بازدید 2179

احزاب اقلیم کردستان عراق در آستانه تشکیل دولت جدید

منابع عراقی اعلام کردند که احزاب کرد در اقلیم کردستان عراق طی چند روز آینده بررسی‌های نهایی برای تشکیل دولت را انجام خواهند داد.
کد خبر: ۸۸۹۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰ 06 April 2019

منابع عراقی اعلام کردند که احزاب کرد در اقلیم کردستان عراق طی چند روز آینده بررسی‌های نهایی برای تشکیل دولت را انجام خواهند داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، به رغم امضای توافق نهایی میان حزب دموکراتیک اقلیم کردستان عراق و حزب اتحاد میهنی این اقلیم در چهارم مارس درباره تشکیل دولت اما مذاکرات میان دو طرف در طول یک ماه گذشته برای تقسیم پست‌ها همچنان ادامه داشته و این مذاکرات موفقیت آمیز بوده است. طبق گزارشات رهبری اتحادیه میهنی اخیراً با پیشنهادات حزب دموکراتیک درباره وزارتخانه‌ها و پست‌های اختصاص داده شده به این اتحادیه موافقت کرد.

قرار است پست‌های معاون نخست‌وزیر، نایب رئیس اقلیم و شش پشت وزراتی از جمله وزارت پیشمرگ‌ها که یک وزارتخانه کلیدی است، به حزب اتحادیه میهنی اعطا شود.

توافق نهایی به محض اجرای قانون ریاست اقلیم در جلسه روزهای آینده پارلمان احتمالاً وارد مرحله اجرایی می‌شود. به موجب این توافق رئیس جدیدی از حزب دموکراتیک برای این اقلیم انتخاب می‌شود. این حزب نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر کنونی را برای ریاست اقلیم نامزد کرده است. وی نیز در جلسه پارلمان نامزد حزب دموکراتیک یعنی مسرور بارزانی، پسر بزرگ مسعود بارزانی را به تشکیل دولت جدید ظرف یک ماه مکلف خواهد کرد.

به گفته منابع کرد، قرار است قباد طالبانی، پسر جلال طالبانی، رهبر فقید حزب اتحاد میهنی پست معاونت نخست‌وزیر و ریواز فائق ریاست پارلمان را برعهده بگیرد.

سخنگوی اتحاد میهنی اعلام کرده که رهبری این حزب طی چند روز آینده نشست فوری را برای تعیین رسمی نامزدها برگزار خواهد کرد.

درحال حاضر نماینده فراکسیون حزب دموکراتیک موقتاً ریاست پارلمان را برعهده دارد تا زمانی که اتحادیه میهنی نامزد نهایی خود را برای این پست اعلام کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی