بازدید 9776

تعدادی از اساتید پیمانی دانشگاه پیام نور از اخراج خود خبر دادند

برخلاف اظهار نظر وزیر علوم مبنی به مهلت دادن به رفع مشکل اساتید پیمانی دانشگاه پیام نور و مهلت دادن به شماری از ایشان برای تکمیل سوابق شان، شماری از این اساتید از اخراج قریب الوقوع خود خبر می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 20 April 2019
برخلاف اظهار نظر وزیر علوم مبنی به مهلت دادن به رفع مشکل اساتید پیمانی دانشگاه پیام نور و مهلت دادن به شماری از ایشان برای تکمیل سوابق شان، شماری از این اساتید از اخراج قریب الوقوع خود خبر می‌دهند.

به گزارش «تابناک»، آن گونه که اخبار رسیده نشان می‌دهد، قرار است تا خرداد ۹۸ حدود ۶۰ الی ۸۰ نفر از اساتید پیمانی این دانشگاه اخراج شوند. اساتیدی که بر اساس قوانین فعلی می‌بایست خیلی پیشتر تعیین تکلیف می‌شدند، اما حالا قرار است به در خروج هدایت شوند؛ درست مانند آنچه چندی پیش برای برخی همکارانشان رخ داده است.

یکی از این اساتید در این باره به مهر گفته: دانشگاه پیام نور سال ۸۶ تعدادی از اساتید این دانشگاه را از طریق فراخوان و تعدادی را هم از طریق دانشگاه جذب کرد. افرادی که از طریق فراخوان جذب شده بودند به صورت رسمی از طریق مرکز جذب وزارت علوم و با طی کردن مصاحبه‌های علمی و عمومی آن سال، از بین متقاضیان پذیرفته شده و به صورت کتبی دعوت به کار شدند، سپس مرکز جذب وزارت علوم پرونده‌ها را بررسی کرده و با عضویت پیمانی همه موافقت کرد و بر همین اساس برای همه افرادی که از طریق فراخوان جذب شده بودند، حکم کارگزینی پیمانی صادر شد.

حکمی که البته پایان راه نبود و بعد از دو سه سال بی اعتبار شد چراکه احکام بعدی این افراد ب. پیمانی مشروط و سپس پیمانی برگردانده شد. وضعیتی که استاد معترض در شرح آن می‌گوید: در آن حکم پیمانی برای همه ما ردیف استخدامی و کد استخدامی ۱۱ رقمی لحاظ شده و از طرف امور استخدامی هر فردی دارای حکم کار گزینی و ردیف استخدامی باشد از نظر دولت یعنی تمام فرایند استخدامی وی طی شده است.

وی ادامه می‌دهد: تخلفی که صورت گرفته این است که دانشگاه پیام نور طبق دستورالعمل مرکز جذب هیات علمی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، می‌بایست از زمانی که فرد در فراخوان رسمی شرکت می‌کند و مدارک خود را کارگزاری می‌کند، تا ۱۴۴ روز تعیین تکلیف می‌کردند. یعنی پرونده‌ها باید همان سال به وزارت علوم ارسال می‌شد، اما ۱۰ سال در پیام نور مانده است.

ماجرا، اما به این وضع نمانده و اعتراض‌ها و کشمکش‌های فراوان موجب شده که اکنون افراد درگیر در این ماجرا به سه دسته تقسیم شوند: یک گروه که توسط دانشگاه پذیرش شده بودند و بدون بررسی، حکم پیمانی دریافت کردند، گروه دیگر که توسط فراخوان وزارت علوم پذیرش شده بودند، پرونده شان بر اساس شاخص سال ۹۵ و ۹۶ بررسی شود و در نهایت گروه سومی که عدم اولویت خوردند تا دستشان از همه جا کوتاه شود.

افرادی که مهرماه گذشته شماری شان به در خروج هدایت شدند و مابقی هم ظاهرا قرار است در پایان سال تحصیلی جاری به این سرنوشت مبتلا شوند. سرنوشتی به غایت تلخ برای اساتیدی که مدت زیادی است در صف انتظار برای نهایی شدن فرایند جذب قرار دارند و یک هفته پیش وزیر علوم از مهلت دادن به ایشان برای تکمیل سوابق شان خبر داده بود.

آن گونه که منصور غلامی گفته، در این پرونده حدود ۹۰۰ نفر تحت عناوین غیرمعمول دستیار آموزشی یا پیمانی مشروط، به کار گرفته شده‌اند که تاکنون ۶۳۲ نفر از ایشان تعیین تکلیف شده‌اند و بقیه هم منتظر اعلام نظر هیات مرکزی جذب هستند. با این ملاحظه که ۷۰ تا ۸۰ نفر شرایط لازم را از نظر سوابق علمی و پژوهشی برای جذب هیات علمی نداشته‌اند که به ایشان فرصت داده شده تا سوابق پژوهشی خود را تکمیل کنند.
 
گفتنی است «تابناک» آمادگی دارد پاسخ مسئولان وزارت علوم و دانشگاه پیام نور به این گزارش را دریافت و منتشر نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
ما استاد دانشگاه می خواهیم چَه کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
- مسئولان محترم پیام نور پاسخ دهند چرا حقوق و مزایای دوران مرخصی زایمان بانوان هیات علمی را قطع می کنند؟
- چرا باید یک هیات علمی 60 عنوان درسی در یک ترم تدریس کند تا 160 ساعت موظفیش پر شود؟
...

تمام این دانشگاه های آزاد و پیام نور و مجازی و غیرانتفاعی و راه دور و ... مسبب و عامل فلاکت جوانان و وضعیت امروز کشور هستن.

با مدرک و دلیل و آمار ثابت می کنم از روزی که اولین دانشگاه این چنینی تاسیس شد چه بر سر جوانان که سرمایه مملکت بودند اومد...

در دوران دبیرستان در یک کلاس چهل نفری شاگرد اول میرفت دانشگاه و موفق می شد... دیگری ها به ترتیب تکنسینی چیزی می شدن و موفق می شدن... آخری ها هم بالاخره راننده ای نمیدونم لوله کشی چیزی می شدن و موفق می شدن...

اما الان همه شان میرن دانشگاه و چون استعداد ندارن هیچی نمیشن... همه جا پر لیسانس میشه پس مدرکشان هم بی ارزش میشه... عمرشون تلف شده و حرفه آموزی نکردن کار بلد نیستن... سرمایه شان را شهریه دادن تو جیبشون یک ریال نمونده... نتیجه: یک نفر سر خورده و میانسال بدون شغل و بدون امید و هدف... یعنی کاندیدای بالقوه اعتیاد!
اساتید دانشگاه برای عبور از پیمانی و ورود به وضعیت رسمی باید حداقل های اموزشی و پژوهشی را داشته باشند که آیین نامه های وزارت ان حداقل امتیازات را تعیین کرده است و برای پیام نور نیز راحت تر است. اینها بعد از 12 سال هنوز به این حداقل ها نرسیده اند! در حالی که باید 5 ساله می رسیدند. این همه فارغ التحصیل دکتری باسواد در کشور داریم که شغلی برایشان نیست. شما بفرمایید که اینها چرا نبایستی اخراج شوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
حاجی انگار تو باغ نیستی
اینها نگفتن از پیمانی به رسمی-آزمایشی، گفتند هنوز حکم پیمانی قطعی براشون صادر نشده و
با عناوینی مثل پیمانی مشروط سرگردانشون کردند
خب این هم از سال رونق تولید
اخراج جوان های تحصلیکرده ها که مشغول تدریس بودند
در این جمع اخراجی تعدادی ایثارگر وجود دارند که از همان سال با عنوان ابتدائی مربی به جای دستیار به کار گرفته شدند. ولی حکمشان دستیار آموزشی شد.و این ها را ظی این مدت 12 سال از سال 86 در همین وضعیت بلاتکلیف نگه داشتند و اکنون تقریبا حقوق همه آنان را قطع نموده و دستور تسویه حساب برایشان صادر کرده اند. تسویه حساب بدون هیچ گونه مزایا. الآن جوان ده سال ازدواج کرده ای هست از این دستیاران با فرزند که از مهر سال گذشته هیچ حقوقی دریافت نکرده است. مسؤولین به داد این مردم برسند.
پیمانی. یعنی قراردادی و نگاهی به احکام انها هم نشان می دهد که خرید خدمت توسط دانشگاه یک ساله هست و الان با کم شدن متقاضیان پیام نور مازاد هستند و قرارداد تمدید نمی شود و نه اینکه اخراج شوند. موضوعی که مهم هست. دستگاههای نظارتی باید مواضب باشند جای افراد خارج شده. اقازادگان را استخدام نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
..... تو هنوز فرق قراردادی و خرید خدمت و پیمانی رو نمیدونی اومدی نظر الکی میدی.... تو واقعا فکر میکنی خرید خدمت با پیمانی یکیه؟؟؟؟؟؟؟؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
ببخشید استاد ارجمند، شما تفاوت قرارداد تمدید نمی شود با اخراج را توضیح دهید.بنده خدا فارغ التحصیل شده و 12 سال قبل با ازدحام دانشجو که داشتند به کارش گرفتند.و ترمی 13 واحد(در پیام نور 20تا30 عنوان درس هست)روی دوشش گذاشتند.حالا میگن برو.الآن کجا برود با همسر و دو فرزند و زندگی وقسط و مشکلات.خسته و گرفتار.یکیشون را دیدم نا در وجودش نبود.جلو زن وبچش 9 ماهه حقوق نگرفته.
توی سازمان زمین شناسی کشور هم کارمندانی باسابقه از 5 سال تا 25 سال خدمت داریم که هنوز قرارداد خرید خدمت یا قرارداد کار معین هستند و هیچکس هم پاسخگو نیست.شکایت هم به جائی نمیرسه.
12 سال است افراد را سر دوانده اند .حالا میگن تسویه !!!!! همان وقت همشون کار بود بروند.الآن مشکل سن و دیگر مسائل و نیز کمبود شغل.حالا مردم را دربدر میکنند.
الان 7 ماه است قرارداد پیمانی ام تمدید نشده، چک‌هایی که از قبل داشتم برگه شده. وام‌هایی که گرفته بودم نتونستم پرداخت کنم و همکارهای ضامن از حسابشون پرداخت کردند. معیشت زندگی رو دیگه نمیتونم تامین کنم و پدرم خرجی زندگی خانوادم رو میده. یواش یواش به مرز فلاکت و بدبختی و سرافکندگی نزدیک میشم.
معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور چند ماه قبل در خبرها اعلام نمودند تعدیل نیرو نداریم از طفی معاونت اداری نالی اعلام نموده اند سال جاری 3000 نیروی پیام نور بازنشست می شوند با این حساب پیام نور امسال باید مشکلات بسیار کمتری در پرداخت حقوق کارکنان خود داشته باشد و بنابراین تعدیل برخی اعضا علمی یا عدم تمدید قرارداد موضوعیت نباید داشته باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل