بازدید 3264
۱

جهش قیمت نفت خام همزمان با احتمال تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت خریداران نفت ایران

در روز دوشنبه قیمت نفت خام در بازارهای جهانی جهشی بیش از ۲ درصدی را تجربه کرده و به مقادیری که از نوامبر سال ۲۰۱۸ سابقه نداشته رسیده است. طبق منابع رویترز و سایر خبرگزاری‌ها واشنگتن به زودی اعلام خواهد کرد که کلیه صادرات نفت ایران باید قطع شده یا با تحریم‌های جدید مواجه شود.
کد خبر: ۸۹۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 22 April 2019

تابناک اقتصادیدر روز دوشنبه قیمت نفت خام در بازارهای جهانی جهشی بیش از ۲ درصدی را تجربه کرده و به مقادیری که از نوامبر سال ۲۰۱۸ سابقه نداشته رسیده است. طبق منابع رویترز و سایر خبرگزاری‌ها واشنگتن به زودی اعلام خواهد کرد که کلیه صادرات نفت ایران باید قطع شده یا با تحریم‌های جدید مواجه شود.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام دریای شمال (برنت) در ساعت ۲:۲۲ به وقت گرینویچ در معاملات آتی به قیمت ۷۳ دلار و ۷۷ سنت معامله شد که نسبت به معامله قبلی افزایش 2.5 درصدی داشته است.

نفت سبک WTI ایالات متحده نیز در معاملات آتی به قیمت هر بشکه ۶۵ دلار و ۳۹ سنت معامله شد.

هر دوی این قیمت‌ها بالاترین نرخ از تاریخ نوامبر ۲۰۱۸ هستند.

جهش قیمت نفت خام همزمان با احتمال تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت خریداران نفت ایران

اخبار مبنی بر اینکه ایالات متحده در روز دوشنبه طی بیانیه ای اعلام خواهد کرد که کلیه خریداران نفت ایران باید در اسرع وقت واردات خود را قطع کرده یا مورد تحریم های آمریکا قرار گیرند اولین بار در روز یکشنبه در نشریه واشنگتن‌پست منتشر شد.

ایالات متحده در ماه نوامبر و پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به صورت یکطرفه از برجام خارج شد، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد.

با این حال واشنگتن به هشت خریدار اصلی نفت ایران که عموما کشورهای آسیایی هستند معافیت‌های اعطا کرد تا بتوانند به صورت محدود به مدت ۶ ماه به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

پایان این معافیت ها بیشترین تاثیر را بر خریداران آسیایی خواهد داشت.

بزرگترین خریداران نفت ایران چین و هند بوده که هردو در حال لابی گری برای تمدید معافیت ها هستند.

کره جنوبی خریدار اصلی نفت فوق سبک ایران است چرا که در پالایشگاه‌ها و صنعت پتروشیمی خود به این محصول  نیاز اساسی دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که همین حالا نیز عرضه در بازار نفت با محدودیت بسیاری مواجه است.

ستون نویس واشنگتن پست در این باره نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا مایک پمپئو، در روز دوشنبه اعلام خواهد کرد که از تاریخ دوم ماه می این وزارتخانه دیگر هیچ معافیت ای به کشورهایی که در حال حاضر در حال واردات نفت خام یا فوق سبک از ایران هستند اعطا نخواهد کرد.

این مسئله قطعاً باعث افزایش قیمت در بازار نفت خام خواهد شد.

چرا که سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک نیز در راستای تنظیم قیمت بازار و عرضه و تقاضا از ابتدای سال جاری میزان تولیدات خود را محدود کرده است.

در ایالات متحده آمریکا نیز شرکت های حوزه انرژی دو عدد از تعداد دکل های نفتی فعال خود کم کرده و در حال حاضر مجموعا ۸۲۵ دکل نفتی در این کشور فعال هستند.

در نتیجه این اتفاقات در سال جاری، نفت خام دریای شمال برنت بیش از ۳۰ درصد و نفت سبک WTI ایالات متحده بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بایستی از فرصت طلایی بدست آمده هرچه سریعتر در جهت اصلاحات ساختار اقتصادی و اداری کشور بهره جست و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری مد ظله العالی کشور را از صادرات نفت بی نیاز نمود. به پتانسیل های واقعی موجود در کشور شامل جوانان تحصیل کرده و نخبه کشور به معنی واقعی بها داد و به ضرورت اصلاح اقتصاد و مدیریت کشور پس از گذشت بیش از یک قرن چه با غرب و چه بدون غرب تن داد و هزینه آن را پرداخت نمود .
تا ایران و ایرانی بتواند یک بار دیگر هویت و اصالت واقعی خود را در جهان که ترکیبی از هوش ، زکاوت ، خلاقیت ، هنر و سخت کوشی و تلاش است بدون نیاز به اقتصاد نفتی رانت پرور ، فساد آور و دزدپرور به خود و جهانیان ثابت کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان