بازدید 5230
۶
تحلیلگر چینی:

تحریم ایران بازار نفت را مختل می‌کند

کد خبر: ۸۹۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 23 April 2019
تحلیلگر آکادمی همکاری‌های بین المللی تجاری و اقتصادی چین گفت: تحریم ایران از سوی آمریکا و تمدید نشدن معافیت خرید برای هشت کشور باعث خواهد شد تا بازار نفت به طور جدی مختل شود.

'مای شین یو' روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: حتی در زمانی که آمریکا چنین معافیت‌هایی به هشت کشور داده بود، بازار نفت مختل بود و قیمت‌ها برای مدتی بتدریج روند صعودی پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: روند اوضاع نشان می‌دهد که مناقشه میان آمریکا و ایران شکل جدی تری بخود گرفته است و واشنگتن به دنبال تشدید تحریم‌ها است.

این تحلیلگر چینی ادامه داد: اقدامات آمریکا از ماه می‌سال ۲۰۱۸ علیه ایران و جلوگیری از صادرات بیشتر نفت و گاز این کشور و حالا تمدید نشدن معافیت خرید نفتی از ایران باعث خواهد شد تا عرضه نفت به بازار بین المللی باز هم کمتر شود و این رویکرد باعث اختلال در بازار و بالا رفتن بهای نفت خواهد شد.

'مای' تاکید کرد چین یک کشور بزرگ وارد کننده نفت و گاز در جهان است و وابستگی بسیار بالایی به خرید نفت از کشور‌های دیگر دارد و این روند برایش زیانبار خواهد بود.

وی اضافه کرد وقتی معافیت‌ها تمدید نشود و به دلایل دیگر بین المللی از جمله اوضاع نابسامان در لیبی و ونزوئلا بهای نفت بالا برود، تورم در چین نیز افسار گسیخته خواهد شد و این باعث خواهد شد پکن مجبور به اتخاذ تصمیم‌های تازه‌ای در ابعاد کلان اقتصادی، مالی و پولی شود.

'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه سال گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد، اما بلافاصله دیگر کشور‌های امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می‌کنند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، اما تجربه ماه‌های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۶
دلتون با این تفسیرهای آبکی خوشه
تا کشورهای جهان اسلام چون عربستان وامارات وکویت و عراق و... هستند مختل که سهل است ارزان هم میشود حواهیم دید تحلیلگر کیلویی چند
مسوولین ایران، ایرانی هارو بدبخت کردن
مطمئن باشید هیچ اتفاقی نمی افتد با توجه به اینکه عربستان و امارات کاهش تولید رو جبران خواهند کرد کاری که قبلاً هم انجام داده اند
سنار بده آش.به همین خیال باش.فعلا که اقتصادمون رو ترکونده
هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی