بازدید 9140

گسیل تجهیزات و ماشین آلات از چهار استان معین به خوزستان/ خراسان رضوى و شمالى استان‌هاى معين گلستان شدند/ آمار جان باختگان سیل نوروزی به ۷۰ نفر رسید

با ورود موج جدید بارش‌ها به کشورمان، نگرانی از وقوع سیلاب در برخی استان‌های کشورمان به ویژه در خوزستان بیش از پیش شده است؛ نگرانی‌ها درباره سرازیر شدن روان آب‌های جدید به استانی که طی روز‌های گذشته بیش از ۳ میلیارد متر مکعب آب به آن وارد شده است!
کد خبر: ۸۸۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 06 April 2019

با ورود موج جدید بارش‌ها به کشورمان، نگرانی از وقوع سیلاب در برخی استان‌های کشورمان به ویژه در خوزستان بیش از پیش شده است؛ نگرانی‌ها درباره سرازیر شدن روان آب‌های جدید به استانی که طی روز‌های گذشته بیش از ۳ میلیارد متر مکعب آب به آن وارد شده است!

به گزارش «تابناک»؛ آن گونه که گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد، انتظار می‌رود، در نتیجه فعالیت این موج جدید، در مناطق غربی و جنوب غربی کشورمان بارش باران بین ۱۰ تا ۳۵ میلی متر رخ دهد؛ بارندگی‌هایی که امروز شدت خواهد گرفت و به شدت نگران کننده است.

نگرانی‌هایی که نه برآمده از میزان بارش ها، که ناشی از وضعیت مناطقی است که بارندگی خواهند داشت: استان‌های کرمانشاه، ایلام، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و شمال فارس. مناطقی که اخیرا شاهد بارندگی‌های وسیعی بوده اند و برخی شان هنوز بحرانی هستند.

شرایطی که برای استان خوزستان ویژه‌تر از دیگر استان هاست، چون مقصد بسیاری از نزولات جوی به شکل باران در محدوده پیرامونی زاگرس، استان خوزستان است؛ استانی که چند روزی است مناطق وسیعی از آن زیر آب رفته و همچنان سد‌های آن با حجم بالا در حال تخلیه هستند تا ظرفیت برای پذیرش سیلاب‌های جدیدی در آن‌ها ایجاد شود.

شرایطی که موجب شده بسیاری از روستا‌ها و شهر‌های مجاور رود‌های جاری در این استان دچار آب گرفتگی و سیلاب شده و شدت خسارت‌ها به قدری زیاد باشد که گسیل نیروها، امدادرسانی‌ها و تجهیزات به این خطه از دیگر استان‌های کشورمان در دستور کار مسئولان قرار داشته باشد. گسیل امکانات به استانی که در وضعیت اضطراری قرار دارد.

بارش شدید باران در مشهد؛ اعلام آمادگی برای تخلیه مناطق آسیب پذیر
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۲۱:۰۸

از ساعتی پیش بارش شدید باران در خراسان رضوی و مشهدمقدس آغاز شده و در این میان برخی از مناطق مشهد در حال حاضر بارش شدیدی را تجربه می‌کنند. هواشناسی خراسان رضوی صبح امروز با صدور اطلاعیه و اخطاریه‌ای نسبت به سیلابی شدن برخی مسیل‌ها در مشهد هشدار لازم را داده است.

حیدر خوش نیت؛ سرپرست فرمانداری مشهدمقدس نیز اعلام کرده در صورت اعلام شرایط بحرانی، ساکنان مناطق آسیب پذیر از جمله حریم کانال‌های زرکش و سیاسک در مشهد تخلیه می‌شود. هماهنگی‌های لازم برای مقابله با عواقب احتمالی بارش‌های شدید آینده در مشهد از سوی استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد و فرمانداری تمهید شده است. براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی امروز و فردا حدود 30 میلیمتر باران به ویژه در نواحی غربی مشهد خواهد بارید و بسیاری از مناطق استان نیز بارش‌ها را تجربه خواهند کرد.

تکذیب سر ریز آب از دیوار سد کرخه
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۲۰:۱۴

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک با اشاره به کلیپ منتشر شده در خصوص سر ریز شدن بخشی از دیوار کناری سد کرخه، اظهار کرد: این خبر کذب است. در حال حاضر سد کرخه پایدار است و ورودی و خروجی آن مدیریت شده است.

تاکنون هیچ بیمارستانی تخلیه نشده است
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۲۰:۰۴

فرهاد حمزه‌لویی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: با توجه به نزدیکی بیمارستان‌های شهر اهواز و برخی شهرها به رودخانه‌ها اقداماتی برای افزایش آمادگی و توان مقابله با سیل انجام شده است. خوشبختانه تاکنون هیچ بیمارستانی تخلیه نشده است.

گستردگی خرابی‌ها در لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۹:۵۷

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که به منظور بررسی آخرین وضعیت سیل زدگان استان لرستان به این استان سفر کرده است، با حضور در جمع مردم سیل زده پلدختر با آنان در خصوص موانع و مشکلات به گفتگو پرداخت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از بررسی مشکلات و موانع شهر و سیل زدگان، گفت: با وجود اینکه نیروهای مسلح از اغاز سیل به یاری آسیب دیدگان شتافتند، اما گستردگی خرابی‌ها ایجاب می‌کند که حجم امدادرسانی بیشتر شود و روزهای آینده اقدامات امدادی گسترده‌تری صورت می‌پذیرد. سرلشکر باقری به مردم اطمینان داد نیروهای مسلح تا زمان استقرار آرامش در کنارشان خواهند بود. وی در ادامه سفر برای بررسی وضعیت سیل زدگان استان خوزستان عازم این استان شد.

اعطای زمین رایگان برای جابه‌جایی خانه‌های در مسیر سیل
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۹:۲۴

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به صاحبان خانه‌هایی که از سیل اخیر آسیب دیده‌اند برای جابه‌جایی به محل دیگر، زمین رایگان داده می‌شود.

پرداخت خسارات سیل سال95 تا پایان فروردین‌ امسال
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۹:۰۷

حسین پنبه‌دانه‌پور فرماندار شوشتر در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: امروز خبر بسیار خوبی از جانب استاندار به من منتقل شد که باید آن را به مردم شعیبیه ابلاغ کنم و آن این است که با پرداخت خسارت سیل گندم 95 توسط ریاست جمهور موافقت شد و تا آخر فروردین امسال به حساب کشاورزان شعیبیه واریز خواهد شد لذا از تمام کشاورزان تقاضا داریم به اداره جهاد کشاورزی استان خوزستان مراجعه کنند و پرونده‌هایی که از قبل دارند را پیگیری کنند؛ همچنین پیش‌بینی میشود اگر رهاسازی‌ها به همین روال ادامه پیدا کند بیش از این به اراضی خسارت وارد نشود.

اردوگاه‌های اسکان اهالی سوسنگرد،حمیدیه، رفیع و بستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۸:۴۹

علی خدادی اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مجموعه‌هایی از جمله سپاه حضرت ولیعصر(عج)، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های ذیربط، اردوگاه‌های راهیان نور، سالن‌های ورزشی و مدارس برای اسکان موقت اهالی شهرهای سوسنگرد، حمیدیه، رفیع و بستان در نظر گرفته شده است.

خدادادی بیان کرد: اردوگاه‌های شهید غلامی، شهید فرجوانی، ثامن الائمه و جوادالائمه علیهم السلام برای اسکان موقت اهالی شهر حمیدیه تعیین شده است. همچنین پادگان میشداغ برای اسکان موقت اهالی شهر بستان تعیین شده است. برای اسکان موقت اهالی شهر رفیع نیز سالن ورزشی و 120 کلاس در مدارس شهرستان هویزه تعیین شده است. پادگان‌های 41 ثارالله، شهید حبیب‌الهی، شهید مسعودیان و سالن‌های ورزشی خانه جوان، ناصر خسرو، مجموعه قدس و مجموعه تختی در شهر اهواز و پادگان شهدای هویزه برای اسکان مردم شهر سوسنگرد تعیین شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز تغییر کرد
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۸:۲۰

طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور صادق حقیقی پور با حفظ سمت به عنوان سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهر اهواز منصوب شد.

وی اکنون در سمت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان مشغول به کار است. حقیقی پور با حکم جانباز، جایگزین فردوس کریمی شد که پیش از این مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز بود.

آمار جان باختگان سیل نوروزی به ۷۰ نفر رسید
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۷:۴۱

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اعلام آخرین آمار تلفات حوادث سیل پایان سال ۹۷ و نوروز ۹۸، گفت: جمعاً در ۱۳ استان کشور، ۷۰ نفر بر اثر سیل و حوادث مرتبط با آن، جان خود را از دست دادند.

اعزام ۳۰ دستگاه آمبولانس به خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۶:۵۶

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به افزایش احتمال گسترش آب گرفتگی‌ها در استان خوزستان، دستور گسیل یک بیمارستان صحرایی و ۳۰ دستگاه آمبولانس به استان خوزستان را صادر کرد.

سیل ۱,۵۶۰ میلیارد تومان خسارت به استان کرمانشاه وارد کرد
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۶:۰۸

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از وارد آمدن ۱,۵۶۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف استان کرمانشاه طی سیل اخیر خبر داد.

دستور تخلیه 6 روستای دیگر اهواز صادر شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۵:۵۸

علی بلمچی بخشدار مرکزی اهواز با اشاره به زیر آب رفتن کلی زمینهای ‌کشاورزی مسیر تصفیه قندوشکر بر اثر سیلاب، اظهار کرد: به روستاهای گبیر یک، دو و نبی اکرم در مسیر تصفیه قندوشکر دستور تخلیه دادیم و اکنون در حال آماده‌سازی اردوگاه برای اهالی این روستاها در این مسیر هستیم. دستور تخلیه به روستاهای ام‌تمیر، کریشان دو و سه در حاشیه رودخانه کارون نیز داده شد و در نظر داریم در حوالی این روستاها اردو‌گاهی برای آنها دایر شود.

وی گفت: اکثر روستاهای مسیر رودخانه کرخه از قبیل: روستای شهرک قلعه سحر، عشاره‌بزرگ و کوچک، بروایه عمیر، بروایه‌البوثنوان، بروایه یوسف، چبسه بزرگ، چبسه کوچک، حلاف یک، حلاف دو و سه، نیمه غربی شهر الهایی، ام عگله بیت سعید و ام عگله سید سبوس امشب زیر آب می‌روند.

بلمچی با بیان اینکه دو اردوگاه جدید برای اهالی روستاهای حوضه کرخه راه‌اندازی شد، گفت: پادگان شهید عاصی زاده هم جوار پلیس‌راه اهواز – اندیمشک و اردوگاه راهیان نور گل نرگس برای اسکان اهالی این روستاها در نظر گرفته شده است.

قطع آب ۱۶۱ روستای خوزستان بر اثر سیل
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۵:۰۲

حرباوی سرپرست شرکت آبفا روستایی استان خوزستان گفت: با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی انجام شده در ایام تعطیلات نوروز تا کنون توسط کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان شرایط سیلابی و خسارات وارد شده به گونه‌ای است که آب 161 روستا با جمعیتی بالغ بر 63 هزار نفر همچنان قطع است. با توجه به مشکل قطعی موقت آب این روستاها، مجموعه آبفا روستایی خوزستان اقدام به توزیع آب مورد نیاز مردم روستاها از طریق تانکر سیار و آب‌های بسته‌بندی کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون روستاهای 8 شهرستان شوشتر، شوش، اهواز، باوی، اندیمشک، شادگان، بهبهان و هویزه بیش از سایر شهرستان‌های خوزستان تحت تاثیر خسارت و قطعی آب قرار دارند. مجموع خسارات وارد شده به تاسیسات آبرسانی روستایی در سطح استان خوزستان تا کنون حدود 800 میلیارد ریال بوده است.

شرایط سد کرخه پایدار است
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۴:۴۲

فرهاد ایزدجو در گفتگو با مهر با بیان اینکه با توجه به میزان آب ورودی به سد کرخه، رفتار این سد مناسب بوده و نشانه‌ای از ناپایداری در آن وجود ندارد، گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته در بالادست حوزه سد کرخه، حجم قابل توجهی آب وارد این سد شده است. در حال حاضر میزان آب ورودی به سد کرخه دو هزار و ۳۰۰ مترمکعب بر ثانیه و میزان آب خروجی از این سد دو هزار و ۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه است.

ایزدجو تأکید کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته در شورای تأمین استان، به دنبال ایجاد تراز بین ورود و خروج آب از سد کرخه هستیم تا سیلاب در پایین دست این سد کنترل شود.

دعوت عمومی برای پشتیبانی از موکب‌های مستقر در مناطق سیل‌زده
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۴:۳۴

حسن پلارک، گفت: در پی صدور بیانیه سردار سلیمانی برای گسیل موکب‌های اربعینی به مناطق سیل زده لرستان و خوزستان، هم اکنون تعدادی از این موکب‌ها در مناطق تعیین شده مستقر و خدمات دهی خود را آغاز کرده و تعداد دیگری نیز در حال اعزام هستند.

وی با بیان اینکه تجربه و نیت خالصانه خادمان و مدیران موکب‌ها پشتوانه خوبی برای بهره‌گیری از این ظرفیت در شرایط بحرانی است اظهار داشت: از آنجا که این مأموریت در پی شرایط اظطراری و غیرقابل پیش‌بینی شده به موکب‌ها سپرده شده است، نیازمند پشتیبانی مردمی هستیم.

وی با بیان اینکه هموطنان می‌توانند با شماره‌گیری کد ستاره دویست و سی و سه مربع (#۲۳۳*) و گزینه اربعین کمک‌های خود را به موکب‌های مستقر در مناطق سیل زده اهدا کنند افزود: این موکب‌ها یکماه در مناطق سیل زده خوزستان و لرستان به هموطنان سیل زده خدمات خواهند داد.

بارندگی در خوزستان به اوج می‌رسد
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۴:۲۵

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: با تاثیر سامانه بارش‌زا تا روز دوشنبه شاهد بارش باران همراه با رعد و برق، تندبادهای لحظه‌ای و بعضا تگرگ در برخی نقاط خوزستان خواهیم بود. اوج بارش‌ها از اواسط وقت امروز تا اواسط وقت فردا خواهد بود. همچنین بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق شمال، شمال شرق و حوضه‌های آبریز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با 37 و دهدز با 9 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت نیز بین 19تا 36 درجه سانتیگراد در نوسان بود.

ورود سیلاب به 4 روستا در باوی
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۴:۱۳

محمود ساعدی بخشدار مرکزی شهرستان باوی اظهار کرد: سیلاب به چهار روستای صفاک، چم العبید، یکاویه 1 و چم‌خزام 2 از توابع بخش مرکزی شهرستان باوی در حاشیه رودخانه دز وارد شده است و مردم و دام‌های این روستاها تخلیه شده اند. همچنین راه دسترسی چهار روستای دیگر از توابع بخش مرکزی این شهرستان شامل روستای منصوریه 1، منصوریه 2، منصوریه 3 و روستای خاور قطع شده و در محاصره سیلاب هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان مطلوب نیست، گفت: باید آذوقه، اقلام مورد نیاز مردم و تجهیزات از جمله قایق تامین شود.

تمامی مدارس دشت آزادگان را تا پایان هفته تعطیل است
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۳:۴۸

بنا به اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان دشت آزادگان ، باتوجه به احتمال وقوع سیلاب، تمام مدارس شهرستان تا پایان این هفته تعطیل هستند.

این تعطیلی با توجه به گزارش‌ها و اخطاریه‌های مدیریت بحران استان مبنی بر جاری شدن آب، افزایش دبی ورودی برای امنیت جانی و مالی مردم منطقه اتخاذ شده است. سامانه بارشی که وارد آسمان کشور و سبب ورود حجم عظیمی از سیلاب به سدهای خوزستان شد که به سبب بارندگی‌های پیش رو حجم وسیعی از آب‌های ذخیره‌شده در سدها رهاسازی و سبب طغیان رودخانه‌های استان شده است.

وضعیت آق قلا بحرانی است
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۳:۴۲

امانگلدی ضمیر  فرماندار شهرستان آق قلا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۷ روز از آبگرفتگی در شهر آق قلا می‌گذرد و وضعیت در محله‌های حکیم آباد، ایثار و کل آباد همچنان بحرانی است. سطح سیلاب در جنوب شهر آق‌قلا روند کاهشی داشت اما در بخش شمالی آق‌قلا نزدیکی رودخانه گرگانرود همچنان بحرانی کرده است.

وی افزود: در روزهای قبل طی دو مرحله روند کاهشی محسوسی داشتیم ولی بارش باران و رواناب‌های ناشی از ذوب برف در بالادست مجدداً از دو روز قبل باعث افزایش ارتفاع آب شده است. این حجم از آب ورودی به گرگانرود را ۱۶۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش داده در حالی که ظرفیت این رود ۱۲۰ متر مکعب بر ثانیه است و حجم آب اضافی وارد بخش‌هایی از شهر و روستاها شده است. از صبح امروز (شنبه) با استفاده از چندین دستگاه بیل مکانیکی عملیات ایجاد خاکریز از محدوده مسکن مهر آق قلا تا کمربندی را آغاز خواهیم کرد تا آب را از پشت کمربندی به سمت ریل راه آهن هدایت کنیم.

گفت‌وگوی تلفنی جهانگیری با استاندار خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۳:۲۴

اسحاق جهانگیری در گفت‌وگو با استانداران استان‌های سیل زده بر لزوم اجرای تصمیمات اتخاذ شده در جلسات ستاد مدیریت بحران این استان‌ها به منظور کاهش خسارات و آسیب‌ها و همچنین ضرورت همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر میان مردم و نهادهای امدادی و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه جدید بارشی در کشور، لزوم آمادگی بیش از پیش هموطنان و دستگاه‌های مسؤول برای مقابله با حوادث احتمالی را خاطر نشان و تصریح کرد: باید تلاش بی وقفه مدیران این استان‌ها برای خدمت رسانی به مردم و رفع موانع ادامه یابد.

تخلیه 36 روستا در شعیبیه شوشتر
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۳:۱۷

حسین پنبه‌دانه‌پور فرماندار شوشتر با اشاره به آخرین وضعیت سیلاب اظهار کرد: در بخش شعیبیه شوشتر تاکنون 18 روستا در محاصره سیلاب درآمده‌اند و 18 روستای دیگر به زیر آب رفته‌اند. مردم این روستاها از قبل منازل خود را تخلیه کرده بودند.

وی با اشاره به ورود آب به شهر گوریه شوشتر از روزهای گذشته گفت: احتمال تخلیه کامل شهر گوریه وجود ندارد. از ورود بیشتر آب به خیابان‌های گوریه جلوگیری شده است و آب تنها وارد چند خیابان این شهر شده که مردم منازل خود را تخلیه کرده‌اند.

تعیین 4 استان به عنوان استان های معین خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۳:۰۰

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از تعیین استان هاى تهران، اصفهان، فارس و كرمان با حکم وزیر کشور به عنوان استان هاى معين استان خوزستان خبر داد.

وی در ادامه افزود: نظر به حجم و گستردگی خسارات وارده به استان‌های متاثر از سیل و بلاخص استان خوزستان و استمرار وضعیت فوق العاده به منظور امداد رسانی فوری و مستمر ۴ استان ملزم شدند جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران را بدون فوت وقت برگزار کنند.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: ۴ استان تهران، اصفهان، فارس و كرمان در روز جاری نسبت به گسیل و ارسال امکانات، تجهیزات، ماشین آلات، مواد غذایی و مایحتاج عمومی و در صورت لزوم اعزام افراد متخصص به استان خوزستان اقدام می کنند.

سامانی همچنین از تعیین استان هاى خراسان رضوى و شمالى بعنوان استان هاى معين استان گلستان خبر داد و گفت: اين استان ها هم تمام امکانات خود را به گلستان منتقل خواهد کرد و همچنین قرار شده است با هماهنگی لازم اقدام فنى در قسمت بیرونی شهرها به منظور جلوگيرى از ورود آب انجام دهند.

خسارت 950 میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۲:۵۹

کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به خسارات وارد شده به بخش کشاورزی و دام استان اظهار کرد: تا کنون حدود 110 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر آب رفته‌اند و خسارت 100 درصدی به این مزارع وارد شده است. همچنین حدود 55 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز دچار خوابیدگی و خسارت شده‌اند اما همه محصول آن‌ها از بین نرفته و خسارت کمتر از 100 درصد بوده است.

چنگلوایی ادامه داد: در سیلاب اخیر تا کنون 2 هزار و 515 راس دام سنگین و سبک از بین رفته‌اند. همچنین 10 هزار قطعه طیور، 50 هزار قطعه ماهی و 2 هزار فروند کندوی زنبور عسل در سیلاب خوزستان از بین رفته و خسارت دیده‌اند. در برآورد مالی که تاکنون از میزان خسارت‌های وارد شده به استان داشته‌ایم، 950 میلیارد تومان خسارت برآورد شده است و قطعا این میزان خسارت‌ها در استان افزایش پیدا خواهد کرد. پیش بینی می‌کنیم که در صورت ادامه چنین شرایطی در استان بیش از 150 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر آب بروند.

آبگرفتگی۱۰کیلومتر از خطوط ریلی جنوب
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۲:۳۶

عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه‌آهن جنوب اظهار کرد: 10 کیلومتر از محور ریلی راه‌آهن جنوب در مسیر اهواز به سمت اندیمشک حدفاصل ایستگاه بامدژ به سمت آهو دشت دچار آبگرفتگی شده است. در حدود 2 کیلومتر از این مسیر آب کاملا از روی ریل عبور کرده و باعث آب شستگی خط شده است و به همین دلیل امکان تردد در این محور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به قطع بودن مسیر ریلی هیچ تردد انجام نمی‌شود و منتظر هستیم تا آب در این نقطه فروکش کند تا بتوانیم نسبت به ترمیم خط ریلی موجود اقدام کنیم. زمان ترمیم این خط در حال حاضر مشخص نیست و بستگی به سیلاب اخیر دارد. زمانی که آب در این منطقه فروکش کند نیروهای عملیاتی به سرعت وارد عمل خواهند شد تا بتوانند این مسیر را ترمیم و بازگشایی کنند.

انسداد راه ارتباطی ۲۵۰ روستا لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۲:۳۴

احمد مرادپور معاون عمرانی استاندار لرستان از مسدود بودن راه ارتباطی ۲۵۰ روستا در پنجمین روز سیل خبر داد و گفت: محور قدیم پلدختر_خرم آباد دیگر قابل بازسازی نیست، باید فکر محور جایگزین بود.عوامل امدادی و ماشین آلات راهداری ۱۵ استان در لرستان مستقر هستند و پیش بینی می‌شود تا ۳ روز آینده سطح معابر عمومی شهر پلدختر پاکسازی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
ببینید چه بر سر خوزستان آمده که امکانات!!! از کرمان باید به آنجا برده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
اگه یه کم مطالعه داشته باشی باید بدونی استان کرمان توی کشاورزی ( پسته ، خرما ، پرتقال و ... )و معادن ( مس ، سنگ آهن ، ذغال سنگ ، .... )حرف اول رو میزنه ، بنابراین استان فقیری نیست برای کمک کردن به سایر استانها ، همینطور مردم بخشنده ای هم داره ، ما توی عراق داریم ساخت و ساز می کنیم ، خوزستان که وطن خودمونه .....
چرا باید مسیر آب چهاراستان کشور به سمت خوزستان باشه که این بلا به سرممردم خوزستان بیاد چرا دولت کارآمد نیست ازطرفی باید مسیری یا کانالی برای انتقال این حجم ازآب به استانهای دیگر باز کند که این شدت خسارات نیاره بعدم این آب همش دوباره به دریا میریزه
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
متاسفانه عقل شما در همین حد هست که فکر میکنید باید این آب بره اصفهان و نمیدونید که علت دستکاری طبیعت بوده و اگر کارون به شکل جوی آب در نمیومد و همان کارون قدیم بود الان مشکلی نبود

بچه های خوزستان میدانند که جاده ساحلی و ... همه درببستر کارون درست شدند و در اصل جلوی آب رو گرفتند وگر نه مشکلی نبود
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
توهم احتمالا عقل کلی که جواب منطقی رضاآقا رو با تعصب میدی .نظرآقارضا کاملا درست هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
کی گفت اصفهان؟ بره یزد و مرکزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
علتش لجبازی نمایندگان خوزستان است. ۱۱۰ هزار هکتار از مزارع مردم خوزستان نابود شد.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
فقط از اب گل آلود ماهی گرفتن شده کار شما. کجای دنیا انتقال آب بین حوضه ای جواب داده ؟؟؟؟ فقط یک. نمونه بیارین. تو دل کویر صنایع آب بر توسعه دادین. که حق بنادر جنوبی بوده. آب هم میخواهین
ناشناس
| Canada |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
دیگه به کار خدا هم ایراد میگیرید؟ مگه کارون و کرخه و دز رو دولت ساخته؟ لابد باید آب باران از اونجا عبور میکرد تا این رودها ساخته بشه. نکنه شما بهتر از طبیعت میفهمی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
مثلا بیاد سمت اصفهان خوبه ؟ البته آب بیاد سمت شهرهای دیگه خیلی خوبه ولی نه اینکه شریان اصلی اب کارون رو خشک کنند به بهانه تامین آب شرب سایر جاها
اگر در طول این سال ها و از محل صندوق توسعه ملی برای مهار اب های مرزی بدرستی استفاده می شد و مسیرهای احتیاطی از تمامی رودهای پر آب غرب و جنوب غرب به سمت مرکز و شرق کشور تعبیه می شد امروز نگران خسارت های بیشمار این بارش ها نبوده و نزولات اسمانی را راهی دریا و خلیج فارس نمی کردیم. ایران دارای استان های کم اب زیادی است مانند سمنان ، قم ، یزد ، اصفهان ، کرمان ، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و ایلام و حتی همدان و مرکزی اما با سو مدیریت در طی سال های متمادی و پس از سال ها حسرت باران و فراوانی نزولات امروز باید با خسارت های مادی بیش از 50 هزار میلیارد تومانی و کشته های ناشی از این بارش ها مواجه باشیم . انتقال اب ها تنها با فشار قدرت انجام می گیرد و هیچ مطالعه علمی برای مهار روان اب ها و سیلاب ها بصورت احتیاطی صورت نگرفته است . واقعا این همه آب اگر به سمت فلات مرکزی هدایت می شد چه خیر و برکتی بود ولی امروز باید نگران بارش باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
بله دقیقا مثل انتقال ذوب آهن و ساخت پالایشگاه در وسط کویر اصفهان و ساخت صنایع سنگین آب بر در یزد کویر
اینها مدیریت بودند که باعث نابودی کارون شد
انتقال صنایع بدون تحقیق و گسترش استان های کویری مثل اصفهان و یزد و کرمان و انتقال آب به کویر برای کاشت هندوانه و برنج همه از نشانهای بی تدبیری بود که کشور را به وضع امروز کشاند
نگاه منطقه ای مدیریت اصفهانی و یزدی به کشور به جای نگاه ملی باعث این اتفاقات شد
آورده امروز کارون دز و کرخه مثل سالهای پر آب بوده اما کوچک کردن کارون بغلت انتقال به اصفهان عزیزدردانه کشور باعث این فاجعه شد
در هیچ کجای دنیا در وسط کویر صنایع ذوب آهن و پتروشیمی نمی سازند و فقط در ایران هست
هیچ مثالی نمی توانید بیاورید من در استرالیا هستم تمام شهرهای بزرگ در کنار دریا هستند و در وسط کویر هیچ شهری نیست
چون مدیریت میدانند
جنگ که شد خیلی از خوزستانیها رفتن و اصفهان ساکن شدند جنگ تموم شد آب خوزستان رو روی زاینده رود بستند و 14 سال زاینده رود خشک شد حالا به سبب همین حجم بالای انباشت آب در سدها سیل اومده و باز میخوان خوزستانیها رو در اصفهان سکونت بدن این دیگه واقعا نوبره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
به هموطنان خوزستانی بگویید اصفهان کویر نبود کویرش کردند یک قطره از اب کارون به اصفهان نیامده که اگر امده بود الان زاینده رود نخشکیده ود کارو ارزانی خودتان با سخنان نیشدارتان ما را بیش از این آزار ندهید
#حرف_مردم

بدانید اگر روحانی با نهادی مخلص وفداکار در عمران وابادانی مثل سپاه پاسدارن بخاطر تنگ نظری و با بخش عمران وابادانی کشور وبودجه های عمرانی بخاطر کینه ورقابت با احمدی نژاد برخورد نمی کرد
و 50 سد نیمه تمام ساخته شده بود این وضع پیش نمی امد
جالب است بدانید هزینه همه سدها با هم به 1000 میلیلراد نمی رسید
علاوه بران هزاران شغل ورونق ایجاد می شد و برق هم تولید می شد

نکته اساسی سد بختیاری در استان لرستان است که بلند ترین سد دنیا است
وبا همکاری چین والمان مراحل ساخت ان در دستور کار بود که روحانی جلوی ان را گرفت
وپول وبودجه را خرج پزشکان و مدیران نجومی بگیر اختلاسگران وسلطان ها ودلالان کرد
اگر سد بختیاری تکمیل شده بود حجم عظیم آب لرستان باشیب زیاد به سمت مخزن دز و اراضی خوزستان نمی آمد و همچینین سیل در شهرهای جنوبی مسیر مثل پلدختر وخرم اباد هم نمی امد
این سوئ مدیریت روحانی بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل