بازدید 10581

احتمال «مد اکبر» مراکز آموزشی آبادان و خرمشهر را تعطیل کرد

بر اساس دو اطلاعیه صادر شده توسط فرمانداران خرمشهر و آبادان، کلیه مراکز آموزشی این دو شهرستان جنوبی استان خوزستان فردا تعطیل هستند.
کد خبر: ۸۹۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰ 19 April 2019
بر اساس دو اطلاعیه صادر شده توسط فرمانداران خرمشهر و آبادان، کلیه مراکز آموزشی این دو شهرستان جنوبی استان خوزستان فردا تعطیل هستند.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که سیلاب در بخش‌ها مرکزی و غربی استان خوزستان فروکش نکرده و اداره کل مدیریت بحران استانداری در اطلاعیه‌ای ساعت شروع به کار مدارس، دانشگاه‌ها و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اهواز را از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح اعلام کرده، شدت گرفتن سیلاب در جنوب استان موجب اتخاذ تصمیمات شدیدتری شده است.

آن گونه که خبر می‌رسد، احتمال بروز مد اکبر موجب شده فرماندار ویژه آبادان در نشست مدیریت بحران این شهرستان که در اروندکنار برگزار شد، تعطیلی مدارس تمام مقاطع تحصیلی، مهد‌های کودک و پیش دبستانی و نیز مراکز آموزش عالی آبادان، اروندکنار و چوئبده در روز شنبه ۳۱ فرودین‌ماه را مصوب کند.

این تصمیم در پی اعلام وضعیت فوق العاده در شهرستان آبادان در روز جمعه به مدت سه روز به دلیل احتمال سیلاب ناشی از بروز مد اکبر اتخاذ شده است؛ احتمال بروز مد غیرطبیعی و بالا آمدن سطح آب رودخانه اروند رود که می‌تواند بخش‌هایی از آبادان را متاثر کند.

خطر که بیخ گوش خرمشهر نیز قرار دارد و موجب شده فرمانداری خرمشهر نیز با صدور اطلاعیه ای، تعطیلی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی، مهد‌های کودک و پیش دبستانی و نیز مراکز آموزش عالی خرمشهر و مینوشهر در روز شنبه را اعلام کند.

تصمیمی که البته علت آن از سوی فرمانداری یا اداره آموزش و پرورش خرمشهر اعلام نشده، ولی نیم نگاهی به تصمیم مشابه اتخاذ شده در آبادان حکایت از آن دارد که دلیل اتخاذ این تصمیم، احتمال سیلاب ناشی از بروز مد اکبر است. خطری که موجب شده اوضاع در این دو شهرستان برای سه روز فوق العاده اعلام شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر