بازدید 5324

انتقاد از رواج «بخت‌آزمایی» در صداوسیما

کد خبر: ۸۹۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ 24 April 2019
صف منتقدان مسابقات متعدد و مشکوک صداوسیما حالا دومین مخالف پرقدرت خودش را هم پیدا کرده است. پس از نظر انتشار نظر یکی از مراجع تقلید شیعیان درباره «قمار» خواندن یکی از برنامه‌های صداوسیما امروز هم آیت‌الله خامنه‌ای در جریان دیدار با کارگران از رواج روش‌های شبیه بخت آزمایی در برخی سازمان‌ها از جمله صداوسیما انتقاد کرد.

به گزارش «آزادی»، آیت الله خامنه‌ای صبح امروز و در آغاز هفته کار و کارگر در دیدار تعداد زیادی از کارگران صنایع مختلف با اشاره به مسائل مختلف کشور اشاره‌ای هم به ترویج فرهنگ کار و تلاش در میان جوانان کردند و از همین رهگذر نقدی را هم متوجه برخی ساز‌مان‌ها از جمله صداوسیما کردند. ایشان در بخشی از سخنانشان گفتند: باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روش‌هایی شبیه بخت آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما باید متوجه این معنا باشند.

این دومین موضع‌گیری درخصوص مسابقات متعددی است که این روز‌ها در صداوسیما در جریان است و مدام و بلاانقطاع در حال راضی کردن مخاطب برای ارسال یک عدد به یک سامانه مشخص هستند. روز گذشته هم پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی به یک استفتا در باره برنامه برنده باش منتشر شد که صراحتا مسابقه این برنامه را قمار خوانده بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به این سوال:

مسابقه‌ای حضوری با عنوان "مسابقه بزرگ برنده‌باش" از طریق شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا و پخش است که به شرکت‌کنندگان در این مسابقه به ازای پاسخ صحیح به هر سوال، مبلغ قابل توجهی به صورت پلکانی (تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان) اعطا می‌کند که با کمک مجری برنامه و فرصت‌هایی که در اختیار هر شرکت‌کننده قرار می‌گیرد، مبلغ جایزه غالباً از ۵ میلیون تومان کمتر نیست.

شرط حضور در این برنامه خرید سوال و پاسخ درست به آن‌ها از طریق اپلیکیشن مخصوص است و در صورت درست بودن جواب‌ها، در یک رقابت فشرده، ۴ نفر به مسابقه حضوری دعوت خواهند شد.

آیا برگزاری این نوع مسابقات جایز است؟

آیا شرکت در این نوع مسابقات جایز است؟

آیا شرکت کننده، مالک شرعی جایزه خواهد شد؟

پاسخ دادند:

بسمه تعالی

این کار قمار است و کسانی که شرکت می‌کنند مالک آن جوایز نمی‌باشند.

به نظر می‌رسد با این دو موضع‌گیری سفت و سخت درباره ماهیت مسابقات صداوسیما به زودی شاهد جمع شدن بساط تبلیغات‌های آزاردهنده و متعدد صداوسیما در لابلای برنامه‌ها باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی