بازدید 3128

تحصن شیعیان هزاره در کویته پاکستان برای سومین روز متوالی

معترضان اقلیت شیعه هزاره پاکستان با تداوم تجمع و تحصن اعتراض آمیز خود در این کشور در پی قربانی شدن این شیعیان در حمله‌ای انتحاری در روز جمعه، به کوتاهی دولت در حفاظت از این شیعیان در برابر حملات تروریستی اعتراض کردند.
کد خبر: ۸۹۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 15 April 2019

معترضان اقلیت شیعه هزاره پاکستان با تداوم تجمع و تحصن اعتراض آمیز خود در این کشور در پی قربانی شدن این شیعیان در حمله‌ای انتحاری در روز جمعه، به کوتاهی دولت در حفاظت از این شیعیان در برابر حملات تروریستی اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، در انفجاری انتحاری که روز جمعه محله شیعه‌نشین شهر کویته پاکستان را هدف قرار داد علاوه بر کشته شدن ۱۹ تن از جمله چندین نفر از شیعیان قوم هزاره دهها تن دیگر نیز زخمی شدند. مسئولیت این حمله را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت.

در سالهای اخیر شیعیان قوم هزاره بارها هدف حملات تروریستی گروههای شبه نظامی طالبان و داعش و دیگر گروههای شبه نظامی هم در پاکستان و هم در افغانستان قرار گرفته‌اند.

طاهر هزاره، رهبر تحصن اعتراضی این شیعیان در شهر کویته به رویترز گفت: ما در ۱۰ سال گذشته صدها نفر از عزیزانمان را از دست داده‌ایم اما دولت از حفاظت از جامعه ما کوتاهی کرده و تروریست‌ها همچنان برای هدف قرار دادن ما آزاد هستند.

شرکت‌کنندگان در این تحصن اعتراضی شعارهایی شامل «کشتن هزاره‌ها را متوقف کنید» و «مرگ بر تروریسم و فرقه گرایی» سر دادند.

این معترضان که شامل تعداد زیادی زن و کودک بودند چادرهایی را بر پا کرده و به منظور گرم نگه داشتن خود آتش روشن کردند.

یک مقام ارشد پلیس کویته اظهار کرد: در تحصن اعتراضی این شیعیان در روز یکشنبه که برای سومین روز متوالی برگزار شد حدود ۲۰۰ نفر شرکت کرده و اقدام به مسدود کردن یک جاده مهم منتهی به شهر کویته کردند.

در عین حال در شهر کراچی نیز ده‌ها تن از معترضان قوم هزاره تجمع کرده و برخی از آنها شعار می‌دادند: «جان شیعیان اهمیت دارد».

حمله تروریستی روز جمعه دو روز بعد از آن انجام شد که مقام‌های پاکستان اقدام به آزاد کردن رمضان منگال، یک رهبر ارشد گروه افراط گرای غیر قانونی "لشگر جهنگوی" کردند.

 

به گفته عبدالرزاق چیما، مقام ارشد پلیس کویته، منگال برای مدت سه ماه به ظن اخلال در نظم عمومی در بازداشت به سر می‌برد.

این گروه در پاکستان با القاعده و داعش همکاری داشته و مسئولیت چندین حمله هماهنگ در استان بلوچستان علیه شیعیان را بر عهده گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر