بازدید 35376
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

کاری می‌کنیم که عربستان به التماس بیفتد/ اگر عربستان بخواهد جای نفت ایران را بگیرد، با آن‌ها مقابله می‌کنیم

پس از آنکه ترامپ معافیت‌های خرید نفت از ایران را لغو کرد، برخی کشور‌های منطقه، از جمله عربستان به شدت با این موضوع همراهی کردند و حتی قول دادند تا کسری نفت بازار را جبران کرده و نفت مورد نیاز کشور‌هایی که از ایران نفت خریداری می‌کنند، تأمین کنند.
کد خبر: ۸۹۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 24 April 2019

کاری می‌کنیم که عربستان به التماس بیفتد/ اگر عربستان بخواهد جای نفت ایران را بگیرد، با آن‌ها مقابله می‌کنیمپس از آنکه ترامپ معافیت‌های خرید نفت از ایران را لغو کرد، برخی کشور‌های منطقه، از جمله عربستان به شدت با این موضوع همراهی کردند و حتی قول دادند تا کسری نفت بازار را جبران کرده و نفت مورد نیاز کشور‌هایی که از ایران نفت خریداری می‌کنند، تأمین کنند.

به گزارش «تابناک»؛ این موضوع در مجلس شورای اسلامی با واکنش‌هایی همراه شده است و برخی نمایندگان مجلس بر این اعتقاد هستند که این اقدام کشور‌های منطقه، در حکم جنایت علیه بشریت است و معنایی جز اعلام جنگ با ایران ندارد؛ بنابراین، ایران باید اقدام متقابل با آن‌ها انجام دهد تا این کشور‌ها را وادار کند تا از تصمیم خود منصرف شده و اگر لازم باشد، درسی هم به آن‌ها بدهند.

هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌گو با تابناک در خصوص این موضوع گفت: این موضوع را باید در دو زمینه بررسی کرد؛ بخش نخست، مربوط به خود ما و مدیریت درونی ماست که باعث شده تا امروز تحریم‌ها اثرات بیشتری داشته باشند.
وزارت نفت و مدیران ما با عملکردی که داشتند، جاده صاف کن برای تحریم بودند. اشتباه مدیران ما این بود که صادرات ایران را تک‌محصولی نگاه داشتند. دومین ایراد هم این است که روابط تجاری خود با شرق را از بین بردند و با برقراری ارتباط با کشور‌های غربی، خریداران سنتی خود را ـ که در دوره تحریم‌های قبلی خریداران نفت ما بودند ـ از میدان به در کردند.

وی افزود: به هر حال، امریکا با ما دشمن است و می‌خواهد هر طور شده به ما ضربه بزند و تلاش خود را می‌کند که فروش نفت ایران را به صفر برساند. همچنین کشور‌هایی مانند عربستان و برخی کشور‌های عربی منطقه را که با ما خصومت دارند، با خود همراه کرده است.

عضو کمیسیون انرژی همچنین یادآور شد: اگر کشور‌هایی مانند عربستان آنقدر آزادی داشته باشند و از امنیت تولید برخوردار شوند که به راحتی نفت تولید کرده و بفروشند، می‌توانند جایگزین ایران در بازار‌های جهانی شوند. اگر ما هم نتوانیم خریداران سنتی خود را قانع کنیم که نفت خود را به آن‌ها بدهیم، این کار برای آن‌ها راحت‌تر نیز خواهد شد.
به نظر من، اگر به این سمت رفتیم که عربستان با ما این گونه دشمنی کند، چگونه می‌توانیم اجازه دهیم که عربستان راحت امنیت تولید و صادرات داشته باشد؟ قطعا ما نیز به سمتی می‌رویم که عربستان نتواند راحت این کار را داشته باشد و اگر این اتفاق رخ دهد، بازار نفت در جهان به هم خواهد ریخت و التماس خواهند کرد که نفت ما را بخرند.

وی ادامه داد: به هر حال روش‌های گوناگون وجود دارد؛ یا ما باید در این دنیا با روش‌های مسالمت آمیز و دور زدن، نفت خود را بفروشیم و یا باید به فکر راهکار دیگر باشیم. اگر عربستان بخواهد در این میان سوءاستفاده و جایگاه ایران را تصاحب کند، به معنای اعلام جنگ با ایران است.

وی همچنین افزود: هم اکنون دیگر بحث دولت‌ها و حکومت‌ها نیست و انجام این کار به معنی جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. زمانی که عده‌ای بخواهند کل بودجه یک ملت را قطع کنند تا نتواند دارو و مواد مورد نیاز خود را تأمین کنند، این یعنی جنگ و ما نیز باید اقدامات متناسب با آن انجام دهیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: چند وقت پیش، آمریکا سپاه را تحریم کرد. ما هم متقابلا مسئولان آمریکاریی را در لیست تحریم‌های خود قرار دادیم و اقدام متقابل کردیم. اینجا هم وضعیت به همین شکل خواهد بود. اگر عربستان بخواهد وارد بازی نفتی ایران شود، قطعا ما هم امنیت تولید عربستان را به هم خواهیم زد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که در این مواقع چه کار‌هایی می‌توان انجام داد، گفت: زمانی که یک دشمن بخواهد همه راهکار‌ها را به روی شما ببندد، شما هم باید از بیشترین توان خود بهره برده تا آن را شکست دهیم. درباره عربستان اگر ما یک درصد از توان خود را به کار گیریم، آن‌ها را به زانو درمی آوریم و کاری می‌کنیم که التماسمان کنند.

وی در پاسخ به این که آیا اقدامات نظامی مد نظر شماست یا نه، گفت: به هر حال، هنگامی کشوری در کشور ما خرابکاری می‌کند، ما نمی‌توانیم در برابر آن ساکت باشیم، بلکه باید در مقابل آن با ابزاری که فعلا می‌توانیم استفاده کنیم، اقدام متقابل انجام دهیم. خلاصه آنکه باید این پیام را شفاف به عربستان داد که ما تنگه هرمز را در مرحله اول نخواهیم بست و تولید را از آن‌ها خواهیم گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۲
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۳۱
سلام
اخر متوجه نشدیم این نمایندگان غیر از حرف زدن راه کار دیگری بلد هستند یا خیر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
خیر
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
عراق در تامین نفت ما که آمریکا تحریم کرده از عربستان سبقت گرفته !؟
بصیرت و درایت و هوش و ذکاوت و زرنگی و جهان بینی جامع مسولین خودمان باعث اینهمه پیشرفت مان !!!؟؟؟ شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
ایشون از تو پنت هاوس برج آ اس پ میخوان عربستان رو به زانو در بیارن کافیه آس نشون رو تو اینترنت سرچ کنید و سوابق رو مشاهده
ناشناس
| Canada |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
یک درصد رو خوب اومد!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۹۸
یورو ۱۵۹۰۰
دلار ۱۴۱۵۰
سکه ۴۹۸۰۰۰۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
سلام
هر بلایی که با آن مواجهیم همگی محصول دیپلماسی لبخند و سیاست سست و آبکی لیبرال است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
حالا شما برو تنگه هرمز و اخم کن از چی میترسی
تهدید تهدید و تهدید
آخرش چی؟
حالا اگر روسیه که گفته شده توانایی اضافه کردن روزی 2 میلیون بشکه نفت رو داره و نفت خودش رو جایگزین کرد چی؟
بازهم بهش میگید گریت میاندازیم؟

این حرف ها برای مردم نون و آب نمیشه
بهتره دنبال مدیران نالایق بگردید که وضع اقتصادی مملکت رو به این روز انداختن
بهتره دنبال ژن های برتر باشد و ببینید دارن چکار میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
موقعی که عراق برادر اعلام آمادگی کرده که تولید نفت را افزایش دهد از سعودی ها چه انتظاری است؟
بنده ی خدا با حرف ها که شما زدی, یکی دیگه هم توی کشورشون کاری کنه میندازن گردن ایران...
عربستان دولت روحانی رو شناخته که کاملا بی تفاوته نسبت به همه امور مملکت بخاطر همین میخاد ازمون سواری بگیره

اگه دولت روی کار ی دولت قاطع و جدی و انقلابی بود جوجه عربستان که هیچی گنده تراشم جرات نداشتن واسه ما خط و نشون بکشن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
چیشد اینجور مواقع کل نیروها میره زیر نظر دولت؟
ناشناس
| Germany |
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
اره بابا دولت فقط احمدی نژاد که همشون استغفرالله بودند
نماینده محترم . جنگ اقتصادی با جنگ نظامی تفاوت بسیار دارد . محبت کنید راهکار جنگ اقتصادی با عربستان را ارائه بدهید . ما چگونه میتوانیم با تحریم عربستان را به زانو دربیاریم .
عربستان که دشمنه.حالا کشور دوست و برادر عراق که مازاد تولید میکنه چی؟؟مشکل اینها نیست مشکل از خود ماست که دنبال منافع کشور نیستیم .
ای جان
هر دولتی اومد معافیایی عمل کرد یکی شرقی شده یکی غربی نتونستن توازن ایجاد کنن
براساس قوانین بین المللی بستن آبراها اگر با منافع کشوری که از آن کشتیها عبور می کنند در تضاد باشد قابل انجام است ما اگر به کشور هایی همچون عربستان گوشمالی ندهیم چطور باید مقابل آمریکا متکبر مبارزه گنیم؟؟
بکنین همین الان بکنین فقط شعار خالی
فقط حرف !!!!!!؟؟؟
نماینده مرفه بی دردی که حتی قیمت اقلام ضروری رو که بسیاری از مردم در تامین اون درمانده اند نمیدونه حرف هایی از جنس جنگ با عربستان که برای کشور و مردم بسیار گرون تموم میشه . بدون ذره ای فایده!
۴ تا موشک به امارات و ۶ تا هم به چاه های نفت عربستان مشکل را حل میکنه ، این نمیشه که ما در ذلت و اونا در عزت باشن
برادر عزیز.
انگار تازه به این کشور اومدید. ما سالهاست فقط نفت صادر میکنیم و چیزه قابل توجهی نداریم که صادر کنیم یا حداقل توجهی به آن بشه. خیلی ناراحتید حاجی به مکه نفرستید. مثلا میخواهید چه بکنید با عربستان؟ جنگ کنید؟
مثلا نماینده ای . یه حرفی بزن که بشه عملی کرد. هر چند که عملا کاره ای نیست این مجلس!
چطوره عربستان را تحریم کنید؟ :)
براساس قوانین بین المللی بستن آبراها اگر با منافع کشوری که از آن کشتیها عبور می کنند در تضاد باشد قابل انجام است ما اگر به کشور هایی همچون عربستان گوشمالی ندهیم چطور باید مقابل آمریکا متکبر مبارزه گنیم؟؟
تنها راه نا امن کردن مقطعی تنگه باب المندب است. عربها را سر جای خود بنشانید. لعنت بر عربستان سعودی, امارات, آمریکای جهانخوار و غده سرطانی قرن یعنی اسرائیل کودککش. پاینده ایران.
فقط امیدوارم که دولت و مجلس ایران کاری کنند که باعث شروع جنگ سوم جهانی بشه ...
امیدوارم که این جنگ روی جنگهای صلیبی و دوم جهانی و ... رو سفید کنه و حد اقل دو میلیارد کشته داشته باشه و بوی گوشت سوخته شده تا ماهها به مشام برسه ...
انشا ا...
آری برو بزنش! کودکستان بودی رفیق چه جوابی بهشون میدیم مگه رفتن تحریم کنیم!
کاری می‌کنیم که عربستان به التماس بیفتد/ اگر عربستان بخواهد جای نفت ایران را بگیرد، با آن‌ها مقابله می‌کنیم
آقای محترم شما نماینده مردم هستید با این ترفندهای از کارافتاده وفرسوده نمی توان به هیچ جایی رسید.این روشهای شمافرسوده وناکارآ ست.شما نبایدباچماق مبارزه کنیدوقتیکه سونامی وسیل اتفاق افتاداگرباچماق توانستی جلوی سیل رابگیری با تفنگ می توانی اینکار راانجام دهی
وقتی به رفتارها، تبلیغات و اقدامات بیشرمانه عربستان در این چند سال واکنش درخور نشان داده نمی‌شود ،نتیجه این میشه ! روز به روز وقیحتر ‌و جسورتر می‌شوند، یه گوش مالی مختصر نیاز دارن که خودشونو جمع کنن ، پیشدستی نکنیم و جدیت نشون ندیم ، وقاحتها بیشتر خواهد شد ، باید بفهمن امنیت اقتصادی ایرانو بهم بریزن امنیت نخواهند داشت ، باور کنید چند برابر هزینه های اقدامات بر ضد ایرانو جلو جلو به ترامپ دادن ، جواب دشمنی تاریخی و ادامه دار عربستان بر ضد ایرانیان ، برادران مسلمان نیست ! دشمن دشمنه چه مسلمان چه بی دین ،
یکی از راهها هدف قرار دادن نفتکش های عربستان از طریق نیروهای یمنی است.
تو رو خدا اظهارات این آقا رو ببین.!!!
تابناک چرا نگفت کاری میکنیم عراق التماس کنه عراق هم فوری اعلام آمادگی کرده کمبود نفت ما را جبران میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
دلیلیش فقط اختلافات ایدئولوژیکیه عزیزم .

همین خود برتر بینی ها پدر ملت رو در آورده .

خداوکیلی عربستان بیشتر قابل اطمینانه تا عراقی ها
وای خدا مردم از خنده!!!!!!!!!!!!!
رقيب نفتى ايران روسيه است،نه عربستان. در حقيقت روسيه است كه بى سر و صدا افزايش توليد داده.
ایکاش بجای این همه شعار عمل کنین
اصلا این آقا در چار چوپ خودش میتواند اظهار نظر کند اقدامات نظامی و جنگ وغیره مسول دارد
مشگل ما همیشه شعار بدون پشوانه بوده. و گر نه آگر راه و چاره ای داشتیم بی سرو صدا به آن میپرداختیم. وقتی سر و صدا راه میاندازی دیگران را هم به مداخله بنفع دشمن دعوت میکنی و کار خود را سختر. اسراییل را ببین, میره بمبارون میکنه میره هیچ خبری را هم قبول نمیکنه. چین را ببین با لیزر ماهواره نابود میکنه ولی دار دار نمیکنه.
نفت را پنج در صد زير قيمت بدهيم و امريكا هم توان هيچ كار فيزيكي را ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
کجای کاری مرد مومن چین نفت رو نصف قیمت میبرد دیگه نمیبره اگر زنگنه حاضر بشه قراردادهای نفت رو با چین منتشر کنه قرارداد ترکمنچای روسفید میشه
ناشناس
| Canada |
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
بکنش ۱۰ درصد مشتری شیم
مرسوم است که صیاد برای موفقیت صید را غافل گیر میکند و سر و صدا پرهیز مینماید ؟ حاکمان ایران هم باید دو کشور همراه امریکا ( عربستان ،و امارات ) را غافل گیرکند که در اینصورت خود امریکا هم غافل گیر میشود ؟ کافی است اراده ای قوی ،و مصمم وجود داشته باشد و با چپاولگران خزانهٔ کشور در طی این سه دهه برخورد قاطع صورت گیرد ،و همهٔ اموال آنان را بدون اعلان قبلی بدون سر و صدا بنفع خزانهٔ کشور مصادره ،و ظبط نمایند ،و در نیمه شبی با حملهٔ موشکی با حجم بالا مراکز نظامی ،و فرودگاهی ،و پالایشگاه ها ،و چاه های نفت این دو کشور را بهمراه پایانه های نفتی موشک باران کنند و مدت ۷۲ ساعت بدون وقفه به موشک باران ادامه دهند تا بشود صادرات نفت این دو کشور را برای مدت شش ماه متوقف نمود ،آنگاه بدون شک ایران در این جنگ نامتقارن پیروز خواهد بود ،یقینا قایلهٔ سوریه هم خاتمه می یابد ، حزب الله ،و حماس و گروهای جهادی را برای سرگرم نمودن اسراییل بکار گیرند ،سیاست تعامل ،و تساهل با دیگر کشورهای همسایه را در دستور کار قرار دهند ؟ همانند دوران دفاع مقدس معیشت مردم را مدیریت کنند ،و با دلالان ،و گران فروشان ،و محتکرین اجناس همانند ستون پنجم دشمن رفتار کنند ؟ از خروج اتباع ایرانی از کشور ممانعت شود ،و هزینه های گردشگری را صرف کمک به مبارزه با دشمن کنند ؟ اگر بتوانند در همان ۷۲ ساعت اولیهٔ غافل گیری عربستان ،و امارات ، منابع نفتی ،و پایانه های صادراتی ،و چاه های نفت،پالایشگاه های نفتی ،و منابع ذخیرهٔ‌انرژی آنان را ویران کنند که تا حداقل شش ماه زمان برای راه اندازی آن طول بکشد ، بدون شک کشورهای نیازمند واردات نفتی با سیاستهای خصمانهٔ امریکا که ابزار آن تحریم است مقابله خواهند کرد ؟،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
ناشناس جان ا الان با کسی دعو اکردی انوقت توطرف رو لگد باران کنی و اوهم فقط تورا نگاه کنه فکر کنم دعوا ی اینجوری نکردی
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
واقعا بعضی ها ساده اند. دوست من رادارهای فوق پیشرفته آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی لحظه به لحظه کل منطقه را پایش می کنن. فکر کردی فقط تو زرنگی. بقیه معنی غافلگیری را نمی فهمند. فقط ما موشک داریم بقیه سلاح ندارند. فکر کردی ملیاردها دلار سرمایه در امارات بدون دفاع و به امان خدا رها شده. معلومه از جنگ هیچی نمی دانید.
ناشناس
| Germany |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
خواندیم با هم قسمتی از کتاب رمان رده نوجوانان را که انصافا قابلیت ارائه در نمایشگاه کتاب تهران رو هم داشت
بر خلاف گفته ایشان در طی چند سال گذشته بزرگترین خریداران نفت ما چین و هند و کره و ژاپن و ترکیه بو ده اند و کم و بیش کشورهای اروپایی، نفتی از ما نخریده اند. حالا بگذرد از اینکه چین و هند هم در پرداخت پول ما تا می توانستند موش دوانده اند. (بگذریم از اینکه همین کشور برادر یعنی عراق نیز چقدر در پرداخت پول برق و گاز ما را اذیت کرده است.) آقای زنگنه بسیار با هوش است و می داند چه می کند. نفت را فقط باید به کسانی فروخت که پول آن را به ما در سررسید پرداخت می کنند. تکلیف ژاپن و کره کاملا مشخص است، بی چون و چرا از آمریکا تبعیت خواهند کرد. آقای مودی هم به خاطر دشمنی با مسلمانان دو دل است و طرف ما نیست و در حال حاضر داشتن رابطه بسیار خوب با آمریکا برای ایشان مهمترین چیز است. می ماند چین که باید دید چگونه رفتار خواهد کرد چون آقای شی هم اکنون برای خود یلی هست و تا حدودی همانند روسیه توان مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا را دارد. البته توافقات پشت پرده با روسیه را نیز نباید از نظر دور داشت.
با سلام. نمی دانم چرا دوستان بیهوده شاخ و شانه میکشند ؟ فرض کنید دو تا کشتی گیر مشغول مسابقه هستند ، آیا منطقی است که یکی به آن یکی بگه میخوام به تو فن مثلا فیتو بزنم !!
دقیقا همین کار را دوستان مجلسی یا نظامی میزنند ، بهترین فرصت و بهانه در دو مراسم حج و آزار دو نوجوان که منجر به کشته شدن 1000 ایرانی شد را از دست دادیم حالا که همه طرفین آماده هستند آقایان از جنگ و تلافی حرف میزنند.
خوب بی سر و صدا کارتان را انجام بدهید و باعث حرکات پیش دستانه طرفین مقابل نشوید
آقای نماینده محترم مجلس میشه بگین چطوری
قیمت نفت امد پایین
قیمت نفت امد پایین
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
بعضی ها برای بدبختی لحظه شماری می کنند.
بفرمایید چطوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از یک نماینده بعید است که اینگونه آماتور اعلام نظر کند.
تروخدا شعار بسه . هر چی تا حالا گفتید برعکس شده . فعلا مردم واسه یه لقمه نون ، جوان‌ها واسه پیدا کردن یه کار ٫... التماس می کنن
جهت مقابله با دسائس ترامپ و عربهای خود فروخته جمهوری اسلامی اعلان رسمی کند نفت را به قیمت نصف (دقیقا نصف با تاکید) عرضه میکند . این اعلان دو تا اثر دارد یکی وسوسه کردن برخی اذناب ترامپ برای خرید نصف قیمت و مشتری شدن ایران و دیگر عدم امکان سوء استفاده عربهای نا نجیب از شرایط و فروش نفتشان به قیمت بالا. امتحان کنید خواهید دید عربها دیگر از این غلطها نمیکنند. خواهشا امتحان کنید. نروید تو فکر گران شدن نفت و فشارهای غیر مستقیم به ترامپ. همین الان از شرایط کنونی استفاده میبرد و نفتش زا گران به مشتریهای سابق ایران منجمله هند میفروشد . دو سر سود میکند. اعلان کنید.
واقعا فقط و فقط حرف می زنید.نمایندگانی که سطح سواد سیاسی و علمی شان پایین است...
سراسر مطلب حاوی نکات اشتباه فراوان چه به لحاظ نداشتن اطلاعات کافی و روش‌های جاری در معاملات نفت و محصولات پتروشیمی و یا ناشی از پالایش نفت و گاز است و چه به لحاظ اشاراتی گذرا به بعضی مطالب بگونه شعار است. وقتی عمل یک کشوری در مقابله با کشورمان را جنایت جنگی و اعلان جنگ میدانیم ، در مقام پاسخ نیازی به شعاری سخن گفتن نداریم. به هزار و یک دلیل. یکی اینکه وقتی شعار شد عملیاتی نمی‌شود!!!
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
بسم الله
معطل چه هستيد ؟
جنگ نزدیک است...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
یک گلوله سمت نیروی امریکا شلیک نمیشه تحریم فقط بدبختیش مال مردمه
انقد حرف زد ولی آخر نگفت که چطور می خواد عربستان رو به التماس وادار کنه! خدا یه پولی به ما بده و یه عقلی هم به عربستان !
ماشالله تمام مسئولین از یک کنار شروع کردند به رجزخوانی و تهدید و چنین میکنیم و چنان میکنیم ولی دریغ از حتی یک برنامه و راهکار منطقی و یک اهرم فشار واقعی که مردم دلشون خوش باشه که لااقل فلان کار رو میتونیم بکنیم‌. یک تنگه هرمز داریم که از بس افراد مختلف تهدید به بستنش کردند و انجامش ندادند دیگه گفتنش واسه کسی اهمیتی نداره. خلاصه اینکه این صحبتها دیگه حتی مصرف داخلی هم نداره و مردم خیلی وقته از شماها قطع امید کردند با این مملکت داریتون که غذای مردم رو دارید کامیون کامیون صادر میکنید تا یه مقدار دلار وارد کنید
این اعمال و رفتار عربستان و امارات هیچ معنی جز اعلان جنگ ندارد، تنگه هرمز را طبق هیچ توجیه و منطق بین المللی نمیتوان بست چون کشورهایی که با ایران روابط حسنه ای دارند هم با بستن آن ضربه میبینند اما اگر واقعا شهر موشکی داریم و برای روز مبادا ساخته ایم کافی است ده عدد موشک به تاسبسات نفتی کلیدی آنها بخورد تا حساب کار دستشان بیاید با ایرانی هر کس در افتاد ور افتاد
بله متاسفانه مشوق اقدامات ترامپ عربستان است باید باعربستان شدیدا باهرشیوه ممکن برخوردشودمسئله کیان وهستی ملت ایران است
"مربوط به خود ما و مدیریت درونی ماست" . همین جمله اصل قضیه است. از ماست که بر ماست. هر کسی هم که به شما پیام می دهد که مشکل ایران بی سیاستی و ندانم کاری برخی مسئولین مملکت است که آنرا سانسور می کنید. حالا یک نماینده مجلس به زبان آمده است. واقعاً مشکل ایران نبود یک سیاست درست خارجی و داخلی است و این سیاست نادرست هم از همان ابتدای سال 58 بوجود آمده و همچنان هم ادامه دارد.
چی میگن بعضیا؟ جای ایران نفت بفروشن جنایت علیه بشرییته؟
چرا قیمه ها رو میریزین تو ماستا
تهدید آقای خادمی الان تحریم ها رو میشکنه
و ترس در وجود عربستان آمریکا و ... میاندازه
قبل از هرکاری اون کار عربستان با قربانیان حج را تلافی کنید
صحبتهای ایشان عالیه،ولی مثل اقای سعید قاسمی نباشه مطلبی عنوان کردند وبعد از ایشان شکایت شد...
عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : بَقِيَّةُ عُمُرِ اَلْمَرْءِ لاَ ثَمَنَ لَهَا يُدْرِكُ بِهَا مَا فَاتَ وَ يُحْيِي بِهَا مَا أَمَاتَ .________امام علی ع میفرمایند بهاى باقيماندۀ عمر آدمى را كسى نمى‌داند،زيرا بدان وسيله از دست رفته را جبران،و نابود ساخته را مى‌توان احيا كرد_______من به برادران وفرزندانم که درتابناک مشغولند وبه نیت پاکشان که اطلاع رسانی وتهذیب اموراست عرض میکنم قدرموقعیت وجوانی واقبال مردم به سایت را بدانید کاریک رسانه خوب مثل یک گردشکار نظامی باید باشد اولا وضع موجود را همانطور که هست به تصویر بکشید ثانیا نقاط قوت وضعف را برسبیل حق وحقیقت بیان کنید ثالثا وضع مطلوب را ترسیم کنید وقله مورد نظر را نشان دهید ودرخاتمه ارائه راهکار کنید وازدوستان حاشیه نویس کمال استفاده را ببرید ای بسا مدیران کاربلدی که به اجبار زمانه منزوی شده اند ولی راه نجات را میدانند درضمن شجاع باشید ومثل بعضی از سایتها نباشید که فقط مدح ثناگویان را پخش میکنند
مدام خط و نشون نکشیم اما همیشه هیچی به هیچی . رجزخوانی و گرد و خاک کردن فراوان اما موقع عمل صفر . اینجور بکنیم تهدیدات خاصیت خودشو از دست میده
مشخصا چه کار می کنید؟
شعار دیگه ممنوع!
آخه كشت اين حرف هاي خشك و خالي ما را .
چرا جنایت علیه بشریت خوب خیلی از کشورها اصلاً نفت ندارند چرا خودمون جای اونا فرض نمی کنیم بسه دیگه راحت طلبی و تکیه بر نفت مسئولان باید دنیال راه های صنعتی و اقتصادی پیشرفته متاسب با سواد و دانش و توانایی های جوانانمان باشیم و برای خانه و کاشانه خود دلسوزتر باشیم و دیگر خود را فدای همسایگان بی وفا نکنیم
فقط حرف میزنند
درستش هم همینه ولی چرا در بوق و کرنا میکنید؟چرا جار میزنید و رستنه ها را میشورانید؟کاری کرده و نکرده به ما ربطش میدهند حالا ادعا بکنید چه خواهند کرد؟!!! سریع باید این خبر رو از بولتن های خبری حذف کنید و با پنبه سر ببرید .... خیلی هم دیر کردید .
بفرما این میدان!
جناب آقای نماینده! میدانم دارید روحیه میدهید و گفتار درمانی میکنید اما واقعیت اینهست که وقتی اینگونه حرف میزنید نه تنها آرامش پیدا نمی کنیم بلکه نگرانتر هم میشویم!!!

اصلا عضو کمیسیون انرژی مجلس دقیقا راجع به مسائل نظامی و امنیتی چی میدونه و چه کاره هست که بخواد راجع به این مسایل صحبت بکنه؟
بادرود:اگردستتانراباهزارمن عسل توی دهان کشور های عربی کنید آخرش انگشتانتان راگازخواهندگرفت .
اول عمل کنید ، بعد شعار
من منظور دقیق ایشان را متوجه نشدم یعنی دقیقا باید چه کنیم؟
داشم قمه نمیخوای
خداوند عقل بیشتری بمن بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
طفلی از ترس سانسور به خودش زده
عربستان سعودی و شیخک های خلیج فارس خیلی وقته اعلام جنگ کردند
حتمن اقایون ومدیران و مسعولین که چن دهه هست پستهای کلیدی مملکت رو دارن چرا اقتصاد مملکت رو از تک محصولی خارج نکردین جالبه خودشون به خودشون تذکر میدن
دیروز همین موارد را بنده در نظریه و در جواب سوال شما نوشتم و راهکار دومی هم در متن آن گذاشتم. خوشحالم که نمایندگان به این نتیجه نیز رسید ه اند.
با این گرانی ها باید ضربه ای جدی به ترامپ زد تا بداند خروج از برجام و اعمال زور بدون هزینه برایش نخواهد بود.
شما زیاد حرف می زنی
باید دولت مستقیما با عربستان تماس گرفته و یادآوری کند که این اقدام عربستان به مثابه اعلان جنگ است. حج هم باید تحریم شود.
بنام خدا
مسئولین امریکا اعلام کردن که ایران نباید جلوی عبور کشتی های نفتی را در جلیج فارس بگیرند . از طرفی ژاپن و کره تصمیم دارند خرید نفت خود را از کشور های دیگر خریداری کنند
با این توجیهات و تصمیمات ، ایران هم می تواند تحریم نفتی کره شمالی را بشکند و نفت به کره شمالی ارسال کند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
بجای پولش چی بگیرم؟
موشک؟!
بعد موشک رو میشه پخت و خورد؟!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
چرا بعضی ها تلاش میکنند که بگن ایران قحتی آمده؟
داوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
آن وقت کره و ژاپن میفهمند ایجاد مشکل کردن عواقب داره
مظفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
. این قدر شکمو نباش
کاش مسئله فقط عربستان بود روسیه هم تولید نفتشو افزایش خواهد داد
واقعا چه تحلیلهای ضعیفی
ما بعد از چهل سال هنوز فروشنده نفت خام هستی و بجای پیشرفت در تکنولوژی و استفاده از نفت بای خودمان به بیراهه رفتیم
......بادوستان مروت با دشمنان مدارا
مردم از این حرفهای تبلیغی و بی تأثیر و احساسی خسته شده اند، جناب خادمی
باز هم جو زدگي !كمي فكر بعد حرف !
حالا خیلی بهشون سخت نگیرید نفهمی کردن
خادمی تو از خودت مایه بذار نه از مردمی که تا خرخره زیر بار گرونی گیر کردن
باید تاسیسات نفتی سعودی ها را از کار انداخت تنها راه برای التماس چین و هند به ایران برای فروش نفت به آنها همین است
منظورش شلیک موشک از یمن به تاسیسات نفتی عربستان است.
شما اصلا تمام دنیا رو به التماس انداختین وهمیشه هم التماس دعا دارید که بتونید همه رو به التماس وادارید
ما آماده ایم... آقایون اصلاح طلب و اصولگرا آقازاده هاو بستگانشونو از کشورهای اروپایی خوش آب و هوای اتریش،سوئیس و آلمان و…و ایالت های امریکا و کانادا سریعا برگردونن ،هرچه قدر در جبهه علم و دانش به هزینه و رنج جوانان مظلوم ، محروم،بیکار و مجرد کشور، تحصیل کردن و با این و اون خوش گذروندن دیگه کافیه، می بایستی خط مقدم جبهه ها رو پر کنند.
بطور خلاصه میتوان گفت که صحبت های آقای خادمی صرفا یک تهدید پوچ و توخالی علیه عربستان است زیرا اصلا مشخص نکرده اند که بدون توسل به قدرت نظامی، چگونه میشود صادرات نفت کشور مزبور را مختل نمود.
فیلم زیاد دیدی دوست عزیز فکر کردی فیلم هندیه
فقط حرف حرف حرف . . .
ایران بگه هیچ کس نمی تونه جای من رو در بازار اوپک بگیره هرکه می تونه بیاد جامو بگیره
اگه همه مثل اوایل انقلاب با هم باشیم همه کار میکنیم ولی شرط اش اینه که مدیرانی که نمیتونن انقلابی باشن از همین الان برن کنار
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
خود مردم رای دادند به شما چه ارتباطی داره؟
سرنوشت این منازعه انشا ا.. با کمک کلاهک های هسته ای آماده انفجار حل شود ...
صحبت های این نماینده بچگانه و دور از اصول دیپلماسی است. اسراییل هزار بلا بر سر فلسطینیان آورده و فجایع دیگری را موجب شده اما هیچگاه نه قبلش اعلام وتهدید کرده و نه بعد از آن به رغم تمام شواهد علیه خود یا تکذیب کرده یا حداکثر سکوت کرده و مسولیت اقدامات خود را نپذیرفته است. آقای خادمی کاری میکند که فردا ترقه هم در عربستان در برود میگویند ایرانیان پشت این جریانند. همین دیروز 37 بیگناه شیعه را سعودیها به جرم ارتباط با ایران گردن زدند. مجلس کارش قانون گذاری است. کمیسیون امنیت ملی آنهم فقط از طریق سخنگویش باید در این موارد اظهار نظر کند. به کمیسیون انژی و عضو بی سیاست آن چه ربطی دارد.
اینها فقط شعاره که مصرف داخلی هم نداره و در نهایت به ضرر مردم تمام میشه . در عمل مثل قبل خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد
مدیران خودرو ساز را جایگزین مدیران وزارت نیرو کنید تا هم قیمت نفت مثل خودرو سه برابر بشه هم با سیاست پنج درصد زیر قیمت بازار و تحویل سال بعد کاری کنیم مشتریها له له بزنن برای خرید نفت ما.
خودشم نفهمید چی گفت
مدیران خودرو ساز را جایگزین مدیران وزارت نفت کنید تا هم قیمت نفت مثل خودرو سه برابر بشه هم با سیاست پنج درصد زیر قیمت بازار و تحویل سال بعد کاری کنیم مشتریها له له بزنن برای خرید نفت ما.
خدا را شکر ما ایرانی ها در لاف زدن هیچ حریفی نداریم !
ﺷﻤﺎ ﻓﻌﻼ ﺑﺮﺟﺎﻡ ﺭﻭ اﺗﺒﺶ ﺑﺰﻥ
مثلا چی کار می کنید ؟
هر کشور دیگری بود تا به حال کارهایی انجام داده بود. اصلا جنگ یمن به خاطر همین بود که عربستان از به قدرت رسیدن شیعیان ترسید چون یمن یکی از راه های مهم تجاری عربستان است.
شاید یکی از مهمترین راهکارها در شرایط حساس فعلی، جلوگیری از صحبت کردن برخی مقامات و مسئولین باشد!!!
بنام خدا باید بزرگترین نیرو را صرف تحقیقات روی فراورده کردن نفت کنیم تا حتی یک قطره ان هم به صورت خام فروخته نشود ونیروهای با نبوغ دانشگاه میتوانند همانطور که در عرصه موشکی قوی بودیم درعرصه نفت هم میتوانیم باید سرمایه گزاری درتحقیقات دردل دشمن وحشت ایجاد کرد با التماس برای فروش نفت به جایی نمیرسیم
بيا بريم حج و دوبى
حرف ملت از اول این بوده که به عربها نمی شود امیدوار بود و اگر دیپلماسی درست نباشد آخرش همین می شود این همه به عراق کمک کردیم واین جواب عراق برای ماست که داره تولید نفت شو بالا می اره و دیگر کشورهای عرب هم همینطور راههای مقابله غیرمستقیم برای اینکار زیاد است تا هزینه ها کاهش یابد فقط لازم است اندکی فکر کرد
بهترین راه حل ، اعلام فروش سلاح و موشک ایرانی به تمام جهان بعلت توقف فروش نفت توسط آمریکا و ازنابش است، درنهایت قراردادن موشک های نقطه زن در اختیار حوثی های یمن جهت کوبیدن سکوهای عربستان و امارات می باشد" رک و شفاف هم اعلام کنید بخاطر تحریم نفتی ما به فروش موشک به هر خریداری ادامه خواهیم داد تا دارو و غذای مردم خود را تامین کنیم"
امسال به تمام کشورهای دوست خود بگویید حج را تحریم کنند تا حالش جا بیاید یک سال خدا بدش نمی اید تا مسلمان و غیر مسلمان را به قتل نرساند
باید باید موشکهایی را که به یمن دادید زودتر از اینها مگفتید بزنند تو تاسیسات نفتی عربستان.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی