بازدید 9793

ترامپ: جان کری توصیه‌های بدی به ایران ارائه می‌دهد

کد خبر: ۸۹۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴ 22 April 2019

رئیس جمهور آمریکا گفت که عربستان و دیگر اعضای اوپک تفاوت در تامین نفت را پس از اعمال کامل تحریم نفتی علیه ایران جبران خواهند کرد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه کاخ سفید به‌طور رسمی اعلام کرد به معافیت‌های تحریم نفتی ایران پایان خواهد داد، در پیامی توئیتری تصریح کرد: عربستان سعودی و دیگر اعضای اوپک تفاوتی که اکنون به دلیل اعمال کامل تحریم‌ها علیه نفت ایران در تأمین نفت به وجود می‌آید را جبران خواهند کرد.

ترامپ در ادامه پیام خود نوشت: ایران از سوی جان کری (وزیر امورخارجه پیشین آمریکا) و کسانی که به او کمک کردند تا آمریکا را به سمت توافق هسته‌ای بسیار بد با ایران سوق دهند، توصیه‌های خیلی بدی دریافت کرده است.

رسانه‌ها پیش از این گزارش داده بودند که جان کری به وزیر امورخارجه کشورمان توصیه کرده است که تا پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ در توافق هسته‌ای باقی بماند.

کاخ سفید امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور افزایش فشار بر ایران، معافیت‌های نفتی اعطا شده به هشت کشور برای تجارت با ایران را تمدید نخواهد کرد.

دولت آمریکا سال گذشته به دلیل جلوگیری از افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی به هشت کشور خریدار نفت خام ایران معافیت‌هایی را اعطا کرد.

در این بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است: دونالد ترامپ تصمیم گرفته است که معافیت‌های نفتی را که در اوایل ماه مه (دوازدهم اردیبهشت ) منقضی می‌شود، تمدید نکند. این تصمیم برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران اتخاذ شده است تا نظام جمهوری اسلامی اصلی‌ترین منبع درآمدش را از دست دهد.

آمریکا به همراه عربستان سعودی و امارات متحده عربی، سه تولید کننده بزرگ انرژی و همچنین دوستان و شرکایمان متعهد شده‌ایم که بازار جهانی نفت را تأمین کنیم. ما توافق کرده‌ایم که اقداماتی به موقع اتخاذ کنیم تا در صورت حذف نفت ایران از بازار، تقاضای جهانی برآورده شود.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرده است که به طور مداوم به تحریم‌های یک‌جانبه اعمال شده آمریکا علیه ایران اعتراض می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در یک کنفرانس خبری گفت که همکاری دوجانبه پکن و تهران مطابق مقررات انجام می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر