بازدید 6655

تحقق گام دوم انقلاب نیازمند اجرای قانون است

محمدرضا صباغیان بافقی
کد خبر: ۸۹۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 20 April 2019

40 سال از انقلاب می‌گذرد و اگر چه در این مدت دستاوردهای بسیاری داشتیم اما به بعضی اهداف از جمله در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی نسبت به منطقه و سیاست‌های کلانی که داشتیم، دست پیدا نکردیم. مقام معظم رهبری یک نقشه راهی را ترسیم کردند که در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی و صنعتی باید به کجا برسیم.
متاسفانه در ایران ضابطه و قانون حاکم نیست بلکه سلیقه و روابط، کارها را عملیاتی می‌کند

باید نگاه ویژه به استفاده از ظرفیت جوانان داشته باشیم که با پتانسیل و ظرفیت جوانان می‌توانیم به همه اهداف دست پیدا کنیم. بنده طبق مطالعه مختصری که از این بیانیه داشتم دیدم که مجموعه کاملا مفید و کاملی برای اهداف بلند مدت است اما متاسفانه در فاز عملیاتی، خیلی به اهداف نمی‌رسیم.

متاسفانه در ایران ضابطه و قانون حاکم نیست بلکه سلیقه و روابط، کارها را عملیاتی می‌کند. زمانی که برنامه پنجم توسعه تنها 25 درصد اجرایی شده و بودجه 60 درصد اجرایی می‌شود، یعنی ساز و کار قانونی وجود نداشته است. هر سال با عناوینی نامگذاری می‌شود اما بر طبق آن کارها عملیاتی نمی‌شوند؛ گام دوم انقلاب نیز همین حالت را دارد و باید ببینیم که مشکل کار از کجا است تا با حل مسئله کشور توسعه یابد.گام دوم انقلاب برنامه ایده‌آلی است و اینکه اگر در جامعه به گونه‌ای می‌شد که همه به قانون پایبند بودند و قانون ملاک بود، این برنامه بیانیه گام دوم اجرا می‌شود.

دولت باید قوانینی که مجلس مصوب می‌کند را اجرا کند و مجلس نیز باید نظارت کند اما متاسفانه نه نظارت خوبی صورت می‌گیرد و نه قانون به خوبی اجرا می‌شود. فقط قانون باید حرمت پیدا کند بنده 4 سال است که پیشنهاد می‌دهم که یک سال را به نام سال احترام به قانون بگذارید چراکه اگر قانون حاکم باشد، مشکل حل می‌شود. به دلیل اینکه قانون حاکم نیست بنابراین برنامه‌ها و کارها به درستی انجام نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل