بازدید 9011

جریمه ۵۰ هزار تومانی برای دودی کردن شیشه خودرو

کد خبر: ۸۹۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ 20 April 2019

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طبق قانون اگر خودرو دارای شیشه دودی باشد و نتوان از فاصله سه متری سرنشینان و داخل آن را رؤیت کرد، مشمول اعمال قانون پلیس خواهد شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ درباره برخورد پلیس با شیشه‌های دودی غیراستاندارد و غیرمتعارف خودروها، اظهار داشت: ملاک پلیس برای برخورد با شیشه‌های غیرمتعارف خودرو این است که از فاصله ۳ متری داخل خودرو پیدا نباشد و اگر چنین باشد راننده خودرو مشمول اعمال قانون پلیس خواهد شد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: بنا بر بند ۲۱۱۴ جدول جرایم رانندگی مبلغ ۵۰۰ هزار ریال برای برخورد با شیشه‌های دودی غیرمتعارف تعیین شده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه آیا ماموران پلیس نسبت به اعمال قانون خودروهای داخلی و خارجی در حوزه شیشه دودی تبعیض قائل می‌شوند،‌گفت: شیشه‌هایی که در کارخانه دودی شده باشند، استاندارد لازم برای آنها رعایت شده و به شکلی طراحی شده‌اند که داخل خودرو از فاصله ۳ متری آشکار است و این‌گونه نیست که مأموران پلیس راهور شیشه‌های خودروهای خارجی را اعمال قانون نکرده و شیشه خودروهای داخلی را که در کارخانه دودی تعبیه شده‌اند، جریمه کنند.

سرهنگ عابدی افزود: در هر خودرویی اعم از ایرانی یا خارجی، اگر نتوان از فاصله سه‌ متری سرنشینان آن را تشخیص داد مشمول اعمال قانون پلیس خواهد شد؛ البته باید گفت که بسیاری از شیشه‌های دودی‌که به صورت غیرمتعارف هستند با برچسب‌پوشیده شده‌اند که در این صورت باید راننده نسبت به رفع آن اقدام کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۲
راهنمائی رانندگی یزد خیلی با حال است . ماشین هائی تو یزد هستند که حتی از نیم قدمی هرچی تلاش کنی داخل ماشین دیده نمی شود.
با سلام.
واقعا خیلی مسخرست. توی گرمانی 50 درجه ای بندرعباس باید پشت فرمان ماشین بشینی تابفهمی چه خبر هستش
همه چی برای پول دارهاست.
درامدزایی هم از طریق جریمه به نوعی دور زدن تحریم هاست.
مهم این است که جناب افسر پلیس مجاب شوند!مثلا چند وقت پیش یک پلیس به همین عنوان خودرو بنده را جریمه کرد و وقتی گفتم ماشین من از ۳ متری که هیچ!از ۱۰ متری هم داخلش قابل رویت است گفت بنده باید تشخیص دهم نه شما!و خیلی راحت مرا جریمه کرد.
کمه کسی که پنجره ماشینشو دودی می کنه ۵۰ هزار تومن مثل سکه ۵۰۰ تومنی براش این جریمه حداقل باید ۵۰۰ هزار تومن باشه
برای کسانیکه از لنزهای رنگی برای چشم استفاده میکنند هم جریمه تعیین کنید افراد را با چشمان سبز وابی نمی شوداز 4متری تشخیص داد
ما قوانین خوبی داریم ولی کنترل کننده نداریم . هرشهری پراست از خودروهای مرموزبا شیشه های دودی.قانون وقتی اعمال نشود بی قانونی جای آنرامیگیردمثل رعایت خط عبورعابرپیاده توسط رانندگان -که عملا این خط را هیچکس به رسمیت نمی شناسد. شیشه های دودی نیز سرنوشت این خطوط بلاتکلیف را پیدامیکندوبه بایگانی میرود.لذاوقتی توانایی جهت پیاده سازی نیست چه لزومی به طرح آن است
اگر مسئولین مربوطه درباره فلسفه این قانون توضیح دهند ممنون میشیم . خودرو حریم خصوصی است.
دودی کردن شیشه لازم است آن هم این کشور که اینقدر راننده های زن را اذیت می کنند..ماشا الله شکایت هم که نمی شود کرد از کار و زندگی می افتیم ولی جریمه را نقد باید بدهیم
توی خوزستان اگر شیشه ها دودی100درصد هم باشند کمه
پرتوهای نورخورشید مضر هستن سردار بزرگوار کمی مطالعه کن اصلا نمیخواد خودتو به زحمت بندازی و مطلب بخونی دوتا ماشین یکی دودی یکی معمولی بذارید جلوی افتاب واسه چند وقت از یک هفته تا یک ماه بعدا اگر تفاوتی نداشت هرکس شیشه دودی کرده بشکنید اون شیشه هارو
والاه اکثرا ماشینهای خیلی گرون شیشه های دودی دارن...که یه موقع چشم فقیر فقرا بهشون نیفته..۵۰ هزار تومن هم براشون جوکه..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی