بازدید 3222
۱

تشریح فرآیند بازگشت و جذب نخبگان دانشگاه تهران

کد خبر: ۸۹۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ 11 April 2019

معاون پژوهشی دانشگاه تهران از برنامه‌های این دانشگاه برای بازگشت و جذب نخبگان خبر داد.

به گزارش فارس، محمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه تهران پیرامون بازگشت نخبگان و جذب در دانشگاه تهران گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بازگشت نخبگان، طرح‌هایی را در نظر گرفته که یکی از این طرح‌ها بازگشت نخبگان و حمایت مالی از آنان تا یک سال برای جذب در دانشگاه‌ها است. اما این نخبگان برای همکاری با دانشگاه تهران، باید در شورای جذب دانشگاه تهران پذیرفته شوند، چرا که اگر جذب نشوند پس از یک سال دچار سرگردانی می‌شوند.

وی افزود: بنابراین افرادی که در پسادکتری مشغول فعالیت هستند اگر تقاضای حضور در دانشگاه به عنوان هیئت‌علمی را دارند تقاضای آنها در گروه آموزشی بررسی می‌شود و اگر در این گروه جذب شوند، دانشگاه آنها را جذب می‌کند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با اشاره به کاربردی شدن پایان نامه‌ها ادامه داد: خوشبختانه نه تنها در دانشگاه تهران بلکه در در سایر دانشگاه‌ها نیز به سمتی سوق پیدا کردیم که پایان نامه‌ها به دنبال رفع نیاز کشور هستند و این موضوع می‌تواند به اقتصاد و صنعت نیز کمک کند.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران با دانشگاه‌های سطح یک کشور که ۱۳ دانشگاه را شامل می‌شود و دانشگاه‌های منطقه یک کشوری، مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری ارتباط گسترده‌ای دارد.

رحیمیان در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع حدود ۸۰ موسسه و دانشگاه منطقه یک، با دانشگاه تهران در ارتباط هستند و در جلسه با معاونین پژوهشی این دانشگاه، دانشگاه تهران به عنوان دبیر جلسه انتخاب می‌شود. معمولاً تعداد جلساتی که با معاونین پژوهشی دانشگاه سطح یک برگزار می‌شود؛ بیشتر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باز هم حرف
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار