بازدید 3469
وزیر خزانه داری ایالات متحده:

امیدوارم به آخرین دور مذاکرات تجاری آمریکا و چین نزدیک باشیم

 استیون منوچین وزیر خزانه داری ایالات متحده در روز شنبه گفت که توافق جدید بین ایالات متحده و چین بسیار فراتر از تلاش های قبلی برای باز کردن بازار چین به روی شرکت های آمریکایی خواهد بود و امیدوار است که دو طرف به آخرین دور مذاکرات نزدیک باشند.
کد خبر: ۸۹۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷ 14 April 2019

تابناک اقتصادیاستیون منوچین وزیر خزانه داری ایالات متحده در روز شنبه گفت که توافق جدید بین ایالات متحده و چین بسیار فراتر از تلاش های قبلی برای باز کردن بازار چین به روی شرکت های آمریکایی خواهد بود و امیدوار است که دو طرف به آخرین دور مذاکرات نزدیک باشند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز؛ منوچین در حاشیه اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به خبرنگاران گفت که او و نماینده مذاکرات تجاری ایالات متحده، رابرت لایتهایزر در طول هفته آینده دو تماس تلفنی با هی لیو، معاون نخست وزیر چین خواهند داشت. مقامات رسمی دو طرف همچنین درباره لزوم یا عدم لزوم یک ملاقات حضوری دیگر برای جمع بندی و رسیدن به توافق نهایی در حال مذاکره هستند.

امیدوارم مذاکرات تجاری آمریکا و چین نزدیک به دور آخر باشد

منوچین گفت: من فکر میکنم که ما امیدواریم در حال نزدیک شدن به آخرین مرحله حل مشکلات هستیم.

پکن و واشنگتن به دنبال دستیابی به یک توافق جهت پایان بخشیدن به یک جنگ تجاری تلخ که به دلیل وضع تعرفه های گمرکی از سوی دو طرف به وجود آمده و میلیاردها دلار به اقتصاد هردوی این دو ابرقدرت اقتصادی ضرر رسانده، زنجیره تأمین کالاها را مختل کرده و بازارهای مالی را به لرزه درآورده است، هستند.

ایالات متحده به دنبال تغییراتی در سیاست های اقتصادی و تجاری چین است، تغییراتی شامل راهکارهای جدید محافظت از مالکیت معنوی شرکت های آمریکایی و پایان بخشیدن به انتقال زوری تکنولوژی و سرقت سایبری رازهای تجاری آمریکا. واشنگتن همچنین میخواهد چین اعطای یارانه های صنعتی را کمتر کند، اقتصادش را به روی شرکت های آمریکایی بیشتر باز کند و میزان واردات محصولات کشاورزی، انرژی و کالاهای تولیدی از ایالات متحده را افزایش داده تا کسری 419 میلیارد دلاری آمریکا در تجارت با چین را کاهش دهد.

وی درباره اینکه آیا فرصت های جدید ایجاد شده در بازار، فراتر از چیزی که در معاهده سرمایه گذاری دوجانبه سال 2016 در نظر گرفته شده بود، خواهد بود یا خیر گفت: مذاکرات در حال پیشرفت است، من میخواهم که مراقب باشم. این یک مذاکره عمومی نیست، این یک قرارداد بسیار دقیق و پرجزئیات است که مشکلاتی را پوشش میدهد که تا به حال به آنها پرداخته نشده است. این مذاکرات بسیار فراتر از هرچیزی مثل یک معاهده سرمایه گذاری دوجانبه است.

مذاکرات معاهده سرمایه گذاری دوجانبه (BIT) که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در جریان بود، به علت امتناع چین از باز کردن بخش های عظیمی از اقتصادش به روی سرمایه گذاران خارجی متوقف شد. دولت دونالد ترامپ نیز علاقه ای به ادامه آن مذاکرات نشان نداد و به جای آن به وضع تعرفه گمرکی بر روی محصولات چین پرداخت که در نهایت منجر به مذاکرات فعلی شد.

منوچین گفت که دوطرف در حال مذاکره برای یک توافق تنظیم شده در هفت بخش هستند که مهمترین تغییر در روابط تجاری دو کشور در 40 سال گذشته خواهد بود. 

وی گفت که این قرارداد برای هر دو طرف لازم الاجرا خواهد بود و ادامه داد که ایالات متحده نیز مشکلی با اینکه در صورت تخلف از تعهدات خود متحمل جریمه شود ندارد.

«من انتظار دارم که فرآیند لازم الاجرا بودن قرارداد برای هر دو طرف به صورت یکسان کار کند، ما انتظار داریم که به تعهداتمان پایبند باشیم، و اگر نبودیم، باید پیامدهایی برای آن وجود داشته باشد، این موضوع باید برای طرف دیگر هم به همین صورت باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل