بازدید 2409

ضرورت توجه به مطالبات فارغ التحصیلان هنر

کد خبر: ۸۹۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 17 April 2019
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر گفت: باید به مطالبات به‌حق قشر دانشجو و هنرجو، شاغل و یا فارغ التحصیل از این دانشگاه که اکنون به فکر جذب شدن در بازار کار حرفه‌ای هستند، توجه داشت و زمینه را برای فعالیت مؤثر آنها متناسب با تخصص و حرفه‌ای که در دانشگاه آموخته‌اند، فراهم کرد تا این قشر فرهیخته در آینده‌ای نزدیک و یا حتی دور، خود را در جامعه مفید و جریان‌ساز تصور کنند.

به گزارش ایسنا، بیژن اربابی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: طی چندماه اخیر که تصدی این معاونت را در دانشگاه هنر به عهده گرفتم، در وهله نخست کوشش و تلاشی را با همراهی همکارانم به کار بستیم که ابتدا آنچه که در گذشته از مجموعه اقداماتی که به انجام رسیده است را مورد بررسی و رصد قرار داده و به اصطلاح نکات مثبت آن را برای طی کردن مراحل بعدی که موجب قوام و قدرت بیشتر ما در فعالیت آتی خواهد بود، استخراج کنیم.

وی ادامه داد: در ورود به هر عرصه‌ای به طور قطع مهمترین چالش، نیروی انسانی شاغل در آن مجموعه و کمبودهایی که متوجه هر کدام از آنهاست، مورد توجه است. معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر نیز از این امر مستثنی نیست و تلاش شده نسبت به افزایش کفایت مداری اعضای زیرمجموعه به منظور حصول نتیجه بهتر در روند جاری اداری و سازمانی این معاونت حساسیت‌هایی وجود داشته باشد. به بیان دیگر یکی از محورهای فعالیت معاونت فرهنگی دانشگاه هنر، ارتقای کیفی مجموعه اقداماتی است که رسالت آن بر دوش ما نهاده شده است.

اربابی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مسائل موجود در عرصه دانشگاهی که البته چالش‌برانگیز هم به نظر می‌رسد، رفتارها و مناسباتی است که در محیط دانشگاه به عنوان یک محیط فرهنگی و فرهیخته جاری است و در عین حال واکنش‌هایی است که از جانب هر کدام از ما در ازای بروز این رفتارها و مناسبات رخ می‌دهد و در این فرایند باید به این نکته توجه داشت که مخاطبان اصلی ما را قشر دانشجو تشکیل می‌دهند که هم در محیط‌های زیرمجموعه این دانشگاه و هم در پیکره بیرونی آن، یعنی سایر دانشگاه‌های هنر مشغول به تحصیل هستند.

اربابی تأکید کرد: باید به مطالبات به حق قشر دانشجو و هنرجو، شاغل و یا فارغ التحصیل از این دانشگاه که اکنون به فکر جذب شدن در بازار کار حرفه‌ای هستند، توجه داشت و زمینه را برای فعالیت مؤثر آنها متناسب با تخصص و حرفه‌ای که در دانشگاه آموخته‌اند، فراهم کرد تا این قشر فرهیخته در آینده‌ای نزدیک و یا حتی دور، خود را در جامعه مفید و جریان‌ساز تصور کنند.

وی گفت: اعتقاد دارم که اگر از سوی مسئولان فرهنگی در هر سطح و در هر محیطی به ویژه دانشگاهی، هدایتگری به درستی به انجام برسد، دانشجویان، هنرجویان خود قادر به انتخاب راه درست خواهند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر در پایان گفت: دانشجویان شاغل در رشته‌های گوناگون دانشگاه هنر اقبال خوبی نسبت به کارآفرینی، تولید محتوا، بروز خلاقیت‌های هنر و فعالیت در کانون‌های رشد دارند و امیدوارم با مجموعه تمهیداتی و تدابیری که اندیشیده می‌شود راهی پیش پای ما قرار گیرد که موجب شود از انجام کارهای موازی، تکراری اجتناب کرده و دچار روزمرگی نشویم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس