بازدید 8829

باران، برف و کولاک در راه است

کد خبر: ۸۹۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 20 April 2019

سازمان هواشناسی از بارش باران، برف، کولاک برف در استان‌های غربی، شمال غربی، شمال و شمال شرقی طی ۴ روز آینده خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، امروز شنبه ۳۱ فروردین بارش باران و برف در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات جنوبی گیلان و از بعدازظهر شنبه رگبار باران گاهی با وزش باد شدید در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی با بارش تجمعی بین ۱۰ تا ۲۵ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

از اوایل فردا شب اول اردیبهشت و طی روز دوشنبه دوم اردیبهشت بارش باران و برف و وزش باد در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، دامنه‌های البرز در شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران، و بارش باران در استان‌های گیلان و مازندران با بیشترین مقدار بارش تجمعی مورد انتظار در جنوب آذربایجان غربی و شمال‌غرب کردستان بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر و در سواحل گیلان و ارتفاعات البرز بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی با اعلام این‌که از روز دوشنبه بتدریج با تشدید جریان‌های شمالی، بارش باران در سواحل و بارش برف در ارتفاعات شمالی البرز تشدید می‌شود، توصیه کرده است؛

طی یکشنبه شب تا صبح سه شنبه به سبب بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی، شمال غرب و دامنه‌های البرزغربی، لغزندگی، کاهش شدید دید به سبب مه در جاده‌های کوهستانی البرز و شمالغرب پیش بینی می‌شود که سبب ترافیک و اختلال، در تردد جاده‌ای می‌شود.

از یکشنبه تا پنجشنبه موج کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۷ درجه سلسیوس از شمالغرب تا شمالشرق کشور پیش بینی می‌شود که کاهش دما در استان‌های شمالغرب، تهران، استان‌های مرکزی کشور و سواحل دریای خزر طی صبح دوشنبه تا سه شنبه و در شمالشرق و شرق صبح سه شنبه تا پنجشنبه خواهد بود.

با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمالغرب، غرب و جاده‌های کوهستانی البرز و شرایط جوی مخاطره آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان توصیه می‌شود ضمن پرهیز از سفر‌های غیر ضروری به مناطق شمالی و شمالغرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و رعایت نکات ایمنی، ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند. همچنین بارش‌های بهاری گاهی با تشدید بارش و همراه با رگبار باران است و بر این اساس در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بخصوص روز دوشنبه در مسیر‌های ساحلی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر