بازدید 15640
صعود شاگردان برانکو به رده دوم گروه چهار لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹؛

گزارش زنده: پرسپولیس ایران دو - الاهلی عربستان صفر / سومین پیروزی ایرانی‌ها مقابل حریفان سعودی با دبل مازندرانی‌ها در دوبی! / سوپرگل شجاع برای ثبت در تاریخ فوتبال قاره / شکست دخالت سیاسی درباره پادشاهی عربستان و کشاندن بازی ها به کشور ثالث

پرسپولیس، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان و صدرنشین فعلی لیگ ایران، امشب در سومین بازی آسیایی اش، موفق شد، مقابل الاهلی به نخستین بردش برسد تا ضمن خروج از بحران و صعود به رده دوم گروه، سومین شکست عربستانی ها مقابل نمایندگان ایران را هم رقم بزند. الهلال و النصر هم مغلوب استقلال و ذوب آهن شده بودند. این نتایج حاصل دخالت سیاسی دربار پادشاهی عربستان در فوتبال و کشاندن بازی ها به کشور ثالث است.
کد خبر: ۸۹۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶ 09 April 2019

پرسپولیس ایران در چهارچوب دیدار‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۰ امشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه الوصل، میزبان الاهلی عربستان بود که با نتیجه دو بر صفر به برتری رسید. شجاع خلیل‌زاده (۱۸) و علی علیپور (۴۸) گل‌های پرسپولیس را در این دیدار به ثمر رساندند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تیم تحت هدایت برانکو با این پیروزی چهار امتیازی شد و با وجود تفاضل گل بهتر نسبت به السد قطر چهار امتیازی، اما به دلیل قانون بازی مستقیم در رده سوم جدول گروه D ایستاد. پاختاکور با پنج امتیاز صدرنشین این گروه است و الاهلی عربستان نیز با سه امتیاز قعرنشین شده تا تکلیف تیم های صعود کننده از این گروه به شدت گره خورده و به دیدارهای دور برگشت منوط شود.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن (۶۱ - ماریو بودیمیر)، مهدی ترابی (۸۵ - شایان مصلح) و علی علیپور (۴+۹۰ - محسن ربیع‌خواه).

ترکیب الاهلی: محمد العویس، حسین عبدالغنی، آدریان سانتوس، عبدالباسط هندی، سعید المولد، پابلو دیاز، نوح الموسی، عبدالرحمان غریب (۶۸ - ایمن الخلیف)، عبدالفتاح عسیری (۸۴ - مهند عسیری)، عمر السومه و جانینی.

این پیروزی ارزشمند، دیگر تیم بزرگ پایتخت ایران را نیز از بحران نتایج آسیایی این فصل نجات داد تا سعودی ها با ضعف مفرط مقابل حریفان ایرانی، بازی های حیثیتی را به رقیب مستقیم خود واگذار کنند. در هفته سوم از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، ابتدا تیم ذوب‌آهن ایران با نتیجه ۳ بر یک در خانه الوصل امارات برنده شد و سپس استقلال ایران نیز در مصاف با الهلال عربستان به برتری ارزنده و احیاکننده دو بر یک دست یافته بود. به این ترتیب با برتری امشب پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان، هت‌تریک برد‌های سه تیم ایران در هفته سوم لیگ آسیا کامل شد و حالا باید منتظر تداوم این درخشش در دور برگشت مسابقات بود. ضمنا با توجه به برتری ذوب آهن مقابل النصر عربستان در نخستین هفته بازی ها، هر سه تقابل تیم های ایرانی با حریفان سعودی به سود ایران خاتمه یافت.

شرح گل

پرسپولیس ۲ الاهلی ۰ - دقیقه 49 توسط علیپور: روی ارسال کرنر از جناح راست و ضربه سر ناقص پرسپولیسی ها، توپ در گوشه چپ محوطه جریمه به نادری رسید که او بعد از دریبل یار مستقیم و ارسال زمینی به دهانه دروازه، نعمتی را صاحب موقعیت کرد و توپ بعد از برخورد به پای او جلوی پای علیپور افتاد تا او کار را با یک بغل پا تمام کند.

پرسپولیس ۱ الاهلی ۰ - دقیقه 19 توسط شجاع خلیل زاده: پرتاب اوت مهدی شیری به درون محوطه جریمه الاهلی با دفع ناقص مدافعان حریف همراه شد و شجاع خلیل زاده توپ سرگردان را با ضربه آکروباتیک ناگهانی از فاصله نسبتا زیاد به تور دروازه سعودی ها چسباند.

Image result for ‫شادی گل شجاع خلیل زاده‬‎

لحظات حساس بازی

دقیقه ۸۰: نفوذ سریع الاهلی به قلب دفاع پرسپولیس تا پشت شش قدم ادامه پیدا کرد و پاس قریب می‌رفت تا در دهانه دروازه به السوما برسد، اما تکل بموقع کمال کامیابی نیا دروازه قرمز‌ها را نجات داد.

دقیقه ۶۷: شوت دیدنی عبدالفتاح عسیری با خوش شانسی بیرانوند به تیر دروازه پرسپولیس برخورد کرد و به زمین برگشت.

دقیقه ۶۴: با فرار نعمتی از راست و ارسال زمین او برای بودیمیر، مهاجم کروات توپ را به بیرون پاس داد و سانتر دوم زمینی این بار پشت محوطه زیر پای ترابی جفت و جور شد که شوت زیبای پای راست این هافبک تهاجمی به زیر طاق دروازه الاهلی با نوک انگشتان گلر الاهلی به کرنر تبدیل شد.

دقیقه ۵۹: باز هم روی ارسال بلند، السوما بت ضربه سر دروازه پرسپولیس را تهدید و بیرانوند با شیرجه توپ را مهار کرد.

دقیقه ۴۸: نفوذ نورالهی پابه توپ به پشت محوطه جریمه الاهلی می‌توانست با پاس به موقع او به نعمتی زمینه ساز گل دوم سرخ‌ها بشود، اما پاس احمد دیر به نعمتی رسید و فرصت عالی به کرنز تبدیل شد.

دقیقه ۴۷: در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم نزدیک بود قریب ریز جثه در میان مدافعان پرسپولیس توپ ارسالی را به گل تساوی تبدیل کند، اما ضربه بیرون پای او به اوت رفت، ولی داور به اشتباه کرنر گرفت.

دقیقه ۴۶: قریب پس از دریبل مدافع کناری پرسپولیس وارد محوطه جریمه شد و توپ را کوتاه روی دروازه فرستاد، اما ضربه مهاجم الاهلی را بیرانوند به زیبایی دفع کرد تا نیمه اول برای قرمزها بدون گل خورده تمام شود.

دقیقه ۳۸: در ادامه پرتاب اوت بلند از عبدالغنی با اثرگذاری بازیکنان این تیم همراه شد و در ادامه در شش قدم، ضربه تکلی سوما با پای چپ به تیر عمودی دروازه پرسپولیس اصابت کرد.

دقیقه ۳۷: پاس رو به عقب آرام شجاع می‌رفت که کار دست پرسپولیس بدهد، اما خروج فداکارانه بیرانوند و تکل او باعث دفع توپ شد.
دقیقه ۲۱: شوت سنگین و روی پای احمد نوراللهی که از فاصله ای زیاد پشت محوطه جریمه نواخته شد، زوزه کشان از کنار دروازه الاهلی به بیرون رفت.

پیش از شروع بازی

شاگردان برانکو به بازی مرگ و زندگی رسیده اند. دیداری که می تواند تلاش چندساله باشگاه برای فتح قاره آسیا را ناکام بگذارد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم پرسپولیس قهرمان دو فصل اخیر لیگ برتر فوتبال ایران و صدرنشین فعلی مسابقات باشگاهی ایران، از ساعت ۲۰ امشب (سه‌شنبه) در سومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا در حالی به مصاف الاهلی عربستان رفته است که از دو بازی قبلی به خاطر اشتباهات بحث برانگیز داوری تنها یک امتیاز اندوخته است. قرمزها برای حفظ شانس صعود از گروه محکوم به برد مقابل رقیب سعودی هستند.

ترکیب پرسپولیس
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، سیامک نعمتی، علی علیپور و مهدی ترابی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب الاهلی:
محمد العویس، حسین عبدالغنی، آدریان سانتوس، عبدالباسط هندی، سعید المولد، پابلو دیاز، نوح الموسی، عبدالرحمان غریب، عبدالفتاح عسیری، عمر السومه و جانینی
سرمربی: خورخه فوساتی

سرخپوشان تهرانی با پیروزی می‌توانند در گروه D رقابت‌ها از شرایط بحرانی خارج شوند. فینالیست دوره پیش لیگ قهرمانان در دو بازی گذشته خود مقابل پاختاکور ازبکستان به تساوی یک - یک رسید و برابر السد قطر متحمل شکست دیرهنگام و ناعادلانه یک بر صفر شده تا با تنها یک امتیاز در قعر جدول گروه جای بگیرد. حریف عربستانی هم در بازی نخست تیم قدرتمند السد را با دو گل شکست داد؛ اما مقابل پاختاکور تن به شکست یک بر صفر داد تا حالا با اندوخته سه امتیازی و قرار گرفتن در رتبه دوم جدول به میدان رقابت با پرسپولیس گام بنهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
هر سه تا تیم خسته نباشین.درسته که ما با استقلالی ها اختلاف اساسی تو لیگ داریم ولی طرفداران هر سه تا تیم ید واحده و متحد در برابر تیم های عربی هستند
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Netherlands |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
جای فردوسی پور واقعا خالیه





صد دفعه بهش گفتم به درویشی قناعت کن
که................

گوش نکرد که نکردددددددددددددددد
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
آفرین. ولی دقت کن همین "ید واحده " هم که نوشتی عربیه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
چه اشکال داره جای خودمونو به جوانتر ها و جویای نام بدیم همانطور که روزی دیگران کنار رفتن تا ما جاشونو گرفتیم امروز نوبت ماست که با احترام کنار بریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
ايران2 داعش0
ع.آ:خدا رفسنجانی رو بیامرزه که این سدها رو ساخت مگرنه سیل کل کشور رو می برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
چه ربطی به فوتبال داشت
یک کلام از مادر عروس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
آقای بامزه
به خدا لازم نیست سیاسی کنید ماجرا رو .... یعنی اگر اونها ما رو می بردند یعنی سیاستشون از ما بهتر بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
آدم دلش به حال آنها می سوزد آن همه پول خرج کردن باختن .
ماپرسپولیسیم قهرمانی درخون ماست
یک پیشنهاد

آقای فردوسی پور ٩٠ نود اینترنتی از طریق یوتیوب و یا سایر شبکه های اینترنتی راه بینداز، بینندگان از تلویزیون هم بیشتر خواهند شد و به احتمال ٩٠% اسپانسرهای زیادی هم برای اسپانسری آن سر و دست خواهند شکاند.

شما خودت بهتر از هر کسی میدانی که با ورود اینترنت و سایر شبکه ها، شبکه های سعمی و بصری دیکر در انحصار رسانه های ملی هیچ کشوری نیست

معطل نکن! بیندیش به تاسیس شبکه جهانی برنامه نود از طریق اینترنت.

پدر و مادر و اصلی ترین برند برنامه ٩٠ خود عادل فردوسی پور دوست داشتنی است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر