بازدید 2482

سهم دانشگاه در مصوبات دولت

کد خبر: ۸۸۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷ 08 April 2019

هیئت وزیران دولت در سالی که گذشت تنها ۶ مصوبه برای امور دانشگاهی به تصویب رسانده است.

به گزارش آنا، دولت در سالی که گذشت مصوباتی زیادی را در هیئت دولت به تصویب رساند.

دولت در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۵۰ مصوبه داشت که در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بوده است و بیشتر این مصوبات را باید در ترمیم مباحث اقتصادی و اجتماعی دید.

در جدول زیر بخشی از مصوبات دانشگاهی هیئت دولت آورده شده است:

مصوبه هیئت دولت درباره تعيين ضريب حقوق و حداقل و حداكثر حقوق كارمندان، اعضای هيئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات ابلاغ شد.  
هزینه خدمات ثبت نام دریافتی از داوطلبان شرکت در آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۹۸ تعیین شد.  
هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارتخانه‌های «علوم، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد بند (ج) تبصره (۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را تصویب کرد.  
هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد ماده ۱۱۵ قانون محاسبات عمومی کشور با صدور مجوز فروش پلاک ثبتی واقع در بخش ۱۱ تهران منطقه تهرانپارس متعلق به دانشگاه علوم پزشکی ایران موافقت کرد.  
هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد ماده (۱۱۵) قانون محاسبات عمومی کشور با صدور مجوز فروش پنج فقره ملک متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل موافقت کرد.  
هیئت وزیران به پیشنهاد مشترک سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی، آیین‌نامه اجرایی بند (الف) ماده (۶۴) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، موضوع ایجاد واحد‌ها و شعب آموزش عالی با مشارکت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و فنی و حرفه‌ای را تصویب کرد.  

در این تعداد مصوبه‌های دولت تنها ۶ مصوبه در حوزه دانشگاه وجود داشته است که در این تعداد هم نقش ویژه‌ای برای دانشگاه و دانشجویان در آن دیده نمی‌شود.

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کم بودن لوایح و مصوبات دولت اعتراض داشتند. صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در رابطه با این موضوع گفته بود سخت‌ترین کار وزارت علوم، اجرای آمایش است و دولت باید برای تسهیل این کار لوایح خوبی را به مجلس شورای اسلامی ارجاع دهد.

دولت در سال ۹۷ هم تنها یک لایحه در امور دانشگاهی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است و این مسئله نشان‌دهنده کم‌کاری در این عرصه است.

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان