بازدید 2430

امدادگران: کودکان داعشی‌های استرالیایی را از سوریه به خانه بیاورید

گروه امدادرسان "کودکان را نجات دهید" از رهبران سیاسی استرالیا خواست تا در صورت پیروزی در انتخابات، کودکان شبه‌نظامیان استرالیایی در سوریه را بازگردانند.
کد خبر: ۸۹۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 13 April 2019

گروه امدادرسان "کودکان را نجات دهید" از رهبران سیاسی استرالیا خواست تا در صورت پیروزی در انتخابات، کودکان شبه‌نظامیان استرالیایی در سوریه را بازگردانند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، سازمان امدادرسان "کودکان را نجات دهید" در نامه‌ای که امروز شنبه منتشر کرد، از احزاب اصلی استرالیا خواست تا "جنگ علیه کودکان را متوقف کنند" و آن کودکانی که توسط شبه‌نظامیان استرالیایی به مناطق جنگی برده شدند یا در آنجا متولد شدند، بازگردانده شوند.

در این نامه آمده است: تمام کودکانی که در کنترل داعش زندگی کرده‌اند تحولات وحشتناکی را تجربه کردند که شامل خشونت، محرومیت شدید و بمباران می‌شود. بسیاری از مردم عزیزانشان را از دست دادند و حال در کمپ‌های خطرناک در شمال‌شرق سوریه افتادند و کودکان با خطر بیماری و سوء تغذیه مواجه هستند و غذای کافی برای آنها وجود ندارد.

این گروه حقوق کودکان تاکید کرد: هیچکس از اقدامات والدین آنها که باید در دادگاه با عدالت مواجه شوند، دفاع نمی‌کند اما ما باید از حق تمام کودکان دفاع کنیم. استرالیا قدرت بازگرداندن تمام این کودکان و حمایت از توانبخشی و ادغام دوباره آنها با جامعه را دارد.

مدیر گروه "کودکان را نجات دهید" گفت: مردم باید بدانند که موضع اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا و بیل شورتن، رهبر حزب کارگر استرالیا چیست و آیا آنها در صورت پیروزی در انتخابات ۱۸ مه به حرفشان عمل می‌کنند یا خیر. تغییر لحن این رهبران احزاب مهم ترغیب کننده است اما نمی‌توان با حرف خالی این کودکان را به خانه بازگرداند.

براساس برآوردها، حدود ۷۰ کودک از شبه‌نظامیان استرالیایی متولد شدند که از زمان سقوط داعش در میان ده‌ها هزار عضو در کمپ‌های آوارگان زندگی می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان