بازدید 3427
۲

پیام‌رسان دولتی فرانسه هک شد

کد خبر: ۸۹۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 20 April 2019
به نظر می‌رسد که هکر‌ها و مجرمان سایبری به‌تازگی به یکی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان که به پیشنهاد دولت فرانسه جایگزین امن و مناسبی برای واتس‌اپ و تلگرام بوده است، نفوذ و دسترسی پیدا کرده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در چند سال اخیر که آمار حملات سایبری، بدافزاری و سرقت اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی به شدت رشد و افزایش پیدا کرده است، شرکت‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی محبوب و مختلفی که در سراسر جهان فشار زیادی را از دولت‌های مختلف و همچنین کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری متحمل شده‌اند تا وضعیت امنیتی نرم افزار‌های توسعه داده شده خود را سر و سامان بخشیده و آسیب پذیری‌های مکشوفه را برطرف کنند.

این اپلیکیشن پیام‌رسان که تی‌چپ (Tchap) نام دارد، از سوی دولت فرانسه جایگزین مناسب و امنی برای اپلیکیشن‌های واتس‌اپ و تلگرام معرفی و شناخته شده است که کاربران متعددی در فرانسه هم اکنون در آن عضویت داشته و از سرویس و خدمات مختلف آن استفاده می‌کنند.

حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشرشده در هکرنیوز نشان می‌دهد که این پیام‌رسان بومی فرانسوی به تازگی از سوی هکر‌ها و مجرمان سایبری هک شده و آن‌ها توانسته‌اند به سورس کد‌های این برنامه و همچنین اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خیل عظیمی از کاربران این پیام‌رسان نفوذ و دسترسی پیدا کنند.

این مساله امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران در اپلیکیشن مذکور را به شدت زیر سوال برده و به چالش کشانده است.

این اپلیکیشن که از قابلیت رمزنگاری فوق پیشرفته و امن (end-to-end encrypted) برخوردار است، در حقیقت به منظور استفاده مقامات دولتی، مدیران ارشد، وزیران و نمایندگان مجلس در فرانسه طراحی و در دسترس کاربران فرانسوی قرار گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
دولت فرانسه به مردم خودش پیامرسان معرفی کرده؟ یاللعجب!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
پس چی فکری کردی
کشورهای دیگر از جمله کره جنوبی هم دارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان