بازدید 4515

بازداشت یک وزیر دولت عمر البشیر هنگام فرار از کشور

کد خبر: ۸۹۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳ 20 April 2019

وزیر امور جوانان و ورزش دولت عمر البشیر رئیس جمهور برکنار شده سودان قصد داشت سوار بر هواپیما شود و کشور را ترک کند که مردم او را بازدشت کردند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «حاج ماجد سوار» وزیر سابق ورزش و جوانان سودان در پی سقوط حکومت عمر البشیر رئیس‌جمهور مخلوع این کشور قصد داشت از فرودگاه خارطوم کشورش را ترک کند که دستگیر شد.

فعالان و کاربران اینترنتی سودان ویدئوی مربوط به بازداشت این وزیر دولت عمر البشیر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

به گزارش پایگاه خبری سودان تریبون، این ویدئو نشان می‌دهد که جمع زیادی از مردم سودان به همراه نیروهای نظامی وزیر مذکور را که قصد خروج از سودان داشت، دستگیر کردند.

ماجد سوار همچنین سفیر کشورش در لیبی و همچنین از رهبران حزب حاکم کنفرانس ملی سودان بود.

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اخیرا در پی عزل عمر البشیر، تعدادی از مسئولان کشورش را از سمتشان برکنار کرده است.

به دنبال تشدید تظاهرات علیه دولت سودان، نیروهای ارتش در تاریخ 11 آوریل جاری نهادهای دولتی را محاصره و بیش از 100 عضو حزب کنگره ملی حاکم این کشور را بازداشت کردند.

زین العابدین الکباشی ابراهیم سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان دو روز پیش در یک نشست مطبوعاتی در خارطوم گفته بود که «عبدالله و عباس برادران عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع این کشور به اتهام فساد مالی بازداشت شده‌اند».

از سوی دیگر، محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای واکنش سریع ارتش سودان هفته گذشته در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی محلی اعلام کرده بود که عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع این کشور در بازداشت خانگی در خارطوم قرار دارد و این کشور را ترک نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار