بازدید 56830

سناریوی سهمیه بندی بنزین از خرداد ماه/ رسیدن به نرخ فوب خلیج فارس، شاید زمانی دیگر/ قاچاق سوخت همچنان جذاب خواهد بود؟

رئیس دفتر رئیس جمهوری طی مصاحبه‌ای اعلام کرد، در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روی سناریو‌های مختلف قیمت بنزین بحث شد، اما تصمیم نهایی در این زمینه هنوز گرفته نشده است؛ هر چند خبر سهمیه بندی و دو نرخی شدن قیمت بنزین به نوعی از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور رد شد، در همان روز خبری منتشر شد که دوباره موضوع افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن را قوت بخشید.
کد خبر: ۸۹۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳ 18 April 2019
تابناک اقتصادیافزایش میزان مصرف بنزین در سال گذشته، باعث شد تا بار دیگر موضوع بازگشت کارت‌های سوخت و سهمیه بندی بنزین مطرح شود. با توجه به اینکه بسیاری از کارشناسان، یکی از دلایل افزایش مصرف بنزین را قاچاق آن به کشور‌های اطراف می‌دانستند، بنابراین موضوع افزایش قیمت بنزین آزاد نیز مطرح شد. خبر‌های منتشره حکایت از آن دارد که احتمالاً بنزین از اول خرداد ماه سال جاری به دو نرخ سهمیه‌ای و آزاد عرضه شود. پرسش مهم این که در صورت دو نرخی شدن بنزین، قیمت آن چقدر خواهد بود؟

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در خرداد ماه ۱۳۹۴ بود که سهمیه بندی بنزین حذف و از آن تاریخ به بعد بنزین تک نرخی و به قیمت هر لیتر ۱۰۰۰ تومان عرضه شد. با حذف سهمیه بندی بنزین، از تعداد افرادی که از کارت‌های سوخت جهت سوخت گیری استفاده می‌کردند، به شدت کاسته شد و افراد بیشتر ترجیح می‌دادند که از کارت‌های سوخت جایگاه‌داران جهت سوخت گیری استفاده کنند. با کاهش میزان استفاده از کارت‌های شخصی بنزین، موضوع حذف کارت‌های سوخت کلید خورد؛ حذفی که عده‌ای مخالف و عده‌ای موافق داشت.
 
سناریوی سهمیه بندی بنزین از خرداد ماه/ رسیدن به نرخ فوب خلیج فارس، شاید زمانی دیگر/ قاچاق سوخت همچنان جذاب خواهد بود؟
 

موافقان بر این باور بودند که با تک نرخی شدن بنزین، دیگر نیازی به استفاده از کارت‌های سوخت نیست و باید این کارت‌ها حذف شوند؛ اما مخالفان معتقد بودند که حذف کارت‌های سوخت، باعث از بین رفتن شفافیت و قاچاق بیشتر بنزین خواهد شد. همچنین مخالفان بر این باور بودند، در آینده با مصرف بی رویه بنزین، احتمالاً دوباره نیاز باشد که این کارت‌ها به چرخه مصرف سوخت بازگردند. به هر صورت، نهایتا شورای نگهبان نیز به ماندن کارت‌های سوخت رأی داد، ولی همان گونه که عنوان شد، با تک نرخی شدن بنزین، استفاده از این کارت‌ها به شدت کاهش یافت.

پس از گذشت چند ماه از حذف کارت‌های سوخت از چرخه مصرف سوخت، رفته رفته میزان مصرف بنزین افزایش یافت. آمار‌ها نشان می‌دادند، در حالی که در سال ۱۳۹۴ میزان مصرف بنزین روزانه ۷۱ میلیون لیتر بود، این میزان در سال ۱۳۹۵ به ۷۴.۷ میلیون لیتر در روز رسید. مقایسه مصرف روزانه بنزین در سال ۱۳۹۵ با سال‌های قبل از ۱۳۹۴ نشان می‌داد، مصرف روزانه بنزین رشد چشمگیری داشته است.

احتمال افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی از خرداد ماه

در سال گذشته اتفاق دیگری نیز باعث شد تا آمار‌های مصرف بنزین از حالت طبیعی خود خارج شود. با کاهش ارزش پول ملی در مقابل دلار، قاچاق بنزین به کشور‌های همسایه توجیه اقتصادی یافت. به همین جهت، آمار مصرف روزانه بنزین در کشور به حدود ۹۵.۸ میلیون لیتر رسید که در مقایسه با سال ۱۳۹۶ رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌داد.

سودمندتر شدن قاچاق بنزین نسبت به گذشته و افزایش آمار مصرف بنزین در سال ۱۳۹۷، مسئولین را به فکر بازگرداندن دوباره کارت‌های سوخت به چرخه مصرف انداخت و زمزمه‌های آن از زمستان سال گذشته آغاز شد.

روز دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ بود که خبرگزاری فارس به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، تا کمتر از یک ماه دیگر بنزین دو نرخی و دوباره سهمیه بندی خواهد شد. این خبر در ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ از سوی محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری به نوعی رد شد و وی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد، در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روی سناریو‌های مختلف قیمت بنزین بحث شد، اما تصمیم نهایی در این زمینه هنوز گرفته نشده است. هر چند خبر سهمیه بندی و دو نرخی شدن قیمت بنزین به نوعی از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور رد شد، در همان روز خبری منتشر شد که دوباره موضوع افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن را قوت بخشید. خبر منتشر شده حکایت از آن داشت که آیین نامه نهایی افزایش ۹.۵ درصدی قیمت CNG تدوین و جهت اجرا در دستور کار قرار گرفته است؛ بنابراین با توجه به این شرایط، قیمت CNG از اول خرداد ماه سال جاری از ۴۱۴ تومان در مترمکعب به ۴۵۳.۲ تومان در مترمکعب افزایش خواهد یافت.

اردشیر دادرس رئیس انجمن جایگاه‌داران گاز مایع فشرده CNG طی مصاحبه‌ای در مورد این افزایش قیمت CNG گفت: البته در این مصوبه سه شرط برای افزایش قیمت CNG در نظر گرفته شده که سهمیه بندی و افزایش منطقی قیمت بنزین یکی از این شروط خواهد بود. وی همچنین با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از تاکسی‌ها دوگانه سوز و ۷۵ درصد خودرو‌های عمومی گازسوز هستند، گفت: انتظار ما این است که قیمت CNG معادل ۲۰ درصد قیمت بنزین باشد؛ بنابراین، اگر قرار باشد قیمت CNG معادل ۲۰ درصد قیمت بنزین باشد، پیش بینی می‌شود که قیمت بنزین سهمیه‌ای احتمالاً همان هر لیتر ۱۰۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد به ۲۲۵۰ تومان افزایش یابد. در این صورت، قیمت فعلی بنزین ۱۲۵ درصد رشد خواهد داشت و باید گفت: این رشد قیمت برای بنزین آزاد سوپر، بیش از این سطح پیش بینی می‌شود. گفته می‌شود، سهمیه خودرو‌های سواری بنزینی روی ۶۰ لیتر و سواری‌های دوگانه سوز روی ۴۰ لیتر و برای خودرو‌های حمل و نقل عمومی و خودرو‌های ویژه مانند آمبولانس‌ها بیشتر خواهد بود.

البته قیمت‌های محاسباتی بالا باز هم باعث قاچاق بنزین به کشور‌های حوزه خلیج فارس خواهد شد، چون بنا بر اطلاعات موجود، هم اکنون بهای هر لیتر بنزین در فوب خلیج فارس ۵۵ سنت است که با در نظر گرفتن هر دلار ۱۳ هزار تومان، می‌توان نتیجه گرفت که قیمت هر لیتر بنزین به پول ملی در کشور‌های حوزه خلیج فارس حدود ۷۱۵۰ تومان است؛ بنابراین اگر تصمیم گیرندگان بخواهند قیمت بنزین آزاد را به گونه‌ای تعیین کنند که جلوی قاچاق گرفته شود، باید قیمت هر لیتر بنزین را ۷۱۵۰ تومان در نظر بگیرند و این نیز یک سناریوی محتمل برای قیمت بنزین آزاد خواهد بود، اما باید گفت که این موضوع به جهت آثار تورمی بسیار، احتمالاً منتفی است.

نتیجه آن که آنچه تقریباً قطعیت دارد، این است که بنزین از ابتدای خرداد ماه سال جاری دو نرخی خواهد شد و قیمت آزاد آن نیز افزایش خواهد یافت. قیمت بنزین احتمالاً رشد ۱۲۷ درصدی خواهد داشت، اما این رشد هم نخواهد توانست از قاچاق بنزین به کشور‌های حوزه خلیج فارس جلوگیری کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۵
همیشه شایعات را باور کنید

دولت همیشه ابتدا دروغ گفته سپس کار خودش را کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
در انتخابات پیش روی با رای ندادن پاسخ مردم رو خواهید گرفت
من رای نمیدم
چون رای نمیدم پس هیچ اهمیتی نداره دولت چه کاری میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
رای نمیدی توی ایران زندگی که میکنی نمیکنی؟
ناشناس
| - |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اهمیتش را وقتی بنزین را با قیم پنج هزار تومان خریدی می فهمی نه الان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
رای بدی یا ندی دولت کار خودشو میکنه، پس راب ندین تا حداقل اعمالش مشروعیت نداشته باشه
کاش حقوق کاگر ها و مردم عادی رو هم بر اساس فوب خلیج فارس که نمیدونم جیه محاسبه میکردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
فوب مخفف فقیر و بدبخته یعنی یکار کنیم که ملت هر روز فقیرتر و بدبختتر بشن
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
احتیاج است احتیاج است احتیاج...باید فقیر باشید که سرتون پایین و مشغول باشه.که درباره چیزهای دیگه نکنید
چرا واقعیت را به مردم نمیگویید ؟

نفت در برابر غذا بهترین امتیازی بود که این دولت از امضای برجام بدست آورد
دولت باید ساقط شود

ما این دولت را نمیخواهیم
دولت بی اعتنا استعفا استعفا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
رییس این دولت جزو چهار نفری بوده که شورای نگهبان آنرا از لیست هزار و ششصد داوطلب به عنوان لایق انتخاب کرده. مطمعن هستی که دولت را نمیخواهی یا مشگل چیز دیگری است.
هر وقت کف حقوقی کارمندان و کارگران و بخور و نمیر وزارت کاری را بر اساس کف حقوقی همان فوب خلیج فارس به دلار دادید، قیمت بنزین را هم می توانید به فوب خلیج فارس از ملت بگیرید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
هرچه بخواهد از شما می دزدد و کاری به سطح درآمد شما ندارد!
دولت بنزین را مایه تفریح و سرگرمی ملت قرار داده تا با سواری بیش از حد والودگی هوا ترافیک وتصادفات و مرگ و مصدومیت و.. باعث دلخوشی و نوعی وقت گذرانی حساب کنند و از بیکاری و یقه گیری مسوولان دور باشند اگه مردم واقعا می خواهند آسایش داشته باشند باید به قیمت بنزین ده هزاری و سهمیه شصت لیتر راضی باشند تا اعصابشان راحت ریه هایشان سالم و دنبال کار تولید برند و مملکت و خودشون راحت باشند چاپ کنید تا نظرات هموطنانمان راهم بدانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
هااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حالت خوبه؟؟؟؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
نا ممکن است ولی درست است.
چی شد ؟
گفته بودید سال ۹۸ مثل ۹۷ نخواهد بود

اروپا هم به شما کلک زد
آقای ظریف ، آقای عراقچی ، آقای روانچی ، آقای روحانی ، آقای صالحی ....... شما کجا هستید ؟
چرا به مردم چیزی نمی گویید
چرا از مردم فرار میکنید
جناب واعظی دولت روحانی وهالشمی مملکت را در این چهل سال خراب کردند وچیزی از آن باقی نمانده وتنها را هکم شدن قاچاق بنزین سهمیهذبندی وبعد هم گران کردن آن است که برای دزدان مقرون به صرفه نباشد ولی خوب متایفانهذ. درود بر دولت بهار که پاکترین دولت نظام ا بود
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
.اسم هاشمی رو نبر که بهت منفی میدن
داشتیم زندگیمونو میکردیم رفتید برجام رو امضا کردید بیچاره مون کردید
خدا نگذره از همه کسانیکه برجام را به ملت تحمیل کردند
خدا نگذره از مسئولانی که معنی گرانی را نمی فهمند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
قبل از برجام زیر 1 میلیون بشکه نفت صادر میکردیم، برجام یک فضایی ایجاد کرد برای افزایش صادرات نفت، اما اشکال برجام نفس برجام نبود، بلکه قرارداد را محکم نبستن، اگر شرط و شروطی به برجام اضافه میکردن که دولت های آتی امریکا نتوانند از مسئولیت آن شانه خالی کنند آنوقت میشد یک قرار داد محکم
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
داداش چقدر تو اموزش دیده ای چقدر من تحت تاثیر قرار گرفتم الان از همه غربزده ها بیزارم و عاشق شرقزدهها شدم
خواهشا شما که لااقل دهانتان را ببندید و بیشتر از این به مردم دروغ نگید
مردم را خسته کردید با اینهمه دروغ

عزیزانی که درآمد بالای ۲۵۰۰ دارند به کامنت بنده پاسخ ندهند. به همان اداره ای که ازش حقوق میگیرند مراجعه کنند

خدایا شر این مسئولان بی احساس و بی مسئولیت را از سرمان کم کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
من ماهی 3 میلیون حقوق دارم، جواب بدهم یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
الان ماهی ۵ تومنم کفاف زندگی یه خانواده ۵ نفره رو نمیده واقعا با ۵ تومنم تو تهران نمیشه گذروند چ برسه به کمتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
رفتم اداره جوابی ندانند
پدر مردم شما در آوردید هر روز یک نقشه ی کلک
مگه حقوق ما به دلاره که همه چیزو رو به دلار حساب میکنید
نمیدانم کسانیکه از برجام حمایت میکردند با کسانیکه عهدنامه های ننگین قاجار را امصا کردند چه فرقی دارند ؟
چه می کند دولت و جناب وزیر زنگنه با کارت سوخت که یک روز بر میدارد و یک روز دیگر می اورد
سیاست های رو هوا یعنی این
کی بود که همین چند ماه قبل گفته بود به هیچ وجه بنزین سهمیه بندی نخواهد شد؟
به نظر میرسد پشت قطع سهمیه بنزین با کارت که کار درستی برای فقر طولانی که گریبان ملت ایرانرا گرفته بود وجود داشت قدرت رانتخوار وفراهم کننده بنزین قاچاق دست داشته وهنوز نفوذ دارد وگرنه چرا کارت ازبین رفت ایا مردم ثروتمند شدند یا دلار شد هفت تومان
با اعصاب مردم بازی کنید تا به خواسته تان برسید

مردم عصبانی اند.
گفتند تو سوریه کمبود سوخت مواجه شدند پس ملت ایران باید هزینه رو بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
سوووورررییییهههه مارو بدبخت کرد
مگه جنگه سهمیه بندی بشه
الان این پیرمرد خوشتیپ خارجی و ماشین های خوشتیپ تر چه ارتباطی با بنزین ما داره؟ گران کردن بنزین در این شرایط صحیح نیست، ولی سهمیه اگر رقمش منطقی باشد صحیح است.
بنزین را گران کنیم که مشکل قاچاق سوخت حل بشه؟؟؟ آنوقت 10 ها مشکل دیگر با گران شدن بنزین بر کشور تحمیل میشه، از تورم، فساد و فحشا، سرقت و قتل و جنایت و اعتیاد و بیکاری و .... ضمنا، حضراتی که در مجلس یا دولت به فکر افزایش قیمت سوخت هستن، چون FOB خلیج فارس فلان قیمت است، بهتر است یک نگاهی به دستمزد های مردم حاشیه جنوبی خلیج فارس بندازن
نرخ بنزین را 200الی 300برابر کنید تا شاید جای خالی اختلاس ها، حقوق های نجومی،وامهای میلیاردی صفر درصد آنهم بدون برگشت از جیب مردم جبران کنید .
چه استدلال بی منطقی دارن. فقط به گرونی دامن زده میشه
قبل از تحمیل هرنوع گرانی وازاد سازی لطف کنید درامدمردم وحقوقودستمزدهارا هم به نرخ جهانی ودلاری دراورید پدر این مردم بخصوص طبقات محروم ومتوسط کشور را در اورده است دیگه بسه اجحاف وظلم وفشار اوضاع اقتصادی قابل تحمل نیست .
با سلام باید مردم تاوان قاچاقچیان را بدهند بنزین بلاخره بازهم وارد مباحثات روز مره شد نه تنها سهمیه بندی و یا گران کردن بنزین مشکلی را حل نخواهد کرد چرا چون تجربه نشان داده با این کارهای مقطعی مشکلی حل نخواهد شد بازار سو استفاده بعضی ها داغتر و مردم به علت گران شدن بنزین و به دنبال ان گرانی افسار کسیخته کمرشان بیشتر خواهد شکست چیزی که اخیرا مشاهده میشود بی برنامگی و عدم مدیریت بازار و گرانی بیش از حد کشور را به بحرانی عمیق فرو میبرد چیزی را که دیروز خریدی باید امروز به قیمت جدید بخری در صورتی که اتفاق خاصی نیفتاده و دلیلی برای گران شدن آن جنس نیست و چنین استنباط میشود که متولیان و مسئولین امور یا در خوابند یا از وضعیت موجود خبر ندارند یا اصلا اهمیتی به مشکلات مردم نمی دهند آن محاسبی که می فرماید بنزین باید فلان قیمت شود تا از قاچاق آن جلوگیری شود باید بداند که درآمد مردم نیز باید با در آمد کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایرین همخوانی داشته باشد به نظرم در بحث اینچنینی بیشتر در آمد خود آقایان مد نظرشان است تا مردم که بدین خاطر هیچ تصمیمی در ارتباط با این جور مسائل مححق نمی شود
قیمت بنزین و حداقل دستمزد همزمان بشه فوب خلیج فارس اشکالی نداره مردم حرفی ندارن.
اینجانب حدود 2سال پیش این پیشنهاد را دادم 60لیتر 1000تومانی و مازاد بر آن در ماه لیتری 5000تومن که تفاوت 1000تا5000 را صرف توسعه حمل و نقل عمومی و ارزان کردن استفاده از حمل و نقل عمومی حال دولت تازه می خواهد بخشی از این پیشنهاد را اجرا کند چون کامل اجرا نمی کند موفق نخواهد بود .
پاسخ ها
آبدارچی
| Romania |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
با تشکر از پیشنهاد شما، حتما به آقای روحانی اطلاع میدم در جلسه دولت با وزرا این پیشنهاد مطرح و بررسی شود
کمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
حتما اون چهار هزارتومان اضافی و صرف زیر ساخت می کنن!!!!! بنزین از 100 تومان شد هزارتومان هیچ زیر ساختی انجام نشد
ناشناس
| France |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
شما چقدر حقوق میگیری نابغه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
یادم باشه روحانی جونو دیدم بهش بگم پیشنهادتو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
عقلت کجاس هموطن
حیف اسم هموطن
خب سهمیه بندی کنید قیمت فوب خلیج فارس بدید هر کاری می خواهید بکنید حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران روهم مثل همو کشورها حوزه خلیج فارس بدین مثلا با دینار قطر.
تیر خلاص تئوریسین های اقتصادی نئولیبرال دولت و کارگزاران سازندگی، به توان اقتصادی و قدرت خرید مصرف کنندگان ایرانی. بهمراه افزایش تورم در بخشهای حمل ونقل و دیگر مشاغل مرتبط. تدبیر و امید از شما متشکرم که فرصت درک و تجربه بی تدبیری در دو حوزه سیاست و اقتصاد رو به ما ارزانی کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
متاسفم برات که هنوز تو نئولیبرال و این حرفها موندی
وقتی دولت از یکطرف اتومبیلهای بدون کیفیت با مصرف بالا تولید کرده و به قیمت بسیار گرانتر از اتومبیلهای استاندارد وارداتی می فروشد
و زمانی که قسمت عمده سوخت به خارج از کشور در تناژهای بالا قاچاق میگردد
بزرگترین عامل این خسارت به گردن خود مسئولان است
در صورتیکه به همان روش دولت خاتمی که در سه سال آخر دولتش اقدام کرد انجام میکردید در سالهای ۹۰ هم نرخ حاملهای انرژی به قیمت فول خلیج فارس رسیده بود و هم مابهالتفاوت این افزایش نرخ به حقوق کارگران و کارمندان اضافه شده بود
و دیگر سوخت قاچاق نمی شد و میزان مصرف هم بشدت کاهش می یافت
ولی مسولین متاسفانه ملی فکر نمی کنند و منافع اقلیتی را بر اکثریت ترجیح میدهند
هروقت حقوق ها بر مبنای فوب خلیج فارس شد بنزین هم به مبلغ فوب خلیج فارس بفروشید
چرا مسئولین ما عرضه انجام هیچ کاری را ندارند.
بهترین روش تعیین قیمت خلیج فارس و افزایش مبلغ یارانه ها ست.
هر وقت حقوقها هم به قیمت جهانی رسید اجازه دارید بنزین رو هم به قیمت جهانی برسونید در غیر این صورت فعلا بشینید سر جاتون...............
چقدر بدبختیم که 55 سنت! که در تمام جهان تقریبا صفر به حساب میاد و هیچ چیزی دیگه زیر 1 دلار نیست اما 55 سنت تو کشور ما میشه ۷۱۵۰ تومان !!!!!!!!!
سناریوی جدید برای سرکیسه کردن ملت بیچاره ، مردم دیگر توان گرانی ندارند.
امیدوارم به خدا که به داد ملت برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
خودم کردم که لعنت بر خودم باد داداش حقمان است عزیز
مبارك است!خدمتي ديگر از مسيولين دلسوز !هميشه يك ميتينگي داريم و سرمون گرمه !
خیلی جالبه تو لایحه بودجه قیمت بنزین هزار تومان ذکر شده دولت و مجلس هم اعلام کردند قصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به خاطر نرخ تورم ندارند ولی باز هم خلاف واقع گفتند و حالا بحث کران کردن و افزایش قیمت مطرح میشود و باز بازی با اعصاب و روان مردم و به دنبال آن گرانی و تورم بیشتر
این راهش نیست.
نباید این مردم نازنین را این طور تحت فشار قرار دهند.
ماشین هم به قیمت فوب بفروشید
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
اگه دلالها نگیم مردم نرند نیم ساعت تمام پیش فروش های خودروسازهای رو نخرند مطمئن باش ماشین می مونه رو دست خودروسازان و ارزون میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
فوب دیگرچه صیغه ای باوفا بازمیخواهندچکارکنند
واقعا متاسفم برای این دولت که توان هیچ کاری رو نداره ماشین رو دارن سه برابر قیمت جهانی میدن. درآمدهم یک سوم جهانی بعد بنزین آشغال اکتان پایین رو میخوان قیمت جهانی توپاچه ملت کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
بجاش اقتدار داریم!
سلام اگه مسئولین یه فکری برای افغان های شاغل در ایران کنند خیلی خوبه چون با وجود بیکاری خیلی زیاده.
بگذارید حداقل قیمت دلار تثبیت بشه بعد بگید قیمت فوب خلیج فارس. دلار رو از ۴ تومن رسوندید ۱۴ تومن بعد فوب فوب میکنید. حالا اومدیم دلار شد ۲۰ تومن اونوقت دوباره قاچاق میشه که و مجبور میشین گرونش کنید. تجربه نشون داده که پول حاصل از تغییر قیمت هم به هیچ وجه وارد زندگی مردم نمیشه.
دولت به جای نقشه کشیدن برای خالی کردن جیب ملت از پول بی ارزش ملی, ارزش پول ملی را افزایش دهد. در آن صورت بنزین هزار تومانی هم قاچاق نمی شود.
تا کجا بدبختی؟؟!!!!!!!!!
ده سال قبل که بنزین را به ۹۵٪ فت قیمت خلیج فارس ،، هزار تومان نمودید ؟ارزش دلار در سطح جهانی همان است که بود ؟ اما در طی این ده سال ارزش ریال ایران ده برابر کاهش داده اید بعبارت دیگر ارزش پشتوانهٔ‌ریال را به یک دهم کاهش داده اید ؟ چه تضمینی هست که چند سال دیگر همین برنامه را انجام ندهید ؟ دلار ۷۵ ریال را به ۱۵۰ هزار ریال افزایش دادید و بنزین ده ریالی را به ده هزار ریال که بعلت بی ارزشی پول ملی ایران برابر نیم سنت است که نسبت به بهای منطقه یعنی مجانی ، اما نسبت به ارزش پول ملی یعنی هزار برابر افزایش ؟ اگر چهار صفر از پول ملی را حذف کنند ،و حقوق ،و دستمزها را دو صفر حذف کنند ،شاید وضعیت معیشت ملت با این تعدیل برابر سال ۵۸ گردد ؟ در آغاز استخدامی من حقوق ثابت برابر ۲۵۰۰ لیتر بنزین بود که با مزایا ،و اضافه کاری ،و ماموریت میشد ۳۵۰۰ لیتر ، اما اکنون که سی سال خدمت نموده و یازده سال است بازنشسته شده ام حقوق بازنشستگی من برابر ۲ هزار لیتر بنزین است یعنی معادل نیمی ، حقوق اول استخدامی ؟،، این است آن کرامت انسانی که وعدهٔ آنرا به ما دادند سرمایهٔ ایرانیان مقیم امریکا بیش از هزار میلیارد دلار است ،که در خدمت اقتصاد دشمن است ؟ آنگاه فرزندان و منسوبین و ‌، خانواده ها ،و ، وابستگان پول ملی را به دلارهای نفتی تبدیل میکنند ،و به همان کشور دشمن منتقل میکنند ،و در خدمت اقتصاد همان دشمن هستند ،و ملت باید زجر بکشد ؟، حال چه فرقی میکند ،آب که از سر گذشت چه یک نی ،و چه صد نی ؟،،،
آيا دليل افزايش قيمت بنزين قاچاق بنزين است؟
گوجه فرهنگي وپياز وهزار كوفت وزهرمار كه از كشور قاچاق مي شود بايد قيمت آن چندين برابر شود خير بايد مرزها كنترل كرد بايد عوامل قاچاق
را كنترل كرد بايد اين مشكل براي هميشه حل
كرد نه با افزايش قيمت
دولتمردان تو را خدا بسه به فکر آینده هم باشید اگر کشور درگیر جنگ باشد فکر کنم مردم با این فشارها پشت شما را خالی کنند می خواهی چکار کنید
افزایش مصرف قسمت عمده آن به افزایش تولید سالانه خودرو و واردات آن برمیگردد و کیفیت بسیار پایین و بد خودرو و هم بنزین یعنی ماشین داخلی مصرفش بالاست خارجی هم بسیار بالاتر و مهمتر اینکه بنزین بی کیفیت که ۲۰ لیتر بزنی انگار بخار میشه زود تموم میشه مثل اینکه ۱۵ لیتر زدی!!!!!! قاچاق هم شده بهانه ای برای گرانی مگر هدفمند کارت سوخت نشد که قاچاق نشه و غیره و از ۱۰۰ تومن شد ۱۰۰۰ تومن!!!!! با قاچاق نمیشه مبارزه کرد؟؟؟ سوزن که قاچاق نمیکنن بشکه های بنزین رو که حجم بالایی دارند و واضح هستند رو قاچاق میکنند از طرفی اگر بنزین گران میخاست بشه چرا پارسال همگام با گرانی و تورم دلار نشد!!!!! قیمت فوب خیلی خوبه اصلا لیتری ۱۰ هزار تومن باید باشه چون سرمایه ملیه اما در مقابل ماشین هم باید به قیمت فوب بشه یا نه!!!! نفوذفرهنگی هم که نگو دیگه حاصلش مصرف گرایی و .... شده است که اقتصاد بدبخت امروز را باعث شده در واقع فقر و گرانی و تورم و افزایش طبقات اجتماعی و نارضایتی و غیره تماما به نفوذ فرهنگی مرتبط است وقتی مصرف گرایی مصرف بیشتر و زیاد و الکی و خرید لوازم بیخودی منزل و خوراک و غیره و تجمل گرایی و مد و چشم و هم چشمی و خوب اروپایی زندگی کردن و حسادت و غیره در ذهن مردم آرام آرام شکل بگیرد نتیجه اش میشود ناخاسته و مخملی فقر اقتصادی که در مقابل تورم و گرانی به خاطر جبران هزینه ها و گران شدن دلار و غیره...به یادتمامی شهیدان این مرز و بوم که عاشقانه و بی منت با ایمان و خلوص‌ با قرمزی خون خود سبز بودن را هدیه کردند روحشان شاد یادشان گرامی
من ماشین ندارم، پس بهتره یارانه بنزین حذف بشه، چون الان به نفع اونایی هست ماشین های شاسی بلند با مصرف بالا دارند، بنزین مفت هزار تومنی میزنن و میرن دوردور و به ریش یه ملت میخندن.
دولت باید نرخ را واقعی کنه.
لیتری ۷۰۰۰ تومان.
والسلام
پاسخ ها
کهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
دوست عزیز گرون بشه بنزین ماشین نداری درست ولی قیمت همه چیم با توجه به افزایش قیمت بنزین بالا میره ینی تو تاکسیم سوار نمیشی
Ab
| Germany |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
اگر قیمت ۷۰۰تومان بشهقیمت کریه حمل و نقل عمومی هم افزایش خواهد یافت و به نفع مردم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
با تاکسی هم نمیخوای جابجا بشی ؟ کرایه ها میشه 7 برابر . خوبه براتون ؟
تمام اینگونه مشکلات ناشی از نرخ دستوری دلار است. تا دلار را دستکاری میکنیم همین آش است و همین کاسه. آنقدر با دلار بازی کنید تا کل انرژی تان ته بکشد. راه فقط یکی است، اعتماد به بازار و رها سازی نرخ دلار. والا هیچ مشکلی حل نخواهد شد. البته شما شجاعت و جدیت لازم برای انجام چنین جراحی بزرگی را ندارید. لذا متاسفانه گام بگام بسوی مرگ محتوم اقتصادی پیش میروید.
تکلیف این همه آدمی که با ماشین شخصی تو تاکسی های اینترنتی کار میکنن چی میشه من بیچاره ماشین اجاره ای خونه اجاره ای قیمت هایی که ساعتی بالا میرن دقیقا چه کار کنم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
اینهمه آدم روستا و ابادیشون رو ول کردن رفتن شهرهای بزرگ با ذلت زندگی می کنند الان که گوشت گرون شده یا مواد غذایی گرون شده می تونید برگردید به زادگاهتان و به کشاورزی و دامداری مشغول شید تا هم تولید محصولات غذایی داشته باشیم و هم راحت و بی دغدغه از فرزندانتان مواظبت کنید شهرهای بزرگ برای رشد و تربیت بچه جای خوبی نیست و مشغله فراوان وفشار زندگی مانع از رسیدن به اولادها میشه حالا خود دانید
فعلا اگه بنزینوو نمیخوان گرون کنن یا زیاد گرون نمیخوان کنن بخاطر ترس نمایندگان از انتخابات پیش رو هستش
همیشه تنها راه حلی که دارین گرون کردنه اگرفقط مشکل قاچاقه خب از یه راه دیگه جلوشو بگیرین چیش تو جیب مردم میره که باید تاوانشو پس بدن
اینم از دولت اصلاحات ناکارامد . همین طرفداراش بودن میگفتن آقای رئیسی کار اجرایی نداره. اینم از کارهای اجرایی دولت اصلاحات نوش جون اون کسایی که رای دادن
ارزش پول ملی ببرین بالا تا از اون ور برا شما وارد کنن
حتی اگر درآمد ما اندازه کشورهای دیگه بود هم نباید بنزین و سایر ثروتهای این مملکت به قیمت فوب به ما بفروشند اگه قراره من بنزین ایران را به نرخ که به خارجی ها میفروشند بخرم پس دیگه زمان حمله به کشور چرا باید دفاع کنیم
ناسلامتی ما هزاران ساله ساکن این سرزمینیم چرا باید میوه باغ خودمون مثل غریبه ها بخریم
به کجا چنین شتابان حالا یه کم به حقوق میخواد اضافه شه باید یجوری تلافیشو در بیارید آخه این همه کذب تا کی خسته شدیم
زبل خانها، باهوشان، آی کیوها لطفا درامدها، قیمت مسکن، ماشین و قیمتهای ماشین ها و ... را به نرخ فوب خلیج فارس کنید قول میدیم به قیمت فوب خلیج فارس بنزین بزنیم.
"در سال گذشته اتفاق دیگری نیز باعث شد تا آمار‌های مصرف بنزین از حالت طبیعی خود خارج شود. با کاهش ارزش پول ملی در مقابل دلار، قاچاق بنزین به کشور‌های همسایه توجیه اقتصادی یافت. به همین جهت، آمار مصرف روزانه بنزین در کشور به حدود ۹۵.۸ میلیون لیتر رسید که در مقایسه با سال ۱۳۹۶ رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌داد."

وقتی ارزش پول ملی کشور کاهش پیدا میکنه شما بنزین رو بکم لیتری 100000 تومن! چه فایده ای داره؟! دوباره با کاهش ارزش پول ملی باز هم میخوان قیمت ها رو بالا ببرن!

حضرات! راه حل گران کردن قیمت بنزین و برق و آب و . . . . نیست! راه حل بالا بردن ارزش پول ملی، تعامل با همه دنیا (بجز اسرائیل) و باز کردن زمینه کار و رشد اقتصادی هست!

حالا هی به این و اون فحش بدید!
بی زحمت از محل درآمد باد آورده و فضائی که بدست میاد طبق قانونی که خودتون تصویب کردید (هدفمندی یارانه ها که البته ناقص اجرا می فرمائید!) میزان یارانه مردم رو هم همپای افزایش قیمت ها افزایش بدید.
از وقتی یارانه ها شروع شده هر سال روی قیمت های حامل های انرژی و آب و ..... گذاشتید اما سهم مردم رو پرداخت نکردید! حالا شروع کنید!
فقط خدا به دادمان برسه بابا ملت رو بکشید یه باره کنید تمام بشه اینقدر زجر کش نکنید بسه ماه این مردم چه گناهی به درگاه خداوند کرد ن
صبر هم تا حدودیست
در سیستم های حکومتی کشورهای پیشرفته در زمان مشکلات سیستم معکوس عمل نمی کنه و در موقع سختی پول رو از طبقه مرفه میگیره و میده به طبقه پایین و شیر رو از دهن بچه شیرخوار نمی گیره، الان برای طبقه پایین در حکم همان شیر هست و با افزایش قیمت بنزین هیچ فشاری روی طبقه مرفه نمیاد و تمام فشار ها روی طبقه مستضعف میاد .
امام زمان تا العا ن دعا میکردیم که بیایی ولی تو را بخدا نیا ما با همان ماهانه ۴۵۰۰۰ تومان یارانه زندگی میکنیم به خدا درآمد ما فقط یارانه است
بادرود:من هم یک مصرف کننده بنزین هستم ولی بایدبگویم چه سیاستی پشت این کارهست که دولت منابع ملی (نفت )ومشتقات آنراچنین به ثمن بخث به بادمیدهدکه اینچنین چندین سال است قیمت یک لیتر بنزین راازقیمت یک لیترآب ارزانترمیفروشد.
گرانی بنزین مساوی باچندبرابرشدن دوباره تمام قیمتها واینجافقیر،فقیرتروپولدار،پولدارترمی شودواین دورازعدالت است.
سرزمین اسلام
بابا اینا خودشون رو زدن به کوچه علی چپ. تولید و واردات خودرو در هر سال بیش از 1 و نیم میلیون دستگاه میباشد. با مصرف روزانه فقط ده لیتر بنزین در هر کدام از این خودروها ( ایرانی و خارجی ) ، خب طبیعی هست که مصرف نسبت به سال قبل بیشتر میشود.
حال این موضوع چه ربطی به قاچاق داره.
تابناک سلام و درود. از مطالب خوبتان سپاسگزارم. یه مطلبی را می خواستمبه عرض برسونم. عید نوروز و تابستان که فصل سفره وقتی مردم به مسافرت میرن بالطبع مصرف بنزین بالا میره و از اون طرف آمار مصرف بالای بنزین از طرف دولتمردان اعلام میشه. یه سوال دارم مردم مسافرت نروند؟ تفریح نکنند؟ از طرف دیگر دیروز مطلبی منتشر شد در خصوص تعطیلات زیاد تو ایران!!!! گوشت و مرغ و پیاز و برنج و.... گران شده و از سفره خیلی از مردم حذف شده یا خیلی مصرفش کم شده. برق و آب را هم به عنوان پرمصرفها گران کردند یعنی تابستان باید صرفه جویی کنیم وگرما بخوریم. پس آسایش و آرامش مردم که برای انقلاب از جان مایه گذاشتند چه میشود؟ چرا مرتب گرانی و بازی با اعصاب مردم؟ تابناک مصرف بالای بنزین به خاطر کم بودن ظرفیت خیابانها و ترافیک است و تعداد بالای خودرو که به مردم فروخته می شود هم تو خودرو سود می کنند هم توی سوخت. لطفا کمی هم فکر مردم باشید.
دوست میگه گفتم دشمن میگه میخواستم بگم. من از روی دلسوزی این مطالب را نوشتم حلال کنید
آماری که نشون میدیدی از سال ۹۴ تا ۹۷ افزایش مصرف بنزین رو نشون میده ولی لطفا آمار تولید و واردات خودرو از ۹۴ تا ۹۷ هم بزنید و آمار صدور گواهینامه ها تا نشون بده ااز ۹۴ چقد واردات و تولید خودرو هم افزایش یافته
کجاین مسولین دیگه بسه چه بدبختی سرمردم میارین بنزین گرون کنید حقوق کارگران ویارانها مردم زیاد کنید نه اینکه هی فشار بدبختی رو مردم بذارین
خدا بدادمون برسه باز گرونی..ولی کاری ندارم مردم ایرانم عادت کردن به این گرونی چون هر چی تا حالا گرونتر شده بیشتر تمایل خرید به اون چیزه گرونی دارند....
با دلار ازاد چرا حساب میکنین؟؟دلار جهانگیری پس کو؟انقدر که تو مقایسه قیمتها سر کوفت کشورهای خلیج فارسو تو سر ما میزنین سطح رفاه و درامد و حقوق کارمندارو هم مقایسه کنینن و تلاش کنین به فوب خلیجج فارس برسین!واقعا چی فرض میکنی مارو
برای گران کردن اقلام سریعا نمودار بلدید بکشید پس چرا برای گرانی وابرتورم وبدبختی مردم نمودار ترسیم نمی کنید؟
واقعا همه افسرده شدن داریم از بین میریم رنگ گوشتو نمی بینیم یه ماشین داریم مسافر کشی میکنیم با یه پدرو مادر مریض خواهر برادر بیکار این چه زندگیه خدایا کمکون کن خدا یا کمکون کن
ارزش پول ملی را یک دهم کردید که سوخت قاچاق می شود. ارزش پول ملی را بالا ببرید(دلاری ۱۰۰۰ تومان) بعد ببینید سوختی قاچاق می شود؟ چرا دولت ناتوانیش در اداره دولت را باید از جیب مردمی که پول آنها یک دهم ارزش اولیه اش شده جبران نمایند؟ یا اینکه حقوق و درآمد مردم را هم به دلار قیمت روز محاسبه و پرداخت نمایید و از طرفی عوارض ودیگر هزینه های واردات خودرو با کیفیت را بر دارید و دلار را هم آزاد نمایید.
بخدا دیگه فکری شدیم از دست این گرانی چند روز دیگه میگن نفس کشیدن هم سهمیه بندی میشه
اشکال از ما مردمه کدوم رئیس جمهور ما اقتصاد خونده ؟ هیچکدوم ... برین تو همه ادارات ببینین کدوم رئیس اداره رشته اش با کارش مطابقت داره نظام آموزشی رو ببین با اندکی پول هر مدرکی خواستی میگیری دیگه از این بدتر نمیشه به امید آن روز که همه مون در این مملکت سرمایه دار نفسی برای کشیدن داشته باشیم آمین
روزی که نرخ بنزین داشت تک نرخی میشد و از 700 تومن شد هزارتومن با خودم گفتم با این نرخ هیچکس نمیتونه ماشین سوار بشه ولی الان میبینم همچین جا اندختن که هیچکس صداش هم در نیومد
خستمون کردین بخدا.
چرا یارانه را چند برابر نمی کنید
دو سوم ملت هنوز در خواب خرگوشین ودر حال نظاره کردن به بدبختی خود ,فرزندان ونسلهای آینده اند .
دم خروس زد بیرون
به نظر بنده افزایش فیمت بنزین برای اقتصاد بد نمیشود و نظرم این است که در مقابل برای خنثی کردن تورم ناشی از آن دلار روی کانال ۸ تا ۹ تومن می آید و در واقع امروز با دلار ۱۴ تومن قیمت ۳ تومن بازار در زمان افزایش قیمت بنزین یا رکود تورمی یا واردات و کمبود مواد اولیه میشود مثلا ۶ تومن که میشود به راحتی خنثی کرد طوری که آب از روی آب تکون نخوره به این صورت که در شرایط ذکر شده با دلار ۱۴ تومن ۳ تومن میشه مثلا ۶ تومن اما با کاهش قیمت دلار به ۸ تا ۹ تومن این ۳ تومن میشه ۶ تومن اما به همان قیمت ۳ تومن فروخته میشه و اثرات تورمی آن نامحسوس میشه.....به نظرم برخلاف نظرات بعضی از کارشناسان تابستان امسال دلار بین ۸ تا ۹ تومان تثبیت میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
یه خورده فکر کن شاید دلار 3-4 هزار تومن هم بشه. :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
جزیره ای فک کردن تا این حد دیگه نوبره
شما به نظرها و پیشنهادهای اقای زارع ی نگا کنید، دیگه سعی خواهید کرد بیشتر از توک دماغ را بدرقه راه چشمان مبارک فرمایید.
موضوع س لار و پن لار نیست که چند بشه و نشه
کف اقتصاد و معیشت کل ملت هست
ن وضع چن تا ۲لاربخر و بفروش....... و
کفر نمی‌گویم، خدایا

پریشانم،

چه می‌خواهی‌ تو از جانم؟!

مرا بی ‌آنکه خود خواهم اسیر زندگی ‌کردی.

خداوندا!

اگر روزی ‌ز عرش خود به زیر آیی

لباس فقر پوشی

غرورت را برای ‌تکه نانی

‌به زیر پای‌ نامردان بیاندازی‌

و شب آهسته و خسته

تهی‌ دست و زبان بسته

به سوی ‌خانه باز آیی

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!

خداوندا!

اگر در روز گرما خیز تابستان

تنت بر سایه‌ی ‌دیوار بگشایی

لبت بر کاسه‌ی‌ مسی‌ قیر اندود بگذاری

و قدری آن طرف‌تر

عمارت‌های ‌مرمرین بینی‌

و اعصابت برای‌ سکه‌ای‌ این‌سو و آن‌سو در روان باشد

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!

خداوندا!

اگر روزی‌ بشر گردی‌

ز حال بندگانت با خبر گردی‌

پشیمان می‌شوی‌ از قصه خلقت، از این بودن، از این بدعت.

خداوندا تو مسئولی.

خداوندا تو می‌دانی‌ که انسان بودن و ماندن

در این دنیا چه دشوار است،

چه رنجی ‌می‌کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است .”
سال 97 مردم و دولت از ذخیره ها استفاده کردند و فشار تحریمها رو کمتر احساس کردند . اما امسال فشار تحریمها داره اثرات خودشو حسابی نشون میده. بنزین 2250 تومانی یعنی وقتی یه بار بنزین میزنی حدود 100 هزار تومن پرداخت کنی. بعدشم افزایش نرخ حاملهای انرژی یه تورم مضاعف ایجاد میکنه. روز به روز شرایط زندگی برای مردم سختر میشه. خدا به دادمون برسه.
خدایا خودت به دادمون برس داریم خفه میشیم از این همه فشار، خدا پس کجایی؟
با سلام
روش های دیگر کاهش مصرف بنزین:
1- طراحی و تولید خودروهای داخلی با مصرف استاندارد روز جهانی در حدود 5 تا 7 درصد.
2- واردات خودروهای روز جهانی با مصرف حدود 5 درصد.
3- واردات خودروهای برق و هیبرید
4- افزایش تدابیر جهت جلوگیری از قاچاق.(روش های سلبی و ایجابی)
5- افزایش زیرساخت های حمل و نقل مناسب و ایمن.
در پایان مجددا دارند اشتباه می کنند و روش های قدیمی را امتحان می کنند که قطعا باعث تورم خواهد شد و در کوتاه مدت جواب می دهد. اگر می خواهند قیمت فوب حساب کنند باید تمان درآمد و هزینه های را نیز با فوب خلیج فارس حساب کنند اگر دلار 13000توانی است پس باید دستمزدها هم بر اساس این محاسبه شود.
بنظر من مسئولان اصلا مقصر این بدبختی نیستن خوده مردم ما مقصریم چونکه به هرکاری که گفتن تن دادیم و خواسته های نامشروع آنها را اجراکردیم اگر فقط یک هفته هیچ کس بنزین نزند و استفاده نکند سرصف گوشت سروکله هم رونشکنن وجلوی این همه گرانی بایستیم نیاز نیست اعصاب خوردباشیم بیاید امتحان کنیم
چطور این دولت زورش به تعدادی قاچاقچی نمیرسد وخود را مقتدر میداند
قیمت بنزین باید واقعی بشه دلار ۴۲۰۰ تومانی باید حذف شه انحصارات واردات مواد ضروری شکسته بشه وزارت صنعت و معدن و اتاق بازرگانی از باند بازی بیان بیرون اگر این اتفاقا نیفته بازهم دلار گرون میشه و همه جز رانت خواران و ژن های خوب اسیب معشیتی میبینند . این فرمول زیاد سخت نیست ولی چرا اجرا نمیشه !!!! پرتقال فروش کیه؟؟؟
اگر دولت تصمیم دارد حقوق کارگران،کارمندان وبازنشستگان را طبق نرخ فوب خلیج فارس بپردازد والا ما هیچ مخالفتی نداریم که قیمت بنزین را بنرخ فوب خلیج فارس به مردم بفروشد اتفاقا از این تصمیم دولت حمایت هم خواهیم کرد.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی