بازدید 6010

منچستریونایتد چگونه می تواند بارسلونا را درنوکمپ حذف کند؟

کد خبر: ۸۹۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 16 April 2019

بارسلونا به لطف پیروزی در خانه حریف با امید زیاد به صعود در نوکمپ برابر منچستریونایتد قرار می‌گیرد، اما این بدان معنا نیست که شیاطین سرخ شانسی برای صعود ندارد.

به گزارش تابناک ورزشی به نوشته مارکا، منچستریونایتد در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان این فصل یک معجزه خلق کرد و حالا برابر بارسلونا به دنبال یک معجزه دیگر است. در مرحله یک هشتم نهایی یونایتد در خانه با نتیجه ۲-۰ برابر پاری سن ژرمن شکست خورد، اما در بازی برگشت توانست با نتیجه ۳-۱ در پارک دو پرنس پیروز شود و به شکلی باورنکردنی، مجوز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کند.

حالا شیاطین سرخ در شرایطی برابر بارسلونا قرار می‌گیرند که مانند بازی دور قبل، در خانه شکست خورده اند و باید برای رسیدن به نیمه نهایی در خانه حریف به پیروزی برسند. البته این بار اختلاف تنها یک گل است و امیدواری یونایتدی‌ها برای صعود بیشتر. سولسشر ۲۰ سال قبل توانست در فینال نوکمپ با گل دقیقه ۹۳ شرایط را برای پیروزی یونایتد برابر بایرن و قهرمانی در اروپا فراهم کند و حالا امیدوار است که در حضور دوباره در ورزشگاه بارسلونا، خاطره خوبش را تکرار کند.با این وجود، سولسشر و شاگردانش برای امیدوار ماندن به شکست بارسا در نوکمپ باید چند نکته را رعایت کنند.

حمله به پیکه و لنگله

در بازی رفت، توپ بسیاری از مواقع جلوی پیکه و لنگله بود و این دو مدافع به راحتی و با اعتماد به نفس کار خود را می‌کردند و اجازه ایجاد موقعیت به یونایتد را نمی‌دادند. خط حمله یونایتد در این بازی فرصت زیادی برای آزمایش توانایی‌های زوج خط دفاعی بارسلونا نیافت، اما در بازی برگشت باید با اتخاذ سیستمی متفاوت کار را برای پیکه و لنگله سخت کند. بازیکنان تهاجمی یونایتد باید با ارائه بازی فیزیکی فشار را بر روی دو مدافع وسط آماده بارسلونا افزایش دهند. اینکه لوکاکو برای گرفتن توپ به دنبال پیکه بدود، بی معنا است و نه تنها کمکی به یونایتد نمی‌کند بلکه شکل بازی مورد علاقه بارسلونا است. در این میان راشفورد می‌تواند نقشی کلیدی ایفا کند. این مهاجم آنقدر سرعت دارد که هم پیکه و هم لنگله را جا بگذارد و باید در شرایطی قرار بگیرد که همواره مدافعین بارسلونا نگران حرکات او باشند و فرصت عرض اندام و بازیسازی پیدا نکنند.

جنگ در میانه میدان

اسکات مک تیمونی و فرد در شکست ۱-۰ در اولدترافورد در بازی بدون توپ بسیار خوب ظاهر شدند. آن‌ها توانستند ایوان راکیتیچ و آرتور ملو را تا حدود زیادی کنترل کنند و آنطور که مورینیو اسمش را گذاشت مانند «سگ‌های دیوانه» به پرس خط میانی بارسلونا بپردازند.

این منطقه جز معدود مناطق زمین بود که یونایتد در بازی رفت توانست موفق عمل کند و تا حدود زیادی کیفیت بازی بارسلونا را خنثی کند. با کنترل راکیتیچ و آرتور، یونایتد عملا درصدد بود تا از رسیدن توپ و موقعیت به مسی جلوگیری کند. حالا در بازی برگشت شاگردان سولسشر باید چنین تاکتیکی را دوباره اجرا کنند و البته با فشار بیشتر خط میانی را به یک جای وحشتناک برای ستاره‌های بارسلونا تبدیل کنند به طوری که خط میانی بارسا قادر به انجام بازی روان و مبتنی بر پاسکاری‌های همیشگی خود نباشد.

یونایتد نیاز دارد که در خط میانی جسورانه عمل کند و با پرس شدید راکیتیچ، آرتور یا آرتورو ویدال اجازه ندهد که مالکیت توپ بارسلونا به جایی برسد. با توجه به اینکه سرخیو بوسکتس عقبتر بازی می‌کند، نیازی به پرس شدید این هافبک کهنه کار آبی اناری‌ها نیست، اما یونایتد به هر حال باید با فشار شدید و مزاحمت برای خط میانی بارسا اجازه ندهد که آبی اناری‌ها سبک بازی خاص خود را طرح ریزی کنند.

نگرانی بابت مالکیت بالای توپ

یکی از عواقب ناخواسته دوران حضور انقلابی و پر از ابتکار پپ گواردیولا در بارسلونا این بود که خیلی‌ها به طور خودکار به این نتیجه رسیدند که کسب حداکثری مالکیت توپ به معنای ارائه بازی زیبا است. با این وجود، این مسئله همیشه بدین معنا نیست و مالکیت توپ متضمن بازی زیبا و هجومی نمی‌تواند باشد. با این وجود، بارسلونا یکی از معدود تیم‌هایی است که نه تنها بر مالکیت حداکثری توپ تاکید دارد بلکه به دنبال ارائه فوتبالی جذاب است.. واقعیت این است که بارسلونا متخصص ارائه بازی مبتنی بر مالکیت توپ است و منچستریونایتد کار بیهوده‌ای خواهد کرد اگر در تلاش باشد تا این سبک بازی بارسلونا را به چالش بکشد.منچستریونایتدی‌ها سه شنبه شب نباید به این مسئله فکر کنند و به دنبال کاستن از میزان مالکیت توپ بارسلونا به هر قیمتی باشند.

در بازی رفت این گمانه زنی به وجود آمده بود که سولسشر مردد است که آیا با توجه به اینکه یونایتد در خانه بازی می‌کند به دنبال گرفتن مالکیت توپ از بارسلونا باشد یا خیر. با این وجود، در بازی برگشت سولشر نباید به این مسئله فکر کند و تنها باید به فکر گل زدن به هر شکل ممکن از جمله ضدحمله‌های سریعی که خط حمله یونایتد در آن متخصص است، یا هر شکل دیگر از بازی باشد. این مسئله که یونایتد در این بازی بتواند مثلا در ضربات پنالتی پیروز شود، اما در نهایت تنها ۲۱ درصد مالکیت توپ داشته باشد، اهمیت چندانی ندارد. تنها مسئله مهم این است که یونایتد بتواند در نوکمپ گل بزند و از گل یا گل‌های خود محافظت کند.

اجازه بازی با توپ به مارک آندره تراشتگن

یکی از نکات بازی رفت دو تیم این بود، که سرخپوشان اولدترافورد انرژی زیادی برای پرس کردن دروازه بارسلونا تلف کردند و در نهایت به نتیجه‌ای هم نرسیدند.‌تر اشتگن اگرچه در این بازی تحت فشار پرسینگ خط حمله یونایتد بود، اما هر بار با موفقیت عمل می‌کرد و هر گاه صاحب توپ می‌شد، کاملا بر شرایط بازی کنترل داشت. شاید هر صد بار یک بار‌تر اشتگن روی یک توپی که به او می‌رسد و در بازی با پایش اشتباه کند، اما منچستری‌ها نمی‌توانند روی چنین شانس‌هایی حساب کند و به نظر می‌رسد که بهتر است خط حمله یونایتد به جای تلف کردن انرژی خود برای پرس دروازه بان آلمانی بارسا، توانش را برای کار‌های دیگری بگذارد. تراشتگن از محوطه جریمه خودی نمی‌تواند برای آبی اناری‌ها موقعیت گل ایجاد کند و پرس کردن او بی دلیل است.

خط حمله یونایتد در بازی برگشت نیاز دارد که انرژی خود را تا پایان بازی ذخیره کند تا توان خلق موقعیت‌های گل سریع بر روی ضد حملات را داشته باشد.

استفاده حداکثری از موقعیت‌ها

فرصت سوزی در هفته‌های اخیر یکی از مشخصه‌های تیم اوله گانر سولسشر بوده است. شیاطین سرخ در برابر بارسلونا می‌توانستند چند گل به ثمر برسانند و در مقابل وولورهمپتون هم چندین موقعیت گل داشتند، اما این موقعیت‌ها را از دست دادند تا در هر دو بازی حساس در لیگ برتر ناکام بمانند. یونایتد برای اینکه شانسی برای صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان داشته باشد به هیچ وجه فرصتی برای از دست دادن حتی یک موقعیت برابر بارسلونا ندارد.منچستر بعد از جدایی مورینیو عملکرد بهتری داشته و در خط حمله خلاقانه‌تر عمل کرده است. آن‌ها همچنین نمایش‌های جذابتری داشته اند. با این وجود، فرصت سوزی و ندانستن قدر موقعیت‌های گل یکی از موارد دردسرساز تیم جدید منچستریونایتد بوده است.

تیم ارنستو والورده با داشتن یک خط دفاعی منسجم تیمی نیست که موقعیت‌های گل زیادی به خصوص در خانه به حریفان بدهد و در چنین شرایطی، مهاجمان یونایتد باید قدر هر فرصت را به بهترین شکل ممکن بدانند. یونایتد برای اینکه شانسی داشته باشد که بعد از سال ۲۰۱۱ دوباره طعم حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان را بچشد باید حتی از موقعیت‌های نصفه و نیمه خود برابر بارسلونا هم نهایت استفاده را ببرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار