بازدید 5372

ضرورت افزایش نظارت بر استانها و تفویض اختیار به مسئولان محلی

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس اعتقاد دارد امروزه کشورمان درگیر مشکلات کلان است لذا مسئولان کشوری باید در سطوح کلان درگیر امور باشند و مسائل استانی را در استانها حل و فصل کنند.
کد خبر: ۸۹۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 21 April 2019

سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با ضرورت تمرکززدایی و افزایش اختیار استانها در امور مختلف، گفت: باید به سمت تحقق دولت الکترونیک حرکت کنیم و در این میان زمینه انجام استعلام نامه های اداری در استان ها را فراهم کنیم زیرا امروزه تمرکزگرایی در پایتخت دغدغه هایی را فراهم کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: باید به نحوی وظایف در استانها از استانداران تا مسئولان شهرستانی و محلی تقسیم شود که امور در کمترین زمان به ثمر برسد و همچنین میزان مراجعات افراد از استانها به تهران نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کرد مسئولان کشوری همانند مسئولان محلی از اشراف مناسب در امور استانی برخوردار نیستند، ادامه داد: در واقع وقتی برای تصویب برخی از پروژه های اقتصادی تصمیم گیری منوط به برگزرای جلسه در پایتخت می شود، امکان اتخاذ تصمیم و اقدام مناسب کاهش می یابد در صورتی که می توان با افزایش اختیار به مسئولان استانی علاوه بر باز گذاشتن دست آنها برای تصمیم گیری، زمینه پاسخگویی را افزایش داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه امروزه کشورمان درگیر مشکلات اقتصادی کلانی است لذا مسئولان کشوری باید در سطوح کلان درگیر امور باشند و مسائل استانی را در استانها حل و فصل کنند، تصریح کرد: این مهم در حالیست که طبق قانونی اساسی مانعی برای افزایش اختیار در استانها وجود ندارد که امری قابل تامل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال رونق تولید شاهد تحولی جدی در امور اداری استانی و محلی باشیم تا از این طریق بتوان هدف و آرمان شعار سال جاری را محقق کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار