بازدید 23452
بار دیگر بی‌تفاوتی مسئولان در مقابل تحریم؛

سخنان حجت‌الاسلام صدیقی، همان ادامه «کاغذپاره» خواندن تحریم‌هاست/ باید با تحریم مقابله کرد، نه اینکه منتظر معجزه ماند!

چنین سخنانی را می توان ادامه همان «کاغذپاره» خواندن تحریم های ظالمانه علیه ملت و کشور ایران دانست، چون حتی در روایات و آیات قرآنی هم به صراحت تأکید شده، نباید زیر بار ظلم و زورگویی رفت، بلکه باید در مقابل آن ایستاد و بهترین راه ایستادگی در جامعه جهانی علیه چنین اقداماتی، در پیش گرفتن روش های مورد قبول کشورها، ملت ها و جامعه جهانی است تا بتوان با منطق چنین اقداماتی را محکوم کرد.
کد خبر: ۸۹۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴ 20 April 2019

در جای جای سخنان امام (ره) و رهبر انقلاب بر برقراری ارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف دنیا و همچنین توسعه این روابط مبتنی بر سه اصل «عزت، حکم و مصلحت» به چشم می آید و مورد تNکید قرار می گیرد، اینکه عده ای در عمر بیش از 40 ساله انقلاب اسلامی اقداماتی انجام داده و یا سخنانی بیان کرده اند که ناشی از حصارکشی دور کشور و عدم ارتباط و تعامل با دنیا بوده است، بر خلاف منافع جمهوری اسلامی است.

به گزارش «تابناک»؛ سال 85 محمود احمدی نژاد در جریان بیست و ششمین سفر استانی اش به یزد قطعنامه های صادر شده و تحریم ها را «کاغذپاره» خواند؛ رویکردی که شاید در عرصه بین المللی هیچ کشوری آن را در پیش نگیرد و تلاش کند اگر جامعه جهانی اقدامی علیه او انجام دادند، هرچقدر هم آن تصمیم ظالمانه باشد، به ادله، منطق و استدلال های حقوقی، مانع اجماع سازی علیه کشور بشوند.

احمدي نژاد طی سخنانی گفته بود: «شما فکر مي کنيد اگر جمع شويد و کاغذ پاره صادر کنيد، مي توانيد جلوي ملت ايران را بگيريد، شما بيست و هشت سال مخالفت کرديد، محاصره اقتصادي، تحريم و فشارهاي سياسي را انجام داديد، اما امروز ملت ايران هسته اي است و اگر باز هم تکرار کنيد، حاصل آن را خواهيد ديد و بدانيد اين حرکت شما بر اراده ملت ايران اثري نخواهد داشت.»

سخنان حجت‌الاسلام صدیقی همان ادامه «کاغذ پاره» خواندن تحریم‌هاست/ باید با تحریم مقابله کرد نه اینکه منتظر معجزه ماند!

در سال های پایانی دولت او و همچنین طی روزها و ماه هایی که برای برجام وقت گذاشته شد، خیلی از مردم و مسئولان تاثیر این به اصطلاح «کاغذپاره ها» را دیدند. درست است که بخشی از جامعه جهانی و در رأس آن آمریکایی ها به ناحق اقدامات بسیاری علیه کشور ما بعد از انقلاب اسلامی انجام داده اند، طبیعتا این حق ملت، کشور و مردم ماست که برای جلوگیری از چنین اقدامات ظالمانه ای دست به کار شوند و علیه آن اقدام کنند.

دیروز هم در سخنان مشابهی نظیر آنچه احمدی نژاد در سال 85 گفته بود، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: چرا نگرانید که تحریم باشد و تشدید شود؛ به جهنم که تشدید شود. مگر شما خدا ندارید. مگر خداوند کم داده است. مگر قرآن نمی خوانید؟ شما کی هستید؟ این فرانسه و آن آمریکا خودشان دچار چالش هستند.

وی ادامه داد: هرکس در این درگه مقرب تر است جام بلا بیشترش می‌دهد. خداوند امتحان می‌کند. سردار سلیمانی می‌گفت هروقت فشارها بیشتر می‌شود امید ما برای زایش بیشتر می‌شود. مثل درد زایمان است، به ناله درمی‌آورد اما امید زایش هست. خداوند با فشارهای بین‌المللی می‌خواهد امتحانتان کند. آنچه برای ملت ما در این حوادث پیش می‌آید کارنامه درخشانی برای مردم ماست که در طول انقلاب وجود داشته است.

چنین سخنانی را می توان ادامه همان «کاغذپاره» خواندن تحریم های ظالمانه علیه ملت و کشور ایران دانست. چرا که حتی در روایات و آیات قرآنی هم به صراحت تأکید شده است که نباید زیر بار ظلم و زورگویی رفت. بلکه باید در مقابل آن ایستاد و بهترین راه ایستادگی در جامعه جهانی علیه چنین اقداماتی در پیش گرفتن روش های مورد قبول کشورها، ملت ها و جامعه جهانی است تا بتوان با منطق چنین اقداماتی را محکوم کرد.

واژه ظلم با دیگر مشتقات آن كه در همه آنها معنای ستم و بی عدالتی مشترك است، 289 بار در قرآن و 26 بار هم در مشتقاتی آمده است كه معنای ظلمت و تاریكی می‌دهد. بیان قرآن به مبحث ظلم، آن هم به این گستردگی، حاكی از آن است كه امری مبتلا به است و هشداری است برای روی آورنده به قرآن كه در فهم آیات الهی باید سخت مراقب باشد تا در ورطه ظلم نیفتد؛ «هر كه بار ستمی به دوش داشته باشد حتماً زیان دیده است .» ( سوره طه آیه 111)

قطعا با چنین منطقی نظیر «کاغذپاره خواندن تحریم ها»ی ظالمانه علیه مردم کشورمان یا اینکه خب نباید از اعمال تحریم و تشدید آن نگران بود، نه تنها باری از روی دوش مردم و کشور برداشته نمی شود، بلکه هر روز بر میزان مشکلات نیز افزوده خواهد شد. این را می توان در راستای همان واکنشی ارزیابی کرد که دشمن از اعمال تحریم ها به دنبال آن است.

طبیعتا در مقابل زورگویی دشمن و انجام اقدامات ظالمانه آنها علیه مردم و کشورمان باید ایستاد و تلاش کرد در جامعه جهانی علاوه بر اینکه این ابزار محکوم می شود، به ناکارآمدی و از بین بردن اثرات آن همت گماست. از طرفی باید با استدلال و منطق و انجام اقدامات حقوقی، حق پایمال شده مردم و کشور را احصا کرد و از دشمن گرفت، نه اینکه به امید قضا و قدر نشست و منتظر معجزه ماند!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۹
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۴۷
آخر چه کسی است که منافع ملی را تشخیص ندهد؟ مگر امکان دارد اینهمه جناح راست افراطی، از مرحله پرت باشند و منافع مردم ایران را نادیده بگیرند؟ چرا شفاف نمی گویند حرفشان را شاید اوضاع درونیمان و این خشم فروخفته کمی آرام تر شود؟!!
پاسخ ها
معلم ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
حقوق فروردین ما معلما هنوز پرداخت نشده اما چرا در روز عید باید جیبمون خالی باشه؟؟؟!!!
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
شما هم چپ افراطی هستید و از بقیه بیشتر پرتید تابلوئه
توسی
| France |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
بیشترین فشار تحریم و رانت و اختلاس و...روی اقشار ضعیف و متوسط است معلم کارگر کارمند کشاورز دامدار و..‌
بگو آخه شما اصلا میدونی پیاز کیلو 15 هزار تومن یعنی چی؟؟/
آقای صدیقی و امثالهم با این سخنان خود ملت را به سخره گرفته اند . ایشان بایستی از مردم عذر خواهی نمایند.
با سلام
موافقم با استدلال شما
ولی یک سوال مهم این است که امام جمعه باید شم سیاسی درستی از اوضاع روز داشته باشد ولی چرا افراد بهتر و آگاهتر انتخاب نمی شوند؟
چقدر باید این ملت هزینه سخنان نا سنجیده ی این قبیل آقایان تریبون دار را تحمل کنند؟
متاسفانه افراد کمتری از این آقایان کمک به حل مسله کردند و بیش‌تر هزینه تراش بودند !!!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
مشکل اینجاست که یک مدیر ضعیف و مشکل دار اصلا دوست ندارد تا با افرادی از خود قوی تر و باسوادتر کار کند
متاسفانه همفکران و علاقمندان احمدی نژاد کم نیستند
ایشون که زیر بار فشار و تحریم نیست حق داره همچین حرفی بزنه .
هر شخصی ترسو است زیر کامنت من چیزی ننویسد

ما باید ضرب العجل برای آمریکا تعیین کنیم، جلوی چشم جهانیان اعلام کنیم، دولت آمریکا 1 ماه وقت دارد تحریم نفتی را ملغی نماید، در غیر اینصورت، ایران حق خود میداند که تمامی کشتی های نظامی و تجاری امریکایی را از عبور از تنگه هرمز منع کند. والسلام
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
مثل اینکه فراموش کردی داروهاتو بخوری؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
داداش تنگه هرمز ابهای بین المللی داره...همش که مال ما
نیست...بستنش ینی تجاوز به حریم آبهای بین المللی و امارات..و ینی اعلان رسمی جنگ نظامی.
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
علی برکت الله اخوی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
!!داداش چی زدی
مشاور
| Lao People's Democratic Republic |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
این دولت خدمت گذار اربابه
نفت رو داره مفت میفروشه به ارباب
اونوقت قیمت رو در داخل کشور افزایش میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
یه نگاه به منفی ها بندازی نظر مردم را نسبت به خودت میفهمی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
نه بابا؟
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
یعنی می‌فرمایید جلوی ناو هواپیمابر آمریکا و یا ناوهای جنگی آنرا در آبراه بین‌المللی بگیرند؟ با چه نیروی نظامی می‌خواهیم اینکار را کنیم؟ ضمن تاینکه در صورت بستن آبراه بین‌المللی قطعا شورای امنیت بر علیه ایران قطعنامه صادر خواهد کرد و با نیروی نظامی بسیاری از کشورها مواجه خواهیم شد. هنوز درگیری ناوچه‌های نیروی دریایی علارغم شجاعت بی نظیر فرزندان این کشور یادمان نرفته. اختلاف تسلیحات و تکنولوژی بسیار زیاد است.
در ضمن لطفا مخالفان خود را ترسو خطاب نکنید.
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
منفی ها خیلی ملاک نیست چون نسبت مستقیم با سرانه مطالعه درکشور داره
دوران محمود خیلی بهتر از اینها بود.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
حرف حساب جواب نداره
اقای صدیقی فراموش نمی کنم که در دوران جنگ از بس پشه ها ما را نیش میزند شب ها را اکثرا خواب نداشتیم . ولی می فرمودنند هر نیش زدن انها کلی ثواب دارد . و حالا بروز روشن حق مان را میخورند باز هم داریم امتحان پس میدهیم . فکر کنم تا روز قبل از مرگمان با این بی تدبیری باید امتحان پس دهیم . چون اشتباه دیگران را با امتحان پس دادن در درگاه خداوند داریم لاپوشانی میکنیم
آخه این چه وضعی شده هر کس تریبون داره میشه همه کاره مملکت.روضه خوان و مداح و نظامی و تاجروهمه در نقش وزیرامور خارجه ورییس جمهور ظاهر میشن .چرا کسی پیدا نمیشه جلو این هرج و مرج رابگیره.
نظر ندهیم سنگین تریم.
تحریم میشه کاغذ پاره کرد با ازبین بردن فسادها و پیشرفت در علم باید کاری کنیم ایران بشه قطب علم دنیا
نوع تفکر ایشون تاسف باره
تفکر احمدی نژادی یعنی همین :
کاغذپاره ، هاله نور ، مدیریت جهانی ، فرستادن میمون داخل ابرها ، واردات زباله از چین ، بروید به جهنم ، نروید به جهنم ، آب را بریزید اونجا که ... و از همه مهمتر م...رو لولو برد
واقعا چه کسانی قرار است جامعه را از این مشکلات رها کنند ؟ وقتی مسئولی این چنین صحبت می کند از چه کسی می توان توقع داشت و به او امید بست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
مردم باید منجی خود باشند تا انتظار منجی میکشیم همین آش است و همین کاسه
بله دقیقا به جهنم که تشدید شود. اگر از اخبار دقیق وضعیت معبشتی اکثر مردم باخبر بودید و می دید که چه تعداد خانوار و سرپرست خانوار محتاج نان شب هستند، هیچوقت با این ادبیات از تریبون نماز جمعه صحبت نمی کردید.
اینقد وقت خودتونو صرف تحلیل یک جمله نکنین. قدرت اجرایی دست دولته که تحت عنوان برجام عملا ما رو برد زیر ظلم بین الملل که الآن حقمونو باید گدایی کنیم. ما دستمون پر بود، دنیا حاضر بود با ما معامله کنه ولی آقایون همه داشته هامونو مفت دادن رفت که مثلا قانون بین المللی از ما حمایت کنه. آقا کدوم قانون؟ این قانون بین المللی رو خودشون نوشتن و هر وقت بخوان بدون اینکه از کسی نگرانی داشته باشن میذارنش زیر پا. البته که این تحریما ظالمانه است، ولی با زیر پا گذاشتن قانونایی که خودشون نوشتن عملا قدرت ارعاب مخالفشون با تحریم رو کاهش دادن. الآن هم دیگه بیشتر از این زورشون نمی رسه چون بقیه کشورا دیگه فهمیدن نباید پای آمریکا و زیاده خواهی هاش بسوزن و میرن خرید نفت رو تمدید میکنن. این یعنی ضعف دولت ایالات متحده ولی خیلیا متاسفانه باورشون نمیشه و چشمشون به شبکه های ماهواره ای اوناست. این دوستان روزی چن بار می میرن، یه بار باورشون میشه که جنگ داره میشه، یه بار میگن قحطی، یه بار گرونی.
باید دولت بهانه تحریم رو بذاره کنار و از کارآفرینای داخلی حمایت واقعی کنه. باید ریشه دلالی رو خشکوند.
پاسخ ها
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
دوست عزیز اگر دولت طرف حساب هست پس بقیه مقامات نباید از تریبون ملی حرفهایی برنن که تحریک آمیز باشد. ضمن اینکه به ناکارامدی دولت هم اذعان دارم.
مردم وضع مسکن رو دیدید چه شد خودرو و لوازم خانگی رو دیدید ؟ میوه و تره بار اجیل خشکبار پوشاک خوراک رو دیدید؟ بازم بشینید ببینید چون تمومی نداره
جالبه. تابناک حرف ههای روحانی تو سال 92 رو تکرار میکنه. قشنگ ترش اینه که از امام و رهبری هم مایه میگذاره
وقتی خودت مبتلا به مشکلی نباشی معلومه ک نگرانی از بابتش نداری.
خودت فهمیدی چی گفتی؟
از یک طرف تاییدش کردی و از یک طرف نفی
متاسفانه این گونه برداشتهای سطحی از اوضاع کشور و ملت نشان دهنده بی خبری هم از وضعیت داخلی دارد و هم نااگاهی از تعاملات امروز دنیا در نزد گوینده و پشتیبانهای چنین افکار عجیب وغریبی که یک نمونه اش از زبان اقای صدیقی جاری شد
متاسفانه امتحان هاي الهي براي مردم است نه مسئولان
تا خود زنی و تحریم های داخلی است تحریم های امریکا چیزی به حساب نمی اید
به خدا متحیرم چرا باید این گونه صحبت کرد؟ دفاع از اسلام و کشور در عصر ارتباطات هنر می خواهد نه صرفا زبان..
خدایا به من قدرت تشخیص دوست از دشمن و خائن به دین تو از خدمتگذار راه تو را دارم.آمین
دقیقا سخن ایشان و تحلیل ایشان این هست که تحریم‌و جنگ اقتصادی با امریکا یک کاغذ پاره هست و نباید زیاد اهمیت داد . یعنی ارزش ندارد زیاد پیگیری کنید
مشکلات مالی و اجاره نشینی و ...... ندارند در واقع درگیر این بدبختی ها نیستند
بی تفاوتی مسئولان طبیعیه!
نمونه بارز تحریک مردم به نارضایتی
تحریم برای مردمه همیشه!!!
بله به جهنم تحریم میشه به درک گوشت صدوبیست به جهنم قند یازده به درک برنج بیست به درک مردم گرسنه وبدبختن ....
فاصله بین مردم و مسئولان خیلی زیاده!!
توقع نمیره که طبقه روحانیون با مردم فاصله کمی داشته باشن
جناب صدیقی زندگی بسیار راحتی دارن ظاهرااا
البته حرف اقای صدیقی برای خودش نیست که برای مردم عادی هست . ولی زمانی که پیامبر اکرم در شیعب اوطالب بودن همرا با یاران بودند و ایشان جدا از قوم نبودند ولی الان اقایان همه امکانات رفاهی لازم را دارند و تحریم برای ایشان اثر نمی کند
در این شرایط سخت تحریمی که برای مردم امتحان الهی است، ایشان (جناب صدیقی) نباید حقوق بگیرد.
تا اینجای کار کاملا واضح است که ایشان دردهای مردم ایران را درک نمی کند
مسلما به امید خدا نشستن بهتر است از اینکه به امید کد خدا نشستن.
در سال ۸۸ کسانی انتخابات قانونی را زیر سوال بردند و ۸ ماه کشور را به اشوب کشیدند و بعد گرای تشدید تحریم ها را به دشمنان دادند. هیچ انسا ن عاقلی با مذاکره و ارتباط با جهان مخالف نیست، ولی جناحی کردن مذاکرات و ساده لوحی تیم مذاکره کننده مورد اشکال است. نتیجه مذاکرات نابود شدن صنعت هسته ای واز دست دادن کارت بازدارنده هسته ای و بیشتر شدن تحریم هاست.
من در تعجب از این هستم که چرا، افراد حوزوی مخصوصا با این حدیث امام صادق اصلا توجه ندارند، که: اگر کسی اهل فن نباشد و در رآس آن قرار بگیرد آن کار را تباه کرده است، مگر شما متخصص این حوزه هستی؟؟؟ آیا از هشتاد میلیون ایرانی یکی از آنها شما را در صف چیزی و یا در حال خرید چیزی دیده است؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
قطعا تحریمها کاغذپاره بود تا اینکه فتنه 88 رخ داد و باعث تحریمهایی شد که با کمک برخی داخلیها منجر به وضعیت سال 91 و 92 گردید. اگر نبود فتنه وعیت بسیار بهتر می شد!
لفظ تحریم کاغذ پاره ..اولین بار ظریف بکار برد
وقتی ک نماینده ایران در سازمان ملل بود...
نعل وارونه میزنید !!!
چناب صدیقی چه نقس در تحریم یا تشدید یا مبارزه یا هر اقدام دیگری دارد ؟؟؟
البته ایشان بهتر است این حرفها را نزند و اگر نظری دارد برای خودش نگه دارد تا امثال شما از آب گل آلوده ماهی نگیرند !!
روحانی وعده داد دیوار تحریم فرو ریختع پس چی شد؟
بله باید با تحریم مقابله کرد و نه منتظر معجزه بود


اما مخاطب شما باید دولت روحانی باشه


خب چرا در این چند سال چیزی نگفتید امروز یادتان امده!!!
این سخنان بیشتر از خود تحریم ها نگران کننده هست.این یعنی راهکاری غیر از نشستن و توکل برای مقابله با تحریم وجود ندارد.
رفتار منطقی!
احسنت
دیگر این حرفها جناب حجت الاسلام سالهاست خریداری ندارد. یه کم خودتان را بروز کنید. قطعا برای شما فرقی ندارد که تحریم بشویم یا نه! جون فقط خودتان را میبینید و نکاهی به مردم ندارید. !
اصولا اینگونه نگرش به مسائل اجتماع و اوضاع آن و اینگونه اظهار نظرها ، نشان از بی اطلاعی و نا آگاهی کامل است .
متاسفانه شاهد هستیم هر فرد و مقامی در هر جایگاه به حود اجازه میدهد در مورد سرنوشت مردم تصمیم بگیرد بدون اینکه از مردم سوال شود.
احتمالا جناب صدیقی ، درد و رنجی که اکثر مردم ایران از این تحریمها میبرند برایشان پیش نیامده است .
جناب تابناک عزیز !
1- شما که دم از ایستادگی میزنی ، دم از آیه قرآن می زنی ، کی گفته ، کجای قرآن گفته که "بهترین راه ایستادگی در جامعه جهانی علیه چنین اقداماتی در پیش گرفتن روش های مورد قبول کشورها، ملت ها و جامعه جهانی است تا بتوان با منطق چنین اقداماتی را محکوم کرد." ؟
این همه رفتیم و اومدیم و دادیم برای برجام. نتیجه اش چی بود ؟

سوره بقره ، آیه 120 را بخون : هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود. (۱۲۰)

2- آقای صدیقی از دیدگاه توحیدی به مسأله نگاه کردند. ایشون هیچ وقت منظورش این نبوده که بشین و منتظر معجره باش. حتی رئیس جمهور سابق هم منظورشون این نبوده. منظور آقای صدیقی این بوده که زیر بار زور آمریکا و اروپا نباید رفت و نباید گفت هرچی آمریکا گفت باید بگیم چشم وگرنه بدبخت میشیم. خدای ما آمریکا نیست که مارو بدبخت یا خوشبخت کنه.
پاسخ ها
تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
بمیییر
بله تحریم زمانی کاغذ پاره است که عملی در جهت عکس آن در کشور اتفاق بیفتد زیر ساخت های اقتصادی محکم و تولید و سرمایه گذاری در بخش خصوصی رونق پیدا کند ارزش پول ملی حفظ شود جلوی تورم و گرانی افسار کسیخته گرفته شود میل جمعی و خرد جمعی برای حل بحران کشور در تمام سطوح برقرار شود عدالت اجتماعی و تقسیم منابع کشور رعایت شود قانون گرایی حاکم شود شرایط سخت تحریمها به فرصتی برای تقویت تولید و استفاده از پتانسیل جوانان تحصیل کرده بیکار و ایجاد بازارهای منطقه ای و تعامل با کشورهای دوست تبدیل شود و عملا این اتفاقات صورت بگیرد کشور ما شرایط لازم برای بیرون رفتن از این بحرانها را دارد به شرطی که عملا در کشور کار و برنامه ریزی شود و گرنه با حرف زدن هیچ مشکلی حل نخواهد شد و بحران اقتصادی و معیشتی بیشتر و بیشتر خواهد شد بهتر است مسئولین بیشتر جنبه های عملی مسائل را بر زبان بیاورند که چه کاری انجام شده وگرنه با حرف زدن خالی گرهی از مشکلات کشور باز نخواهد شد .
"از طرفی باید با استدلال و منطق و انجام اقدامات حقوقی، حق پایمال شده مردم و کشور را احصا کرد و از دشمن گرفت" به نظر شما از سال 92 تا حالا داریم چکار می کنیم؟ نتیجه چی بوده؟
نباید گفت کاغذ پاره است نباید به خدا متکی بود بایدتمام مید خودرابه کدخدا بست
تو خوبی تابناک بیشتر می فهمی
انقلاب ما برای مال دنیا و مادیات نبوده. بنابراین تحریم‌های مالی هیچ اثری بر این انقلاب نخواهد داشت.
برای خنثی وناکارامد کردن هر نوع تحریم خارجی داشتن یک سیاست سازنده وتعامل با جامعه جهانی واحترام ورعایت قوانین وتعهد نامه های بین المللی وعدم دخالت های پنهانی در امور داخلی دیگران میتواندبهترین ابزار باشد
سوار چه میدونه بر پیاده چه میگذره
نتیجه نگاه تک بعدی به دین همین میشه با احترام به اقای صدیقی
تا کی باید تریبون داران برخلاف منافع ایران سخن بگویند...تا کی؟!!
من نمی دانم چرا خداوند فقط مردم ایران را می خواهید امتحان کند ؟ آخه مرد حسابی این چه تحلیل های آبکی می کنید!
آیا آقایان از وضعیت اقتصادی مردم اطلاعی دارند یانه؟
(در پیش گرفتن روش های مورد قبول کشورها، ملت ها و جامعه جهانی است تا بتوان با منطق چنین اقداماتی را محکوم کرد) تابی جان این سخن چاخانی بیش نیست
هنوز امید تان به کدخدایان!
با سلام، از سخنان حضرت حجه الاسلام والمسلمین آقای صدیقی این بر نمیاید که تلاش نشود. ایشان میگویند نگران نباشید چرا که خدا دارید. اتفاقا این بحث زایشها را که هم از قول سردار سلیمانی مطرح کردند دال بر همین است. در معارف دینی ما هم هست که تلاش لازمه توکل هست. ضمن اینکه مقابله با هجوم دشمن چه به صورت اقتصادی و چه به صورت غیر اقتصادی واجب است. این اظهر من الشمس است و از برداشت نویسنده محترم از سخنان امام جمعه موقت تهران در عجبم.
بنده هم با آیه الله صدیقی هم نضرم و همیشه گفته ام تحریم کاغذ پاره است و باید این کاغذها بهمراه سند برجام جمع آوری شود و بازیافت شود تا مشکل کاغذ برطرف شود.
اصلا به جهنم که تحریم شدیم و گوشت کیلویی 140هزار تومن شد
کاملا موافقم
این نگرش راه به جایی نخواهد برد؛
تشدید تحریم ها یعنی افزایش فشار بر مردم؛خصوصا اقشار ضعیف.
باید چاره جویی کرد؛با گفتن به جهنم که مشکلات حل نمی شود.
بعضیها،فهمشان ازدین، توجیه کردن مشکلات وگذاشتن انهابحساب خدااست! غافل ازاینکه خدابه انسان عقل داده! تامشکل گشاباشد.
بقول دوستی اگر تحریمها آزمایش الهی ست پس لطفا به آقای ترامپ و که مامور اجرای امتحان الهی کاری نداشته باشید ! ایشان مامور است معذور !
برو یکبار دیگر خطبه ها رو گوش بده تا متوجه بشی منظور آقای صدیقی چیه.
کدام یک از مسئولین که فرزندانشان در آمریکا تحصیل و حال می کنند از تحریم ها صدمه می بینند ....
تابناك خودت فهميدي چي گفتي!!!!!
یک سوال: همه میدانیم که مخاطب این گونه آیات و احادیث، مومنان هستند و هدف از بازگو کردن آنها وعده، بی انتها بودن سختیها و پیروزی نهایی خیر بر شر است. شکی نیست که طرف شر ماجرا آمریکا و متحدانش، بخصوص اسرائیل غاصب هستند و این کشورها را میتوان با توجه به حمایتهای آشکارشان از تروریسم، شر مطلق نامید. و بالطبع ایران نیز در سمت خیر ماجرا قرار خواهد گرفت. اما آیا کشور ما با این حجم فساد گسترده اقتصادی، بی عدالتی، ناکارآمدی و بیکفایتی مسئولین، عدم توجه به خواست واقعی مردم، فقر، تورم لجام گسیخته، عدم تحمل شنیدن صدای مخالف و... در جهان امروز خیر مطلق است؟ حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان بسیار پسندیده و از اهداف انقلاب است، اما قطعا نه به قیمت فشار بر مردم و ایجاد بی اعتمادی نسبت به مسئولین.
بنام خدا
آقای صدیقی را صدیق می دانم اما نه سیاستمدار با هوش نه! .
مگر اين آقا و بسيارى از مسؤولين مزه ى تحريم رو هم حس ميكنن؟ خانه هاشون و فرزندانشون ؟؟؟؟
اگر یه بچه مریض داشت که می بایست ماهیانه دو سه میلیون تومان داروی وارداتی برایش تهیه کندچه؟؟؟؟
همین نوع اشخاص بودند که آمریکا را وادار به تحریم ها علیه ملت کردند
قواعد بازی را ندانستن قطعاً نتایج زیان باری دارد. شعار دادن از سوی هر شخصی آسان است. نیست؟
اظهارات غیر منطقی ونسنجیده امثال صدیقی باعث گردیده که ملت ازنمازجمعه فاصله بگیرند
مفسر خودش جواب خودش را داده است جناب مفسر سیاسی مثلا چکار باید بکنند؟تادشمن غدار دلش رحم بیاید با کشور ما مصالحه کند . اگر احمدی نژاد و بقیه گفتند تحریمها کاغذ پاره است . دولت تدبیر وامید که با خنده و سلام صلوات دست دادن با وزیر دشمن واهدای حاصل زحمات چند ساله دانشمندان هسته ای چه چیزی بدست آوردند؟ باید جواب عربده کشی هرروز ترامپ و دارودسته هایش را به نوعی داد . وگرنه دشمن هر روز جری تر میشود . خودت نوشتی بایددر جلو ظلم ستم ایستاد از طرفی انتقاد از دشمنان ناراحت میشوید این مواضع دوگانه برای چیست؟
جناب امام جمعه به زعم خود بدین طریق میخواهند به اسلام و مردم ایران خدمت کنند . !
آخه اینا از سختی مردم چی میدونند
البته به اقایون محترم که فشار نمیاد که اگر فشار به انها وارد میشد می فهمیدن پیاز کیلویی 9000 و گوشت کیلویی 90000 یعنی چی
وقتی اختلاف طبقاتی بین مسولین و مردم زیاد می گردد
و وقتی واقعیات و سختی های زندگی اکثریت مردم اصلا قابل لمس برای اکثریت مسولین نمی باشد .
شنیدن اینگونه سخنان بیش از درد ، نداری و فقر و فساد انسان را اذیت میکند .
بنده خدا بهش گفتن بگو اونم گفته
گرسنگی رو مردم میکشن فرقی به حال مسئولین نداره که بخوان کاری کنن
بالا غیرتا نظرات را باز‌کنید ببینیم مردم چه می گویند؟
خودشون خدای شکر مشکلی ندارن. از مردم مایه میذارن
ایشون که مشکل مالی نداره
با اين صحبت ها شكاف بين نظام و ملت بيشتر از پيش ميشود
ایشان صدایشان از جای گرم بلند میشه.
اقای صدیقی واقعا این حرف ته دل شما است که میزنید .
مگر ما بیشتر نماز نمی خوانیم . مگر ما مراسم امام حسین (ع) را در دهه ماه محرم برگذار نمی کنیم .مگر ما روزه نمی گیریم و هزاران مورد دیگر .
پس یک جای کارهای ما اشکال دارد . جنابعالی به عنوان یک خطیب بزرگوار فکر کنم باید تا بحال متوجه شده باشید که اشکال کجااست .اگر ان اشکال را پیدا کنیم موضوع حل می شود . و به صراحت با مردم در میان بگذارید. تریبون دست جنابعالی است و برد بیان شما هم باید خیلی زیاد و فراگیر باشد .
وقتي كسي توان حل مشكل مردم را ندارد و تنها نمك بر زخم مردم بپاشد ، در آن جايگاه و هر جايگاه ديگر چه ميكند جز تضييع حقوق مردم؟
سخنان آقای صدیقی نشان داد که امامان جمعه تا چه حد از جامعه مردم دور هستند.
وقت آن است که ائمه جمعه‎ای انتخاب شوند که دارای دانش روز و آگاه به زمان و آشنا به واقعیت‎های اجتماع و جهان باشند.
سیر از گرسنه خبر نداره، سواره از پیاده
ایشون تخصص عجیبی در متعجب و عصبی کردن مردم چه اونور و چه اینور دارند! کمی خسته هستند و بنظرم دیگه باید استراحت کنند
ایشون واقعا مردم را چی فرض کرده؟!
اخه چرا تو این مملکت در هر موردی می تونه صحبت کنه و نتایجشو مردم ببینن
در این مطالب کوچکترین استدلال قابل قبولی از طرف نویسنده ارائه نشده و در واقع یک سری آسمان ریسمان کرده و ظاهراً هنوز در توهم برجامی گرفتار است که گویا بازهم باید بدنبال کسب اجازه قبولی از جامعه جهانی بود؟؟
تاکی قرار است به فریب و خود فریبی ادامه دهید!؟
جناب صديقي
حضرت عباسي رفتي خودت يك كيلو پياز بخري ١٢٠٠٠هزارتومان
يك كيلو گوشت بخري ١٢٠هزار تومان
پول مدرسه بچه بدي ١٥ميليون تومان
آقای صدقی اگر کاغذ پاره هست چرا اجازه دادید به این دولت که اینکار با ملت ایران کن
اخرش چی . جنگ با عزت بهتر است تا ...
مثلا چکار باید کرد .؟ شما راهنمايی کنید.
ميشه جنابعالي به جاي ما امتحان بدين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنده قبلا" نيز براري اظهارات آقاي صديقي comente گذاشتم.
ايشان فردي سن گذشته و با دانش و تفكرات متناسب با سن خود است وطبيعي است كه در باره تحريم چنين نظري بدهد كه كاملا" غير كارشناسانه است .
اشكال كار اينجاست كه در شرايط حساس كنوني تريبون هاي عمومي دست افراد كار نابلد است.
موافق هستم خیلی
سن بازنشتگی چند است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از ترستون، نظرات مردم رو در این قسمت منتشر نمی کنید....
چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم ارتباط بین کشورها بر اساس منافع اقتصادی تنظیم میشه کسی در دنیا تجارت با آمریکا رو قربانی روابط با ایران نمیکنه. اقتصاد در دنیا علم بزرگی هست
عذر می خوام تابناک جان ، چند سال بر اثر همین تفکرات وتحلیل های شما ، برجام به وجود آمد. چه شد؟ متوجه سخنان جناب صدیقی نشده اید. اینکه مردم را از تحریم ها نترسانیم، بد است. البته یادم نبود این دولت چه ترسهایی که از این تحریم ها در دل مردم نینداخت. حتی آب خوردن مردم را به تحریم ها ربط داد. واقعاً به جهنم که تحریم کنند، دولت که کاری نکرد وهنوز چشمش به اروپایی هااست.
آلکس فرگوسن گفته
وقتی تازه مربی شده بودم از خدا خواستم تیمم پیروز بشه اما باختیم
بهد فهمیدم که اونها هم خدا دارن و خدا فقط برای من نیست
پس تلاش کردم
حالا مائیم که فکر میکنیم خدا فقط برای ماست.
حاجي چرا اين امتحانا فقط براي مردم هست؟
باین سادگی نباید قضاوت وبخصوص مقایسه وعلت و معلول وموقعیت هم بایدروشن وبرخوردسازمانهای مدعی جهانی رابایدسوابررسی، وعمل کرد
مگه میشه فقروبدبختی راتحمل کرد
باسلام
دوستان آیا ۳۰سال پیش یا خود بعد از جنگ تحمیلی وضع معیشت مردم بهتر بود یا الان بعد از گذشت چندین سال از برجام .آیا پیاز کیلویی ۱۴تومن بود .آیا قیمت خودرو و دیگر اجناس اینقدر اولا بی ثبات دوما زیاد بود .چطور همه بد بختی ها باید بعد از برجام بوجود بیاد .البته باید هم اینطور بشود موقعی که رئیس جمهور می گوید اگر مشکل آب خوردنمون بخواهد حل شود باید برویم پیش کدخدا (آمریکا)مذاکره کنیم این میشود وضعیت کشور که تمام شرکتهای داخلی تعطیل واردات سرسام آور از سنگ پا بگیر تا ..آره تدبیر بد سبب نابودی میشود که الان داریم میبینم .
بسیار از روشنگری شما سپاسگزاریم.
متاسفانه کسانی که باید گره های ذهنی مردم را با کمک دستورات صحیح دین رفع کنند خودشان با برداشت اشتباه از گزاره های دینی گره بر گره می افزایند و متاسفانه عده ای هم در اثر این اشتباه از اصل دین بر می گردند.
چین با ان قدرت اقتصادی افسانه ای اش میرود مذاکره با امریکا تا زد تی ای در لیست تحریم قرار نگیرد و از یک ضرر اقتصادی جلوگیری و ان وقت ما برای اینکه بیشتر شرکتهای اقتصادی ایران را تحریم کنند دشمنان را تحریک می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
چون چین توان مقابله به مثل داره ولی ایران توان مقابله به مثل نداره
چرا نمیاد کاندید یه انتخابات بشه و این حرفها رو بزنه تا ببینیم چقدر این حرفاش طرفدار داره؟
چرا هرچی تریبون داره نظره مردم براشون مهم نیست؟
اگه مردی این نظر رو هم مثل مخالفان بگذار آخه من نمیتونم اینهمه جهل شمارو درک کنم مگه وقتی کسی میگه قطعنامه کاغذ پاره هست به کی باید بر بخوره جز صادر کنندگان آن؟ اینکه ما به دشمنی‌ها بها بدهیم یانه یه بحثها و اینکه دنبال توقف یا بی اثر کردن اونا باشیم یه بحث دیگه هست اتفاقا اونا که تحریم و قطعنامه رو بزرگ میکنن خائنن چون دشمن رو به اینکار تحریک وحتی دعوت میکنن نه اونایی که اینکار دشمن رو تحقیر میکنن بله درسته فشار وارد شدن سختی میاره ولی آیا با بزرگنمایی فشار, دشمن به هزینه های اون برای خودش فکر می‌کنه و اینکه روی اراده ما تاثیر گذار نیست یا اینکه ما از قبل خودمون رو عزادار کنیم و از بلا بترسیم اونا رو تشویق به اینکار می‌کنه اگر عامل دشمن نیستید این نظر رو بذارید ممنون
اصل حرف آقای امام جمعه درسته گرچه به مذاق ما خوش نیاد. آنچه اما مغفول مانده اینه که مسئولان باید در صف اول تحمل مصائب باشن تا درد مردمو بفهمن و بیشتر و بهتر کار کنن. و نه نجومیخور ورانتخور ...باشن. ضمنا از قدیم گفتن و توی کتابهای دبستانی هم نوشتن که:

۱) کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
۲) نابرده رنج گنج میسر نمیشود مزد آنگرفت جان برادر که کار کرد.
ایکاش اینا رو تو کتابهای دکتری میگفتن نه دبستانی که فراموشمون بشه

ضمنا تو کتاب مقدس قران هم نوشته
لیس الانسان الا ما سعی
حضرت علی هم گفته:
العلم کنز لا یفنی
رسول گرامی هم گفته: تا چهل خانه آنورترتون همسایتونن مسلمان نیست کسی که از احوال همسایه خود بیخبر باشه

اینهمه تاکید اسلام بر زندگی اجتماعی و ارتباط مردم و مومنین باهم برا حل مشکلات درونیشونه یکی از برکاتش بی اثر شدن تحریمه
...... ..... .... .....
تا خودمون حرکت نکنیم خدا تو تحریم هم کمکمون نمیکنه:
ان الله لا یغیرو بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم

برخیز برادر و خواهر چاره کار در تولید و همیاری و اخوت و دستگیری از یکدیگره. ما دنبال گرفتن سود بانکی مشکوک به ربا، خرید زمین و دلاروارزیم برا گرون شدن و سود کردن بعد انتظار داریم خدا و ائمه بیان نجاتمون بدن

ایکاش از این جنبه های زندگی بخش دین پای ممبرها بیشتر میگفتن بعد میپرداختن به حاشیه ها و پوسته دین، افسوس که لذات معنوی دین فراموش شده
شما نتیجه ترسیدن از آمریکا و غرب و نادیده گرفتن وعده های خداوند بزرگ رو ببینید چی شده اون زمان که ما قطعنامه رو کاغذ پاره اعلام کردیم همین شماها در کشور شورش بوجود آورده بودید و اونها رو به اجماع بین المللی وتاثیر تحریم‌ها بر کشور رسوندید وارزش پول کشور یک سوم شد بعد گفتید مذاکره کنیم تا وضع خوب بشه رفتید همه چیزو دادید و دست خالی برگشتید و وبرجام شکل گرفت بعد با پشت پای شیطان به وعده هایش مواجه شدید و اینبار ارزش پول یک چهارم شد حالا دوباره میگید از اونا باید بترسیم و دست از اقدامات اصولی خودمان برداریم من مطمئنم که اگه مردم بازم به شما اعتماد کنن این وضعیت که ناشی از عدم اعتماد به خداست و حتی قهر بی سابقه طبیعت رو هم به دنبال داشته بدتر خواهد شد
متاسفانه اكثرا متوجه منظور اقای صدیقی نشدند ایشان میخاد بگد که در مقابل این تحریمها باید خود کفا باشیم و با همین روش تحریمها را ازبین ببیریم لذا تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیستند یعنی میشود با صبر وتوکل و ایستادگی و کار وتلاش داخلی تحریمها را بی اثر یا کم اثر کرد پس اینطور نیست که اهمیت زیادی داشته باشه با اقتصاد مقاومتی و تلاش زیاد میشود تحریمها را بی اثر و کاغذ پاره کرد.امتحان الهی همیشه است مسئول وغیر مسئول نمیشناسد خود این تحریمها هم یکنوع امتحان است که چه کسی پای انقلاب و نظام میستد وکی نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
هر کسی حرف هر شخصی را جوری که دوست داره برداشت می‌کنه؛ اگه ایشون برعکس این حرف رو زده بودند هم باز همین ها میومدند میگفتند چرا این طور گفته اون طور نگفته به قول قرآن

خداوند از این که (به موجودات ظاهرا کوچکی مانند) پشه، و حتی کمتر از آن، مثال بزند شرم نمی‌کند. (در این میان) آنان که ایمان آورده‌اند، می‌دانند که آن، حقیقتی است از طرف پروردگارشان؛ و اما آنها که راه کفر را پیموده‌اند، (این موضوع را بهانه کرده) می‌گویند: «منظور خداوند از این مثل چه بوده است؟!» (آری،) خدا جمع زیادی را با آن گمراه، و گروه بسیاری را هدایت می‌کند؛ ولی تنها فاسقان را با آن گمراه می‌سازد!
به نظرآقای صدیقی.فقط درخطبه ها اخلاق بفرمایند بهتراست حتما نباید از سیاستی که پدرمادر نمی شناسدحرف بزند. ایشان باید.اخلاق سیاسی ،اجتماعی، اقتصادی وفرهنگی جامعه را دخطبها ایراد بفرمایند واخبار سیاسی رابسپارند به اهلشان...
با سلام . لطفا اینجور اظهارات را اولا تا در نماز جمعه نبودید و از نزدیک پس و پیش کلام را نشنیدید قضاوت نکنید . دوما اقدام به تفسیر و پخش کردن این تفسیر در سایت نکنید .
خیلی از مسئولین حرفهای نامربوط میزنند . شما که رسالتتان صرفا پخش کردن و اطلاع رسانی نیست . رسالت مهمتر دارید و آن اطلاع رسانی متعهدانه است . همان کاری که رسانه های دنیا انجام میدهند. امیدوارم نظرم را بالا بگذارید و ناراحت نشوید . ممنون از تابناک . یا علی
از کوزه همان تراود که دراوست
اون درست گفته شما منظورش رو متوجه نشدید.
حفظ روحیه در جامعه و امید دارن بالاتر از خالی کردن دل مردم هست
بعضی ها اعتقاد دارند با تعامل با ایران می‌توان به نتیجه رسید مثل اروپایی ها و بعضی هم اعتقاد دارن با فشار بر ایران مثل حزب جمهوری خواه آمریکا
در حال حاضر ضعف نشان دادن مقابل دشمن تنها موجب میشه گروه دوم به هدفشون برسن و در کشورشون بگن ما موفق شدیم و دسته‌ی اول موفق نشدند.
حتی اگه مذاکره هم بخواهیم بکنیم شرط اولش این هست که از روی شکم‌سیری مذاکره کنیم بنابراین حرف‌های آقای صدیقی درست هست.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی