بازدید 10509
۶

آربیتراژ قیمت دلار کمتر شد/ همتی: بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد

بازار ارز بر خلاف روز گذشته، با وجود رشد قیمت ها، با نوسان کمتری سپری شد. به نظر می‌رسد اقدام بازارساز در جهت عرضه دلار و یورو به نرخ نزدیک به حاشیه بازار، باعث کاهش ورود تقاضای کاذب به بازار شده است و در نتیجه امروز شاهد جهش نرخ‌ها نبودیم و دلار در محدوده ۱۴ هزار تومان خرید و فروش شد.
کد خبر: ۸۹۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ 09 April 2019
تابناک اقتصادیبازار ارز بر خلاف روز گذشته، با وجود رشد قیمت ها، با نوسان کمتری سپری شد. به نظر می‌رسد اقدام بازارساز در جهت عرضه دلار و یورو به نرخ نزدیک به حاشیه بازار، باعث کاهش ورود تقاضای کاذب به بازار شده است و در نتیجه امروز شاهد جهش نرخ‌ها نبودیم و دلار در محدوده ۱۴ هزار تومان خرید و فروش شد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (سه شنبه بیستم فروردین ماه ۹۸) بازار ارز شاهد تغییر سیاست بازارساز ارزی بود. سیاستی که توسط صرافی‌های بانکی با عرضه دلار و یورو به نرخ نزدیک به بازار آزاد همراه شد.  

از ابتدای معاملات امروز، صرافی‌های بانکی بر خلاف روز قبل، هر اسکناس دلار امریکا را در کانال ۱۴ هزار تومان عرضه کردند تا جلوی آربیتراژ قیمتی بین نرخ بانکی و آزاد را کم کنند و از ورود تقاضای کاذب از سوی دلالان جلوگیری شود. با ادامه روند معاملات امروز، این تغییر رویکرد بازارساز باعث کاهش شتاب افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد ارز شد و مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک اقتصادی از بازار نیز نشان داد امروز نرخ‌های ثبت شده بر تابلو‌های صرافی‌های محدوده میدان فرودسی تهران، با تفاوت اندکی نسبت به نرخ‌های صرافی‌های بانکی، نشان داده شد.

بر اساس این گزارش و به نقل از اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که نشان دهنده میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است، امروز (لحظه تنظیم این گزارش) هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۴۰۸۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۴۱۸۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شده است. این نرخ نسبت به روز قبل، ۴۹۰ تومان گران‌تر می‌باشد. این در حالی است که مشاهدات خبرنگار تابناک اقتصادی از بازار آزاد ارز تهران، حکایت از نرخ فروش دلار در محدوده‌های ۱۴۲۰۰، ۱۴۲۲۰ و ۱۴۲۶۰ تومان داشت.

همچنین بر اساس سامانه سنا، امروز هر اسکناس یورو به نرخ ۱۵۵۸۰ تومان در صرافی‌های مجاز و بانکی خریداری شده و به قیمت ۱۵۶۸۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده است. این نرخ نسبت به روز قبل، ۲۹۰ تومان رشد داشته است.
 
همتی: بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد
 
بر اساس این گزارش بایستی یادآور شد که شب گذشته، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یک یادداشت اینستاگرامی با تاکید بر این‌که «بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد» نوشت: اقدام اخیر دولت آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آخرین نشانه شکست سیاست آن کشور در فشار علیه ملت ایران و تحریم‌های مالی و پولی طی یکسال گذشته، خصوص شکست سنگین دهه اول فروردین ۹۸ است. اگر امید جدی به موفقیت سیاست‌های گذشته داشت طبیعتاً به این کار خطرناک متوسل نمی‌شد. 

وی افزود: بانک مرکزی به همراه دولت برنامه‌های خود از جمله دسترسی‌های ارزی پایدار، ایمن و تحریم ناپذیر را با قدرت پیش می‌برد و این اقدام نیز تأثیر پایداری در بازارها ندارد. لیکن، همان گونه که قبلاً تأکید کردم از چند روز پیش مراکزی به پیشواز رفته و با القای جو روانی برای افزایش نرخ ارز، به تدریج عمدتاً در کانالهای اعلام نرخ، قیمت‌های بالاتر برای ارز اعلام شد.

بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد و همچون گذشته توصیه‌اش توجه مردم عزیز به ریسک این بازار است. تمامی تلاش بانک مرکزی استمرار پایدار ثبات اقتصادی کشور در این دوره گذار تحریم‌ها و ایجاد بستر مناسب برای رونق تولید و شکوفایی اقتصاد است.


قیمت ۱۶ واحد پولی در بانک مرکزی کاهش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «سه‌شنبه ۲۰ فروردین ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین روز جاری هر پوند انگلیس با ۵۹ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۵۴ هزار و ۹۲۹ ریال و هر یورو نیز با ۱۶۲ ریال رشد ۴۷ هزار و ۳۲۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۵۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۳۵ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۱۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۳۹ ریال، روپیه هند ۶۰۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۹۵۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۹ هزار و ۶۹۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۷۱۵ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۴ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۵۵۷ ریال قیمت خورد.

از سویی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۳۳۶ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۷۵ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۳۹۱ ریال، روبل روسیه ۶۴۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۴ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۹۶۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۱۲ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۹۰۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۴۰۵ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۴۹۹ ریال تعیین شد.

افزون بر این نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۳۹ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۱۷۵ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۵۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱ هزار ۷۳۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۵۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۶ هزار و ۷۵۴ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۳۶ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۶۱۴ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۶۸ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۷۱۱ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۵۸۴ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
برخی هم به خوبی از موجی که ایجاد کرده اند، سواری می گیرند،
14 هزار تومان پر قدرت! مفهوم این است که در این قیمت جای پای خود را محکم کرده است..در صعود قیمت قبلی، به 15 هزار رسید و طی مدت کوتاهی و موقت به 19 هزار رسید. در آن زمان 15 و 19 پرقدرت نبود. الان اما چه؟ باید تفکر کرد
اردیبهشت میره بالای ۲۰ این خط اینم نشان !!!
مسئولان خیالشون راحت فعلا درگیر سیلنننننن



ارزش پولمانون روز به روز داره آب میره





چیزی نمونده به ونزوئلا برسیم
دلار هزارتومان بود .متاسفم براتون .
ارزش پول ملی ایران ، سفره مردم ، جیب مردم ، زندگی و حال و روزگار مردم به خاک سیاه نشسته است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی