بازدید 16380

۱۰ نکته برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا که باید بدانید

کد خبر: ۸۹۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 10 April 2019

کانادا یکی از کشورهایی است که در زمینه جذب دانشجویان خارجی از سراسر جهان بسیار خوب عمل می‌کند و به‌همین‌دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار است. اگر به‌دنبال ادامه تحصیل در کانادا هستید، باید از شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا اطلاع داشته باشید. در این مطلب با روند دریافت این ویزا آشنا خواهید شد.

داشتن آگاهی کافی از فرایند درخواست و مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور باید حاضر کنید بسیار مهم است. به ۱۰ نکته مهمی که در ادامه درباره ویزای تحصیلی کانادا آورده‌ایم توجه کنید:

۱) مدارک مهمی که در ابتدای کار برای فرایند درخواست ویزای تحصیلی کانادا نیاز دارید:

  • گذرنامه معتبر: برای درخواست مجوز تحصیلی، داشتن یک گذرنامه معتبر الزامی است. بر اساس کمیسیون عالی کانادا، اعتبار گذرنامه شما باید کل مدت‌زمان اقامت‌تان در این کشور را پوشش دهد.
  • نامه پذیرش از سوی یکی از مؤسسات آموزشی منتخب: این نامه باید از سوی مؤسسات آموزشی منتخب (DLI) صادر شده باشد؛ یعنی مؤسساتی که در فهرست مؤسسات آموزشی معتبر برای پذیرش دانشجویان خارجی قرار دارند.
  • اثبات تمکن مالی: بر اساس اداره مهاجرت کانادا، هر دانشجوی خارجی باید حداقل ۱۰,۰۰۰ دلار کانادایی در هر سال برای اقامتش کنار بگذارد. به جز این، دانشجو باید در حساب بانکی‌اش بودجه کافی برای بازگشت به کشورش بلافاصله پس از اتمام دوره تحصیل داشته باشد.

۲) مجوز تحصیلی کانادا (استادی پرمیت) با ویزای تحصیلی کانادا تفاوت دارد:

برای تحصیل در کانادا، به یک مجوز تحصیلی (استادی پرمیت) نیاز دارید. این مجوز سندی رسمی است که سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) آن را برای دانشجو صادر می‌کند و به موجبِ آن دانشجوی خارجی می‌تواند برای مدت محدودی در کانادا تحصیل کند.

اما ویزای تحصیلی کانادا، ویزای اقامت موقتی است که به شما امکان می‌دهد در این کشور برای دوره‌ای حداکثر شش‌ماهه اقامت و تحصیل کنید. اگر دوره آموزشی شما در عرض شش ماه تمام شود، ویزای تحصیلی کانادا کافی است و احتمالا نیازی به مجوز تحصیلی نخواهید داشت؛ زیرا این مجوز برای دوره‌های طولانی‌تر الزامی است. اخذ ویزای تحصیلی کانادا نسبتا آسان است.

۳) پاسخ‌دهی به پرسش‌های عمومی درباره ویزای تحصیلی کانادا در مصاحبه اهمیت دارد:

پرسش‌هایی که در مصاحبه مطرح می‌شوند معمولا بسیار ابتدایی هستند و باید با اعتمادبه‌نفس کافی به آنها پاسخ دهید. برخی از سؤالات مطرح‌شده توسط کنسولگری به شرح زیر هستند:

  • قبلا در کانادا بوده‌اید؟ کاملا مؤدبانه با بله یا خیر پاسخ دهید.
  • هدف اصلی شما از بازدید چه بوده است؟ صادقانه درباره هدف اصلی‌تان خواه به‌عنوان یک گردشگر یا تحقیق درباره کالج‌ها یا اقامت‌هایی با دلایل موجه بوده است، پاسخ دهید.
  • آیا عصبی هستید؟ بهترین پاسخ این است که خلاصه و رسمی به پاسخ‌دادن ادامه دهید.
  • چرا کانادا را برای تحصیلات عالیه انتخاب کرده‌اید؟ می‌توانید به استانداردهای عالی تدریس در این کشور و میزان بازدهی پیشرفت در آن اشاره کنید. می‌توانید بگویید که روش‌های تدریس در کانادا با روش‌های تدریس در کشور خودتان متفاوت است و از کیفیت بالایی برخوردار است.

۴) برآورد هزینه‌های درخواست در دانشگاه‌های کانادا:

محدوده هزینه‌های درخواست از ۴۵ دلار کانادایی در کالج مدیسن هت تا ۳۰۰ دلار کانادایی در کالج رد ریور است. بیشتر دانشگاه‌ها مانند نورثرن کالج ، سلکریک کالج، نورثرن لایتز کالج، جورجین کالج و ... ۱۰۰ دلار بابت هزینه درخواست دریافت می‌کنند.

۵) اهمیت نمره آیلتس:

آیلتس (سیستم آزمون زبان انگلیسی بین‌المللی)، آزمونی است که دانشجویان کشورهای غیرانگلیسی‌زبان باید آن را بگذرانند. هر دانشگاه ملاک خاص خودش را برای نمره آیلتس دارد، اما به‌طورکلی حداقل نمره قبولی معمولا حدود ۶.۵ است.

۶) نرخ موفقیت در کسب ویزای تحصیلی کانادا:

در سه ماهه اول ۲۰۱۷، حدود ۶۰% از تمام درخواست‌های ویزای تحصیلی کانادا پذیرفته شدند. ۳۸,۰۰۰ متقاضی فقط در عرض سه ماه اول همان سال از ۱۷۵ کشور مختلف جهان پذیرش شده بودند و این نشان می‌دهد که نرخ موفقیت در کسب ویزای تحصیلی کانادا بسیار بالاست. البته نرخ پذیرش دانشجو بسته به کشور مبدأ متفاوت است. به عنوان مثال، متقاضیان از ژاپن بالاترین درصد پذیرش (۹۷%) و کامرون کمترین میزان پذیرش را داشت (۹.۵%).

۷) زمان موردنیاز برای پردازش ویزای تحصیلی:

اگر برای مدرک کارشناسی یا ارشد درخواست داده باشید، زمان پردازش ویزا معمولا سه هفته به‌طول می‌انجامد. اگر برای برنامه آموزشی spp درخواست داده‌اید، زمان موردنیاز حداکثر یک هفته است. بااین‌حال توصیه می‌شود حدود سه ماه زودتر برای کمیسیون عالی کانادا درخواست بفرستید تا ارزیابی ویزای تحصیلی مطلوب‌تر انجام شود.

۸) فرصت‌هایی برای تمدید ویزای تحصیلی یا تبدیل آن به ویزای کار:

اگر تمایل دارید ویزای تحصیلی‌تان را تمدید کنید، باید این کار را حداقل ۳۰ روز قبل از تاریخ انقضای مجوز تحصیلی‌تان انجام دهید. اگر این مجوز را تمدید کردید، باید در یکی از این مؤسسات منتخب ثبت‌نام کنید.

برای کار در کانادا پس از فارغ‌التحصیلی به یک مجوز کار نیاز خواهید داشت. تجربه‌ای که طی کار در کانادا به دست خواهید آورد بعدها در افزایش سطح شایستگی شما تأثیر خواهد داشت و بنابراین می‌توانید شغلی بهتر به دست آورید و برای اقامت دائمی در کانادا اقدام کنید.

۹) پس از تکمیل دوره تحصیلی‌تان می‌توانید از فرصت‌های موجود در کانادا استفاده کنید:

پس از اتمام دوره تحصیل اگر می‌خواهید به‌عنوان یک ویزیتور در این کشور بمانید، باید برای برگه ویزیتور رکورد درخواست دهید. برای دریافت مجوز کار یا تحصیل یا ویزای توریستی کانادا که به ویزای مولتی هم شناخته می‌شود، باید کانادا را ترک کنید و در نزدیک‌ترین مرکز درخواست ویزای کانادا اطلاعات بیومتریک‌تان را برای این کشور ارسال کنید.

۱۰) مهم‌ترین اشتباهاتی که به رد شدن ویزای کانادا (ریجکت) منجر می‌شود:

  • نداشتن روابط محکم خانوادگی در کشور مبدأ: داشتن خانواده‌ای که در کشورتان اقامت دارند و نیز مالکیت اموال و دارایی‌های ارزشمند، ممکن است برای اثبات روابط خانوادگی و تمایل شما برای بازگشت به کشورتان کافی باشد.
  • نداشتن تمکن مالی کافی: شما باید مدارک کافی برای اثبات تمکن مالی به‌منظور تأمین هزینه‌های دوره آموزشی تا یک سال را داشته باشید
  • نداشتن فرصت‌های شغلی در کشور مبدأ: مدارکی ارائه کنید که نشان دهد پس از اتمام دوره تحصیلی شما برایتان در کشور خودتان شغلی وجود خواهد داشت.
  • نداشتن سابقه مسافرت: اگر قبلا سابقه مسافرت به هیچ کشوری را نداشته باشید، ممکن است ویزای شما رد شود.

نتیجه‌گیری

دانشجویانی که در کانادا تحصیل می‌کنند، معمولا تمایل زیادی دارند که در این کشور بمانند. داشتن مدارک صحیح و سابقه روشن، اقامت بی‌دردسر شما را به‌عنوان یک شهروند صلح‌جو در کانادا تضمین می‌کند و بنابراین روند درخواست ویزا هموار و راحت خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ویزای تحصیلی کانادا به لینک زیر مراجعه کنید:

ویزای تحصیلی کانادا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار