بازدید 3673

عبدالناصر همتی با مقامات عراقی گفت و گو کرد

کد خبر: ۸۹۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰ 23 April 2019

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با سفر به بغداد پایتخت عراق با چندتن از مقامات عراقی دیدار و گفت و گو کرد.

عبدالناصر همتی با مقامات عراقی گفت و گو کرد

به گزارش ایرنا، یک منبع مطلع به ایرنا گفت: سفر 'عبدالناصر همتی' رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به بغداد برای تکمیل توافقات پولی و بانکی انجام شده در جریان سفرهای 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد و عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به تهران صورت گرفته است. 

وی گفت: همتی روز یکشنبه وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت با عادل عبدالمهدی نخست وزیر، و وزیر دارایی و نیز همتای عراقی خود دیدار و گفت و گو کرد. 

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران 16 اسفندماه گذشته و پیش از سفر رسمی روحانی به بغداد (20- 22 اسفندماه 97)نیز برای مذاکره با مقامات عراقی وارد بغداد پایتخت این کشور شد و طی دو روز اقامت در پایتخت عراق علاوه بر مذاکره با مسوولان پولی و اقتصادی عراق و دیدار با فعالان اقتصادی دو کشور، همچنین با رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق نیز دیدار و گفتگو کند. 

رئیس کل بانک مرکزی پس مذاکرات طولانی با همتای عراقی خود از توافق دو کشور روی اصول اساسی فعالیت های بانکی و نحوه ارتباط بانکی خبر داد. 

همتی گفت: در خصوص نحوه پرداخت بدهی های دولت عراق و همچنین نحوه فعالیت شرکت های صادرکننده بخش خصوصی دو کشور و نحوه نقل و انتقال پول آنها بحث کردیم و توافقاتی خوبی در این زمینه انجام شد. 

وی افزود: بر اساس توافقات انجام شده، روابط پولی و بانکی ما و عراق در قالب یورو و دینار خواهد بود، بنابر این بانک مرکزی ایران هم حساب دیناری در عراق خواهد داشت و هم یورویی و تعاملات بانکی را از طریق بانک های عراقی انجام می دهیم. 

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: توافقی که بین دو کشور امضا شده سبب می شود ارتباط خوبی بین بانک های ایرانی مستقر در عراق با بانک های عراقی برقرار شده و امکان این که بانک های عراقی هم بتوانند در ایران شعبه بزنند وجود دارد. 

همتی گفت: بر پایه توافقنامه ای که در این سفر میان بانک های مرکزی دو کشور امضا شده است، فعالیت های بانکی میان ایران و عراق ان شاالله در سطح بسیار بالاتری از وضعیت کنونی توسعه خواهد یافت. 

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزود: بر این اساس موانع پرداخت بدهی های طرف عراقی مربوط به صادرات گاز و برق به این کشور بر طرف شده است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر