بازدید 6124
۷
وعده رحمانی به کمیسیون صنایع مجلس:

بخش‌اعظم‌خودروی‌های‌ثبت‌نامی‌سال۹۸‌تحویل‌می‌شود

کد خبر: ۸۹۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ 15 April 2019

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وعده رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگان سوال کننده و اعضای این کمیسیون برای تحویل بخش اعظم یک میلیون خودروی ثبت نام شده تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به چند سوال به کمیسیون صنایع و معادن آمد و توانست با توضیحاتش همه نمایندگان سوال کنندگان را قانع کند.
نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به توضیحات رحمانی درباره سوالی در خصوص دلایل عمل نکردن خودروسازان به تعهداتشان در ثبت نام‌ها، گفت: رحمانی علت طولانی شدن زمان عمل به تعهدات خودروسازان برای تحویل خودروهای ثبت نامی را چند دلیل از جمله تشدید تحریم ها و محدودیت های ناشی از آن برای انتقال ارز و فقدان قطعات مورد نیاز برای تکمیل خودروهای خارجی تولید شده در کشور اعلام کرد.
وی افزود: بالغ بر یک میلیون خودرو از سوی دو خودروساز بزرگ کشور پیش فروش شد که تحریم ها امکان تحویل ۱۰۰ هزار دستگاه از آنها را به کلی از بین برده است. بر اساس توضیحات رحمانی علت این موضوع نیز فقدان قطعات مورد نیاز خودروهای خارجی تولید شده در داخل کشور است که ایران خودرو و سایپا را در عمل به این تعهدات ناکام گذاشته است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دیگر سوال نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: علت افزایش دفعات ثبت نام خودرو در ایران خودرو و سایپا توسط رحمانی تنظیم بازار خودروی داخلی و جمع شدن نقدینگی از بازار اعلام شد.

رحمانی تاکید داشت: ظرفیت تولید در ایران خودرو و سایپا نسبت به ابتدای تحریم‌ها در سال گذشته سه و نیم برابر شده و این دو خودروساز تا پایان سال ۱۳۹۸ به بخش اعظم تعهداتشان را به جز ۱۰۰ هزار خودرو اعلام شده، عمل می کنند.
نماینده مردم سنقر در مجلس راه حل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فائق آمدن بر چالش تحویل ندادن ۱۰۰ هزارخودروی خارجی ثبت نام شده توسط ایران‌خودرو و سایپا را اینچنین توضیح داد: طبق گفته رحمانی تنها راه حل برای حل چالش عمل نشدن به تعهدات خودروسازان، مصالحه با ثبت نام کنندگان از طریق جایگزین کردن خودروهای ثبت نامی با خودروهای پرتیراژ داخلی و یا پرداخت سود و جریمه مبالغ ثبت نام شده توسط سایپا و ایران خودروست.
وی با اشاره به دیگر سوال نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: سوال یکی از نمایندگان از وزیر این بود که چرا بعد از واگذاری معادن نظارتی روی آنها انجام نمی‌شود؟ رحمانی توضیح داد نظارت های بعد از واگذاری در حوزه وظایف وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی است و از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت خارج است.
حسینی کیا دیگر سوال نمایندگان را نابسامانی‌های بازار لاستیک خودرو اعلام کرد و افزود: بر اساس توضیحات رحمانی نابسامانی‌های بازار لاستیک کشور به دو بخش خلاصه می‌شود که بخشی از آن داخلی و مربوط به تامین مواد اولیه و ترخیص آن از گمرکات کشور است و بخشی نیز مربوط به ثبت سفارش و واردات مواد اولیه از خارج است که به دلیل تحریم های بانکی امکان جابجایی پول وجود ندارد. البته وزیر تاکید داشت برای حل این چالش تدابیری اندیشیده شده است.
نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به دیگر سوال نمایندگان گفت: سوالی درباره چرایی اجرا نشدن پنجره واحد بود. وزیر توضیح داد بخشی از زیرساخت‌های پنجره واحد ایجاد شده و در حال رفع ایرادات و اشکالات کار است.
وی با اشاره به سوال دیگر نمایندگان درباره سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای راه اندازی سامانه توزیع ارز، گفت: وزیر از آمادگی این وزارتخانه برای راه‌اندازی سامانه توزیع ارز در صورت آمادگی بانک مرکزی سخن گفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷
جای بسیار تاسف هست که شان ایرانی را تا اینقدر پایین اوردید سال پیش پولش ماشین بدهد و هی کیسه بدوزید
جایگزین کردن ماشین های پیش فروش شده با پراید و ساینا شده مصالحه!!!!!!!!!! جالبه!!!! این ها الان نماینده مردم هستند؟؟
قول زیاد میدن تا عمللللل
از ماست که بر ماست
ملت همیشه در صحنه ایران خودرو داره واسه 20 ماه اینده پیش فروش میکنه تا دیر نشده وسایت هنگ نکرده زودتر برین پیش خرید کنین
من موندم وقتی ایران خودرو خوروهای پیش فروش قبلیشو نداده با کدوم قانون دوباره پیش فروش میکنه ومن وشما چرا دوباره ودوباره ودوباره به سرعت همه رو پیش خرید میکنیم واقعا چرا؟؟
من معادل 15800 دلار یعنی معادل 60 درصد قیمت به ایران خودرو بابت یک دستگاه پژو 2008 در تیر 96 یعنی 15 ماه قبل از اعمال تحریم پرداختم(قیمت صادراتی این اتومبیل در اروپا با مشخصات ماشن های تحویلی ایرانخودرو 17500 دلار میباشد) و موعد تحویل اردیبهشت 97 بوده و تحریم ها از ابان 97 شروع شد.این مطالب که با پرداخت سود و دیرکرد و یا تحویل خودرو پرتیراژ به چه درد من میخوره؟خودم یک اتومبیل پرتیراژ مدل 1390 دارم و دلم خوش بود ماشین روز تهیه میکنم.جریمه و دیر کرد نخواستیم،معادل همان ارزش پولمان را بدهند.تقصیر من چیست که 6 ماه قبل از تحریم امریکا ،ایرانخودرو مشتری خودش را تحریم کرده؟وقتی پول پیش میگیرید باید نسبت به تهیه مواد اولیه اقدام میکردید.کوتاهی و ندانم کاری شما را من مصرف کننده نباید تاوان بدهم.ضمنا جهت اطلاع بعضی از دوستان باید بگویم که نه دلالم و نه بخر و بفروش.
خودرو ثبت نامی فروش قطعی را قرار بوده در آذر سال 97 بدهند ولی تاکنون ایران خودرو تحویل نداده است و می گوید بعدا خبر می دهیم حرفی که الان 6 ماه است همان را تکرار می کنند. حالا چطور می خواهند سال 98 را تحویل بدهند. کجا تولید سه برابر شده اگر راست می گویئ و می گویند پس چرا اثری ازش نیست البته شاید فروش در بازار ازاد و بوسیله دلال ها و واسطه های خودشان سه برابر شده است ولی تحویل مردم نمی دهند تحویلی های ثبت نامی که کل پول را گرفته اند و فروش قطعی بوده از نصف نصف هم کمتر شده است. خدا دروغگویان را دوست ندارد و جای دروغ گویان در جهنم است .
اینجانب بهمن سال 1396 کوئیک اتوماتیک ثبتنام کردم و قرار بود تیرماه 97 تحویل دهند ولی هنوز خبری نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل