بازدید 4083

مناطق سیل زده مستعد وقوع زلزله هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وقوع حجم بالایی از سیل می تواند منجر به تحریک گسل ها و وقوع پدیده زلزله در استان ها شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 13 April 2019

سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی گسل های کلانشهرها، گفت: قطعا یکی از اولویت های اصلی در مسیر مقابله با بحران های طبیعی از جمله زلزله، شناسایی نقاط حادثه خیز و گسل ها است، البته در ادوار گذشته اقدامات قابل قبولی در این عرصه صورت نگرفته بود و درشرایط کنونی برنامه ریزی و اقدام در این عرصه کاملا احساس می شد.
حسین افضلی در نطق میان دستور سه شنبه 8 خرداد 1397

شناسایی نقاط پرخطر و آمادگی جهت مقابله با تهدیدات ضروری است

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران جزء کشورهای زلزله خیز بوده و بر اساس گزارشات اکثر استان ها و شهرها زمینه بروز این پدیده را دارند، حال با توجه به این شرایط، شناسایی نقاط پرخطر و آمادگی جهت مقابله با تهدیدات ضروری است.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه و مهم این است که در کلانشهرها، حجم گسترده ای از ساخت و سازها بر روی خطوط زلزله و گسل ساخته شده که این گسل ها پتانسیل بالایی برای فعال شدن دارند و این مسئله وضعیت بحرانی را برای مدیریت شهری رقم زده است.

سیل می تواند منجر به تحریک گسل ها و وقوع پدیده زلزله شود

افضلی با هشدار نسبت به وقوع زلزله در سال‌های آینده، گفت: در دهه های اخیر اغلب استان های کشور با معضل خشکسالی روبه رو بوده اند، حال در شرایط کنونی وضعیت اقلیم تغییر کرده و امروز شاهد بروز باران و سیل های سهمگین هستیم، از این رو طبق نظر کارشناسان، وقوع حجم بالایی از سیل می تواند منجر به تحریک گسل ها و وقوع پدیده زلزله در استان ها شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی کشورهای دنیا در عرصه پیش بینی زلزله و مقابله با بحران آن به پیشرفت های چشمگیری دست یافته اند؛ اما به نظر می رسد که ما برای مدیریت بلایای طبیعی برنامه ریزی دقیقی نکرده ایم.

با توجه به نوع بافت شهری و شهرسازی در کلانشهرها، در صورت بروز زلزله، امدادرسانی به مصدومان و زلزله دیدگان با کندی و مشکل مواجه می شود که این تعلل عملکردی قطعا میزان تلفات را افزایش می دهد

وی گفت: با توجه به نوع بافت شهری و شهرسازی در کلانشهرها، در صورت بروز زلزله، امدادرسانی به مصدومان و زلزله دیدگان با کندی و مشکل مواجه می شود که این تعلل عملکردی قطعا میزان تلفات را به صورت تصاعدی افزایش می دهد.

ضرورت شناسایی دقیق گسل ها؛ باید از تجارب و تکنولوژی های روز دنیا بهره گرفت

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: شناسایی گسل ها و رصد فعالیت این مناطق بسیار ضروری بوده و در این عرصه باید از تجارب و تکنولوژی های روز دنیا بهره گرفت، بنابراین جایگاه مدیریت منابع زلزله خیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی