بازدید 4044
۱

چالش جدید ترامپ با اتحادیه اروپا؛ ۱۱ میلیارد دلار محصول زیر تیغ تعرفه گمرکی آمریکا

بعد از اینکه سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که یارانه‌های تعلق گرفته از سوی اتحادیه اروپا به شرکت ایرباس، باعث ایجاد تأثیرات منفی بر ایالات متحده شده است، ترامپ اعلام کرد قصد دارد بر روی ۱۱ میلیارد دلار از محصولات اتحادیه اروپا، تعرفه گمرکی جدید وضع کند.
کد خبر: ۸۹۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰ 12 April 2019

تابناک اقتصادیبعد از اینکه سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که یارانه های تعلق گرفته از سوی اتحادیه اروپا به شرکت ایرباس، باعث ایجاد تأثیرات منفی بر ایالات متحده شده است، ترامپ اعلام کرد قصد دارد بر روی 11 میلیارد دلار از محصولات اتحادیه اروپا، تعرفه گمرکی جدید وضع کند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ به نقل از راشاتودی، در ابتدای این هفته، نماینده تجارت ایالات متحده (USTR) اعلام کرد واشنگتن قصد وضع تعرفه گمرکی بر روی بسیاری از محصولات صادراتی اتحادیه اروپا به این کشور، از جمله هواپیماهای تجاری بزرگ و قطعات آنها، پنیر و سایر محصولات لبنی را دارد.

چالش جدید ترامپ با اتحادیه اروپا؛ ۱۱ میلیارد دلار محصول زیر تیغ تعرفه گمرکی آمریکا

ترامپ در پیامی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «بررسی های سازمان تجارت جهانی نشان می دهد که یارانه های تعلق گرفته از سوی اتحادیه اروپا به شرکت ایرباس، تأثیرات منفی بر ایالات متحده داشته است، ایالات متحده نیز اکنون بر روی 11 میلیارد دلار از محصولات اتحادیه اروپا تعرفه گمرکی قرار خواهد داد، اتحادیه اروپا سالهاست که از ایالات متحده استفاده کرده است، این امر به زودی پایان می یابد». 

این تهدید ایالات متحده به شدت از سوی مقامات اتحادیه اروپا مورد انتقاد گرفته است، چرا که آنها معتقدند که رقم 11 میلیارد دلار اعلامی به شدت اغراق شده است. گفته می شود که اتحادیه اروپا در حال بررسی اقدامات تلافی جویانه علیه آمریکا در زمینه یارانه های تعلق یافته به شرکت بویینگ است. ایرباس اعلام کرده که اقدامات اخیر آمریکا هیچ پایه و اساس قانونی نداشته و هشدار داده که این اقدامات تنها منجر به افزایش تنش های تجاری بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده خواهد شد.

ایالات متحده اولین بار 15 سال پیش شکایت خود را درباره یارانه های تعلق گرفته از سوی اتحادیه اروپا به ایرباس به سازمان تجارت جهانی ارائه داد. واشنگتن شرکت هواپیمایی اروپایی را به سود بردن از کمک های دولتی اتحادیه اروپا متهم کرده بود. بیش از یک دهه است که دعاوی قضائی طرفین در این باره جریان دارد، چرا که بروکسل نیز دقیقاً همین اتهامات را درباره کمک های ایالات متحده به بویینگ مطرح کرده است.

این موضوع آخرین فصل از تنش های تجاری بین واشنگتن و بروکسل بوده که اندکی پس از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور از اوایل سال 2017 شروع شده است و روز به روز رو به افزایش است.

ترامپ، بعد از پایان دادن به مذاکرات ترانس-آتلانتیک و مشارکت سرمایه گذاری (TTIP) که توافق تجاری پیشنهادی بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا بود، تعرفه های گمرکی جدیدی بر واردات فولاد و آلومینیوم از کشورهای اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر وضع کرده و اتحادیه اروپا نیز در اقدامی متقابل، بر واردات 2.8 میلیارد دلار از محصولات آمریکایی، از جمله موتورسیکلت، مشروبات الکلی، لباس جین و آب پرتقال، مالیات های جدید وضع نمود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داستان بر سر قلدری و گردن کلفتی و یکتازی امریکاست ونه سازمان ملل و نه دادگاه لاهه و امثالهم قادر نیستند پوزه این نوع قلدر مابی ها رو بخاک بمالن ، همش بحث پول است و پول است و پول . یه کاسب و دلال شده رییس جمهور و دنبال باج از دنیاست و زیر حرف و پیمان و قرارداد و چه و چه وچه میزنه و فرقی هم نمیکنه که کی باشه باج می‌خواد همین .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل