حالا ببین از اسفلین سافلین به اعلا علین رسیدند عدهای از اینها پنچر گیر ویا لولهکش ویا دستفروش کنار خیابان و ؟؟؟؟بودند حالا با بیلگیت چای نمیخورند وتا مشهد نرفته بودند حالا هر هفته جمعها را در دبی میگذرانند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی