بازدید 8282
۵

استاندار خوزستان: ظرفیت سد کرخه رو به پایان است

کد خبر: ۸۹۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 08 April 2019
استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه ورودی سد کرخه کاهش پیدا نکرده یا کاهش قابل توجهی نداشته است، خروجی سد بالا رفته است و ظرفیت سد نیز رو به پایان است. این مساله، شرایط را برای برخی شهر‌ها و روستا‌های پایین‌دست سخت کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: تقریباً ۱۲۰ روستای خوزستان درگیر سیل هستند. برخی مردم برخی روستا‌ها منتقل شده‌اند. برخی روستا‌ها نیز در معرض سیل قرار دارند و برخی شهر‌ها نیز در معرض تهدید هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه ورودی سد کرخه کاهش پیدا نکرده یا کاهش قابل توجهی نداشته است، خروجی سد بالا رفته است و ظرفیت سد نیز رو به پایان است. این مساله، شرایط را برای برخی شهر‌ها و روستا‌های پایین‌دست سخت کرده است.

استاندار خوزستان گفت: از چند روز گذشته دستور تخلیه برخی شهر‌ها داده شده است. روستا‌هایی نیز وجود دارد که هنوز تخلیه نشده‌اند، اما امدادرسانی به این روستا‌ها در حال انجام است. در برخی روستا‌ها نیز علی رغم محاصره شدن روستا، مردان در روستا مانده‌اند و در پشت‌بام‌ها چادر زده‌اند که ما به این افراد رسیدگی کرده و از آن‌ها مراقبت می‌کنیم که تا حد امکان مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید. این افراد توصیه‌های ما را نپذیرفته‌اند، اما راضی شده‌اند که زنان، کودکان و سالمندان را خارج کنند.

شریعتی در خصوص وضعیت امدادرسانی تصریح کرد: اقلام مورد نیاز تا حد امکان در اختیار مردم قرار می‌گیرد البته به دلیل گستردگی مناطق سیل‌زده ممکن است نقایصی نیز در کار باشد، اما در حال برنامه ریزی هستیم تا این تنقایص نیز رفع شوند. غذا و آب به وفور وجود دارد، اما ممکن است در توزیع نقایصی باشد که این نقایص را نیز رفع می‌کنیم.

وی درباره لزوم هدایت مناسب سیلاب‌ها گفت: رودخانه کرخه به تالاب هورالعظیم ختم می‌شود و رودخانه‌های کارون و دز به خلیج فارس می‌ریزند و بخشی از آب این رودخانه‌ها نیز به تاالاب شادگان می‌ریزد. مارون نیز به تالاب شادگان ختم می‌شود. باید این مسیر‌ها را نظم دهیم و آن‌ها را مجدداً احیا کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
حیف از این حجم عظیم آب شیرین که به دریا ریختید
خیلی قبل تر ازاین باید نظم میداید جناب مسئول تالاب ها و مسیر های اب را نه الان که لقمه تو گلو گیر کرده ! سالها فرصت داشتید شما و مسئولین قبلی . سی و یک سال از پایان جنگ هم گذشته و دیگه هیچ بهانه ای نیست !
چرا اين آب ها را به دريا ريختيد
بعد دوًمرتبه اب دريا را به كشور بر ميگردانيد
خدا ميدونه تو این سالها با مدیریت غلط آب چه کردید که با اینکه چند روزه باران قطع شده بازم نمی تونید سدها رو کنترل کنید،، خدا به داد مردم برسه از دست مدیران کار نابلد
بهترین روش مهار سیل نصب فیوز پلاک است ولی نه هنگام سیل بلکه هنگام حیف و میل!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست