بازدید 7688
۳

افزایش ورود سیلاب به سیستان

کد خبر: ۸۹۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ 23 April 2019

حجم سیلاب ورودی از کشور افغانستان به سمت منطقه سیستان از روز گذشته تاکنون درحال افزایش است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، استاندار اعلام کرد هم اکنون آب با حجم 2 هزار و 500 متر مکعب بر ثانیه در حال ورود به شمال استان است. این سیلاب هم‌چنین خساراتی نیز داشته است.

هم‌چنین مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در خصوص وضعیت اسکان سیل زدگان گفت: تا کنون 831 سیل زده در قالب 157 خانوار در روستا‌های شهرستان هیرمند اسکان داده شدند.

رسول راشکی افزود: 12 تیم عملیاتی امداد و نجات با 10خودروی امدادی،2 فروند بالگرد و چهارفروند قایق در منطقه در حال ارائه خدمات به مردم سیل زده هستند.

وی ادامه داد: هم‌چنین 135دستگاه چادر، 135تخته موکت، 524 تخته پتو و 15سبد غذایی در بین آسیب دیدگان ناشی از سیلاب در سیستان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: روستای ارگ میر علی در محاصره کامل سیلاب قرار گرفته و هیچ گونه دسترسی به این روستا وجود ندارد.

وی افزود: هم‌چنین روستا‌های دهمرده، یوسف زهی و عنایت در خطر سیلاب قرار دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: ساکنان 9 روستای نمرودی، دشک، آبیل، اسماعیل علی، شندک غلامرسول، لورگ خاری، یوسف زهی، بلوچ آبیل و خانه های عبدالله هیرمند به دلیل جاری شدن سیلاب در روزهای اخیر تخلیه و در مکان‌های امن اسکان داده شدند.

عبدالرحمن شهنوازی با بیان این‌که آبگرفتگی این روستاها ناشی از شکستگی دایک کانال نیاتک بوده است، گفت: ساکنان این روستا توسط نیروهای جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در مکان امن اسکان داده شدند.

وی افزود: هم‌چنین با توجه به شدت سیلاب جاری شده از سوی افغانستان و مشکل ایجاد شده در بخشی از دایک نیاتک هیرمند علاوه بر این روستاهای دچار سیلاب، 9 روستای دیگر این شهرستان نیز در معرض آبگرفتگی قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: پنج مسیر ارتباطی در هیرمند به دلیل جاری شدن سیلاب همچنان مسدود است.

وی افزود: سیلاب‌های غیرقابل کنترل افغانستان از طریق رودخانه هیرمند با حجم زیاد همچنان درحال وارد شدن به منطقه سیستان است.

شهنوازی اظهار کرد: هم اینک تمام امکانات برای رفع مشکل به وجود آمده و هدایت سیلاب به سمت تالاب بین المللی هامون بسیج شده است.

ایجاد دایک حفاظتی توسط سپاه

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا نیز گفت: قسمتی از رودخانه نیاتک که بر اثر سیلاب دچار شکستگی شده بود توسط سپاه رفع مشکل و ترمیم شد.

سرتیپ پاسدار محمد مارانی افزود: قسمتی از رودخانه نیاتک که بر اثر سیلاب دچار شکستگی شده و منجر به تخلیه پنج روستا شده بود، توسط سپاه رفع مشکل شد.

وی گفت: این پل از نقاط دیگری هم شکسته است که سپاه و ستاد بحران با همکاری هم در حال رفع مشکل آن هستند، در این زمینه دو نقطه از پل توسط سپاه و یک نقطه دیگر توسط سپاه و ستاد بحران در حال رفع شکستگی می‌باشد.

به گفته فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا، روستاهای بلوچ هابیلی و شندک که امروز در معرض آبگرفتگی بودند سپاه برای آنها دایک حفاظتی ایجاد و موقتا از خطر آبگرفتگی رهایی پیدا کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کاش اینقدر تدبیر وجود داشت که این آبها را برای مردم این سرزمین حفظ و ذخیره کرد . ساختن سد جایش را به اختلاس داده
نفع این سیل برای سیستان و بلوچستان هزاران برابر زیان کنونی ان است . مردم عزیر این خطه در دهه گذشته به خاطر خشکسالی رنج فراوان کشیدند و شماری از جوانا بلوچ برای یافتن کار اواره نقاط دیگر شدند. ان شا< الله که خسارت هم با تلاش مسوولان به حداقل برسد و این خطه که روزگاری انبار غله ایران بود دوباره رونق بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
آفرین
از آدمهای خوشبین خوشم میاد
و از آدمهای بدبین و نق نقو بدم میاد. که فقط نشسته اند و نق می زنند. هیچ راه حل منطقی هم ارائه نمی دهند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار