بازدید 3881

روسیه جایگاه نفت خام ونزوئلا را در بازار‌های اروپایی می‌گیرد

پس از کاهش صادرات ونزوئلا به علت تحریم‌های آمریکا، پالایشگاه‌های اروپایی نفت خام ترش روسیه را جایگزین آن کرده اند، و همچنین اعلام کرده اند که نفت خام ترش روسیه روز به روز در حال گرانتر شدن است.
کد خبر: ۸۹۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶ 16 April 2019
تابناک اقتصادیپس از کاهش صادرات ونزوئلا به علت تحریم‌های آمریکا، پالایشگاه‌های اروپایی نفت خام ترش روسیه را جایگزین آن کرده اند، و همچنین اعلام کرده اند که نفت خام ترش روسیه روز به روز در حال گرانتر شدن است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از RT، منابع صنعت تجارت رویترز می‌گوید که این وضعیت با توجه به اینکه اعضای اوپک طبق توافق اوپک پلاس میزان تولید درجه‌های سنگین‌تر و ترش‌تر نفت خام را در جهت تحریک بازار به منظور افزایش قیمت این محصولات، کاهش داده اند، بدتر شده است.
 
روسیه جایگاه نفت خام ونزوئلا را در بازار‌های اروپایی می‌گیرد

نفت خام ایالات متحده جایگزین مناسبی نیست، چرا که عمدتاً سبک و شیرین است، و این در حالیستکه پالایشگاه‌های اروپایی به گونه‌ای تجهیز شده اند که درجات سنگین‌تر نفت خام را به همراه درجات سبک ترپالایش کرده و محصولات تصفیه شده تولید کنند.

این اخبار، یک هشدار دیگر درباره این موضوع است که جهان به سمت کمبود نفت سنگین و ترش پیش می‌رود، محصولی که تولید اصلی ونزوئلا بوده و بسیاری از پالایشگاه‌ها برای تولید بنزین و سایر محصولات به آن نیاز اساسی دارند.

یکی از منابع رویترز گفت: «نفت یورال روسیه در موقعیت مثبتی نسبت به نفت برنت قرار داشته و هیچ نشانه‌ای از کاهش قیمت آن در آینده نزدیک وجود ندارد». این وضعیت دقیقاً برعکس وضعیت سنتی و معمول نفت خام سبک و سنگین است، چرا که در حالت عادی نفت خام یورال معمولاً از قیمت پایین تری نسبت به نفت خام برنت که یک نفت سبک است برخوردار است.

تحریم‌های علیه ایران نیز بیش از پیش پالایشگاه‌های اروپایی را با مشکل مواجه کرده، چرا که صادرات نفت ترشی که ایران تولید می‌کند و همچنین نفت بسیار سبک ایران که از محبوبیت بالایی برخوردار است در اثر تحریم‌ها محدود شده و کاهش یافته است.

طبق اعلام رویترز، تحریم‌های ایالات متحده ۸۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین در روز را از بازار جهانی خارج کرده است، که این امر منجر به تقلای پالایشگاه‌ها برای یافتن جایگزین در بازاری محدود شده که علاوه بر روسیه و خاور میانه، شامل کانادا و مکزیک هم میشود، این‌ها تنها کشور‌هایی هستند که این درجات از نفت خام را در مقیاس بزرگ تولید میکنند. از بین این دو نیز کانادا خود مشکلاتی در زمینه کمبود ظرفیت خط لوله داشته و کاهش تولیدات آن منجر به افزایش قیمت‌ها شده و مکزیک نیز تا به حال تجربه‌ای در جبران کاهش تولیدات نفت توسط سایر کشور‌ها را نداشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر