بازدید 3190

مقاومت بازار نفت در برابر کاهش قیمت

قیمت نفت در روز شنبه اندکی کاهش یافت، این اتفاق در حالی است که قیمت نفت خام برنت در دوره گذشته به بیشترین مقدار خود در ۵ ماه گذشته رسیده بود. با این حال نگرانی‌های موجود درباره وضعیت منابع جهانی، قیمت فعلی را پشتیبانی کرده و از کاهش آن جلوگیری کرده است.
کد خبر: ۸۹۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ 15 April 2019
تابناک اقتصادیقیمت نفت در روز شنبه اندکی کاهش یافت، این اتفاق در حالی است که قیمت نفت خام برنت در دوره گذشته به بیشترین مقدار خود در ۵ ماه گذشته رسیده بود. با این حال نگرانی‌های موجود درباره وضعیت منابع جهانی، قیمت فعلی را پشتیبانی کرده و از کاهش آن جلوگیری کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از مقاله اختصاصی رویترز، هر بشکه نفت خام برنت در ساعت ۰۲:۳۳ به وقت گرینویچ در معاملات آتی به قیمت ۷۱.۴۶ دلار معامله شد که ۹ سنت (۰.۱ درصد) کاهش داشته است، قیمت قبلی که بیشترین میزان از ۱۲ام نوامبر ۲۰۱۸ بوده برابر ۷۱.۸۷ دلار بوده است.

بهای نفت WTI آمریکا در معاملات آتی معادل ۶۳/۶۳ دلار به ازا هر بشکه بوده که نسبت به معاملات قبلی ۲۶ سنت (۰.۴ درصد) کاهش داشته است.
 
مقاومت بازار نفت در برابر کاهش قیمت

ویرندا چاوهان، کارشناس نفت و امور انرژی از سنگاپور در اینباره گفت: انتظار می‌رود معاملات نفت در بازه محدودی در حدود ۷۰ دلار ادامه داشته باشد.

وی دلیل این امر را سیگنال‌های متفاوت و متضاد منتشر شده مربوط به وضعیت منابع موجود از سوی ایالات متحده، اوپک و متحدانش اعلام کرد.

رئیس شرکت ملی نفت لیبی در روز جمعه اعلام کرد درگیری‌های مجدد در خاک این کشور ممکن است باعث توقف کامل تولیدات نفت آن کشور شود.

اوپک و متحدانش در ماه ژوئن اجلاسی برای تعیین تکلیف درباره ادامه دادن به محدودیت تولیدات برگزار خواهند کرد. اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان از یکم ژانویه سال جاری به مدت ۶ ماه تولیدات خود را به ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش داده اند.

چاوهان گفت: شاخص‌های پیشرو از میزان تولیدات آمریکا نشان دهنده افزایش میزان فعالیت‌ها بوده و این موضوع میتواند منجر به افزایش چشمگیر تولید در نیمه دوم سال شود.

اما از سوی دیگر زمزه‌هایی از سوی بسیاری از سران کشور‌های عضو اوپک به گوش می‌رسد که بعد از تابستان، میزان تولید این کشور‌ها افزایش نخواهد یافت.

رهبر بالفعل اوپک، عربستان صعودی در نظر دارد که به روند کاهش میزان تولید ادامه بدهد، اما منابع داخلی از گروه گفته اند که در صورت ادامه اختلالات در سایر نقاط دنیا، ماه جولای اوپک هم تولیدات خود را افزایش خواهد داد.

آنتوان سیلوانوف وزیر اقتصاد روسیه هم در روز شنبه طی مصاحبه‌ای با TASS News اظهار کرد که روسیه و اوپک ممکن است برای رقابت با ایلات متحده بر سر سهم از بازار، میزان تولیدات خود را افزایش دهند؛ اما این امر ممکن است منجر به کاهش قیمت نفت تا ۴۰ دلار به ازای هر بشکه شود.

شرکت‌های نفتی آمریکایی در طی هفته گذشته و برای دومین هفته متوالی تعداد سکو‌های استخراج نفت خود را افزایش داده و مجموعا به ۸۳۳ سکو رسانده اند.

در ۴ ماه گذشته و پیش از این فعل و انفعالات، تعداد سکو‌های استخراج نفت در آمریکا روند کاهشی را تجربه میکرده است، چرا که شرکت‌های تولیدی و اکتشاف گران مستقل هزینه‌های حفاری را کاهش داده و تمرکز خود را به جای افزایش میزان تولید، بر افزایش درآمد قرار داده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار